20 mai 2008

Give me 4!


Ja, og så har jeg designet meg noen kattevotter.
Inspirert av et kattebilde jeg fant på nettet. Tror nok disse er av typen siameser?
Vottene er strikket i daletta garn, og sitter som et skudd på labb.. eh hånden.
Borden nederst er satt sammen av de krøllehalene...


Her er det samme mønstret, men disse er strikket i tynn alpakka (Mirasol). De ble supermyke. Her har jeg brukt omvendte farger, i tilfelle noen skulle synes at svarte katter ikke er så heldig.
(Alle kan se hva disse kattene har hatt til frokost.)


Man må jo ha lue til, ikke sant! Dette er den første lua jeg har strikket noensinne. Og det var ikke lett.
Vet dere hva, det mirasol-garnet tåler mange, mange opprekkinger før det blir stygt :-) Uansett: mønstret til lua er inspirert av pelsmønstret til de brunstripete kattene. Tabby, heter de visst på fint.

Snill og grei som jeg er, har jeg lyst til å gi dere mønstret slik at ingen behøver gjøre seg til forbryter ved å strikke etter bildene. Men så ser jeg jo at det er mennesker som prøver å selge sine mønster for å få litt fortjeneste. Jeg vil jo ikke konkurere ut noen ved å gi ting bort gratis dah.. derfor holder jeg på å lage en mini-nettbutikk der mønstrene mine blir til salgs. Venter bare på noen tallkoder og sånt.
Kanskje jeg til og med tjener noen penger så jeg kan betale for alt garnet jeg hurker opp når jeg sitter og plundrer med disse tingene.


Give me 4!

37 kommentarer:

  1. Jeg vil veldig gjerne kjøpe begge mønstrene, ja, lua også!

    SvarSlett
  2. Flotte mønstre :)
    Må bare korrigere deg litt. Det er ingen forbrytelse å strikke etter et bilde, det er faktisk bare inspirasjon :) Men å kjøpe ditt mønster og så utgi det for sitt eget, se, dét er en annen sak.

    SvarSlett
  3. Kjempelurt! Da står jeg her i kø til butikker åpner.

    De er bare praktfulle de vottene. Jeg liker tom de med frosk på, enda frosk er det skumleste jeg vet om.

    Jeg gleder meg.

    SvarSlett
  4. Disse var jammen kjempeflotte!!!

    SvarSlett
  5. Du er virkelig flink til å lage mønster! Kattevottene var helt knall.

    SvarSlett
  6. Flotte votter som jeg gjerne kjøper mønster til! Kommer i vottestrikkemodus nå når sommeren nærmer seg :)

    SvarSlett
  7. knallfine kattevotter. venter spent på butikken di ja:-)

    SvarSlett
  8. Står her i kø jeg og, og venter på at butikken med kattemønstervottene skal åpne. Det var de fineste vottene jeg har sett noengang.

    SvarSlett
  9. Venter i spenning på butikken sammen med flere her. Har planer for både kattevotter og fiskevotter om det mønsteret også kommer :-)

    SvarSlett
  10. Jeg står også i kø for de vottemønstrene. Wow så utrolig lekre de er. Likte kattene utrolig godt! Psser utmerket til en venninne som har bursdag om ikke så alt for lenge.

    Jeg er mektig imponert over de fine mønstrene du lager. Utrolig inspirerende!

    SvarSlett
  11. Jeg er klar når butikken åpner! Kommer fiskevottene? Svoger og svigerinne har gjort nordlendinger av seg, og de trenger votter til båtbruk :)

    SvarSlett
  12. Ojojoj - jeg elsker kattevottene!
    Gleder meg stort til dette blir utgitt!

    SvarSlett
  13. Jeg vil også gjerne kjøpe. Gi et hint når de er klare da.

    Lekkert alt sammen, både kattevotter, luen og froskevotter.

    SvarSlett
  14. For noen flotte mønster du har laget, helt betatt jeg:)Lykke til med butikken!!

    SvarSlett
  15. Å du har strikket utrolig fine votter. Kommer mønsteret ut snart? *venter spent*

    SvarSlett
  16. utrolig fine kattevotter!

    SvarSlett
  17. Så flotte begge di vottene var!
    Gleder meg til jeg kan kjøpe mønstret av deg=)

    Ha en kreativ uke!

    SvarSlett
  18. Flotte mønstre igjen. Du er jammen flink. Det er skikkelig inspirerende å besøke bloggen din.

    SvarSlett
  19. Kjempekule mønstre!!! Min 8-åring elsker katter, så jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å kjøpe mønsteret ditt :o)

    SvarSlett
  20. Jeg kjøper også kattemønster av deg til mitt 16-årige barnebarn.
    Har ikke sett noe finere mønster

    SvarSlett
  21. så flink og kreativ du er ! Jeg er kattegal så jeg falt pladask for kattevottene med en gang!

    SvarSlett
  22. Kjempetøffe votter, og straks vottelysten kommer over meg, vil jeg kjøpe mønsteret. Klart du skal tjene noen kroner på det!

    SvarSlett
  23. Råstilige votter.
    Venter på butikken din for å kjøpe mønster.

    SvarSlett
  24. For noen herlige votter!!!!! Jeg vil gjerne kjøpe mønster også :)
    Du er superflink !

    SvarSlett
  25. Sønnen min elsker katter og disse var så tøffe!!!

    SvarSlett
  26. Så flott mønster, og poten inni votten er jo bare prikken over i'en!
    Du har allerede fått Kreativ Blogger prisen, men jeg har delt den ut til deg en gang til på bloggen min. En god ting kan vel ikke gjentas for ofte? :-)

    SvarSlett
  27. Vottene dine er flotte - alle sammen! Men den kattepoten inni votten er det flotteste jeg har sett! Skulle bare mangle at du ikke skulle tjene noen kroner når du lager så flotte mønstre. Fortsetter du med dette burde du seriøst tenke på å trykke opp en liten bok, lik den sokkeboken til Vis2vas (tror jeg hun heter) Hadde vært gøy å ha alle mønstrene samlet. Du har iallefall talent og jeg står i køen sammen med de andre jeg, vottefanatiker som jeg er. Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  28. Så nydelige votter du har laget.Gleder meg til mønstrene dine kommer til salgs.

    SvarSlett
  29. Åååååå tøffeste vottene!!!!
    Du er veldig veldig flink!

    "prrrrr kattekvinnen"
    *knise*

    SvarSlett
  30. Juhuu!! Jeg kommer til å kjøpe og klart du skal ha penger, det er vel fortjent!!

    Så fine, og så kult at jeg fikk link til disse av Frk.Badegakk!!:-D

    SvarSlett
  31. Hei! Jeg vil gjerne kjøpe mønsteret til kattevottene du har designet. Hadde vært fint om du kunne svart meg på min blogg, evt. mailet meg på hildchrd@online.no

    Ha en flott dag! : )

    SvarSlett
  32. PS: Det var kjempe-kjempevanskelig å lese den gule skriften, så jeg har kanskje ikke fått med meg alt. Fikk vondt i øynene...

    SvarSlett
  33. Hei, Muffin! Tenkte jeg fikk skrive at jeg har strikket 3 par votter av mønstre som du har laget. 2 par kattevotter i ulike størrelser og 1 par av "En fugl i hånden" som ble "Fly Fly" hos meg.. God helg!

    SvarSlett
  34. Åh! For noen nydelige votter! Jeg vil veldig gjerne kjøpe mønsteret til kattevotter, kattelue og kattesokker. Kunne du svart meg på min mail: marthe.haualand@gmail.com ? :)

    SvarSlett
  35. Hei.
    Vil også gjerne kjøpe mønsteret til kattesokkene.
    kan du sende mail til ilmy-kar@online.no

    SvarSlett
  36. Tenk at mønsteret ditt er helt fra 2008 og jeg har ikke oppdaget det før! Så heldig at Vottealongen 2013 valgte ett av dine mønstre, da fant jeg alle de andre :) Nå har jeg strikket ferdig kattevottene i gave til en entusiastisk katte-eier og gleder meg til å forære dem til henne. Skulle så veldig ønske meg en variant med barter på hundevottene. Jeg har en dvergschnauzer, men det er jo flere bartehunder som kunne gå i en litt mer stilisert utgave, tenker jeg meg. Lov å håpe! Morsomt å følge bloggen din og oppskrifter. De er gode å strikke!

    SvarSlett