06 oktober 2011

Restegarnkåpe ferdig!


Ja tenk, den ble ferdig til slutt, hvem skulle vel trodd det. Du verden. Den var til og med 15 cm lengre enn dette, jeg klippet den av fordi den var for lang, hihi! Jeg har brukt utrolig mange farger og ulike mønster i kåpa. De fleste mønsterdetaljene er fra vottene og sokkene som jeg har laget.


Her poserer jeg i restegarnet. Kåpa er strikket på pinne 2,5 og inneholder alt fra dalegarn, rauma finull, diverse sokke- og babygarn, og alt er funnet i restegarnkassa mi. Men jeg måtte riktignok kjøpe mer svart da.


Selvfølgelig måtte jeg bruke de gamle knappene fra knappeboksen min. Ti forskjellige.


Litt detaljer: Her er elgen fra elgvottene, han går ute i regn og nordlys og stjernehimmel. Og bak ved haleroten omtrent er det en lykkekløver. Rutemønstret er fra Knut-votten, det strevde jeg veldig med å lage...


Ermene har jeg vist før, hihi, dame på den ene og mann på den andre. På albuen sitter en liten fugl i bur.


Og så er det en sangstrofe: det er fra Lena's song (Fly with me)



Og fly with me på hver skulder, fuglene er fra fuglevottene mine.
Hvis dere har lyst til å høre hele sangen og se vakker video, er den her


117 kommentarer:

  1. Åhh vilken underbar kappa du stickat..... beundrar förundrad....:) Annika

    SvarSlett
  2. Rålekker kåpe du har laget deg, bare helt skjønn og mange flotte detaljer og ett vel av fargeglede! Du kledde den veldig godt!

    Klem Cille

    SvarSlett
  3. Du er bare helt unik. Dette var litt av et arbeid. Gratulerer!

    SvarSlett
  4. Fantastisk flott kåpe!
    Og for ein jobb....og på pinnar nr. 2,5....eg gjev meg ende over!

    SvarSlett
  5. Jeg tror det er det flotteste strikket jeg har sett!!! gratulerer med superfin kåpe!

    SvarSlett
  6. For en fantastisk flott kåpe. Her var det mye å studere.

    SvarSlett
  7. Nydeleg kåpe du har laga. Dette må være litt av eit arbeid!

    SvarSlett
  8. Du skulle virkelig hatt gullmedalje for denne kreasjonen. I tillegg skulle du hatt en pris for tålmodighet, for det må du utvilsomt ha en stor porsjon av. Fantastisk!

    SvarSlett
  9. Flott jakke. Fin måte å bli kvitt restegarn, men det er litt av en jobb

    SvarSlett
  10. Det må være den fineste kåpen jeg har sett!
    Så mange detaljer, for et arbeid.
    Du kan med rette være stolt av den, nyt den:)

    SvarSlett
  11. Waow! Det var litt av et stykke arbeid. Utrolig flott med affirmasjoner strikket inn i kåpen.
    Den håper jeg du kommer til å bruke mye, for den var virkelig lekker!

    SvarSlett
  12. Wow, eg er heilt stum av beundring. For ein strikkekunst du viser her :) Du er berre såå flink. Så flott fasong, og så godt du kledde den :) God helg.

    SvarSlett
  13. Dette er det råeste og flotteste jeg har sett av restegarn! Utrolig lekker!!..også modellen;)
    Ha ei riktig god helg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  14. Åh........ er det mulig å lage noe så flott? det er det flotteste strikkearbeidet jeg har sett i hele år ( og jeg har sett mange)

    Gratulerer med et fantastisk plagg

    SvarSlett
  15. Wow , noe så flott.Det er det fineste jeg har sett i strikking .Jeg er full av beundring.Du er bare utrolig dyktig.Fott strikket ,nydelig farger satt sammen , og de fantastisk flotte mønsterene
    Else Marie

    SvarSlett
  16. Jorid, jeg er stum av beundring over alt du får til! Denne kåpa er alldeles nydelig! :))

    SvarSlett
  17. Makalöst!!! Så fantastiskt läcker kappa!!

    SvarSlett
  18. Da får man bare føye seg inn i rekken av godord. fantastisk flott jakke, både farger, mønster, snitt og måte du har fått dette til å passe sammen, kjempeflott! ingen som ikke vil tippa at dette er et restegarnprosjekt! Dette verket må du virkelig være stolt av! Kine

    SvarSlett
  19. Lekker er den. For en jobb.

    SvarSlett
  20. Helt enig med de andre! Rålekker!!

    Mette C.

    SvarSlett
  21. Wow!! Den er helt fantastisk!! Du er superflink!! Jeg skjønner ikke hvordan du klarer det!! Takk for hyggelig kommentar!! AnneK.-)

    SvarSlett
  22. Fy FABIAN! Som Pippi ville ha sagt. Ellers: her blir ord fattige, gitt...
    Rett og slett en estetisk nyyytelse.
    Bravo!

    SvarSlett
  23. Dette er den fineste jakken jeg noengang har sett! Å bare tenke på at du har laget mønsteret selv....hva skal man si?
    Rett og slett helt fantastisk!
    Gratulerer med den flotteste jakken!
    Den kan du bære med stolthet! :)

    SvarSlett
  24. Det er bare en ting å si: WOW. For et fantastisk og imponerende arbeid du har gjennomført her. Fantastisk :D

    SvarSlett
  25. Noe så fantastisk!!!
    dette er jo et kunstverk!!
    - noe av det kuleste jeg har sett noen gang!!

    Jorunn - ny følger

    SvarSlett
  26. Fantastisk, det må da ikke være tvil om at du hat talent for form og farge;) Et utrulig flott plagg;) Kos deg masse mæ nykåpa no i høstværet;) Venter spendt på neste prosjekt:o)

    SvarSlett
  27. UNDERBAR! :)
    Jag är så nyfiken på hur det ser ut på baksidan av dina stickningar. Jag har köpt flera av dina mönster för jag tycker dom är sååå fina, men jag får inte till det med flera färger..
    Så om du har lust nåt tag så får du gärna fota en avigsida och visa upp :)

    SvarSlett
  28. Helt utolig nydelig kåpe.
    Den mest fantastiske jeg noen gang har sett.

    SvarSlett
  29. Kåpa er heilt utruleg, - har som mange andre likt&ulikt av restegarn - skal det verte noko vakkert av det, kan eg visst donere det til slike som deg!

    SvarSlett
  30. Jeg blir målløs av beundring! Denne kåpa er jo som et eventyr med alle de forskjellige detaljene. Nydelig!! Og helt utrolig at den er strikket av restegarn. Her har du ihvertfall en kåpe ingen andre har maken til.

    SvarSlett
  31. OMG! For en bragd! Og for en fantastisk kreativitet! Og for noen fantastiske farger! Og så koselige tekster og bilder, alt "vevd" så utrolig fint sammen. Og det aller, aller mest fantastiske: Den er jo så sykt fin til deg!! Fantastisk fasong!!! Ja dette er det mest fantastiske jeg har sett!!! WOW!

    SvarSlett
  32. Dette må være noe av det mest fantastiske som er laget av restegarn. Bare mønsteret i seg selv er et mesterverk av klasse. Jeg ble helt målløs.

    Wwowww!!

    Ha en god kveld og snart en god helg!

    Klem:

    SvarSlett
  33. Bøyer meg i støvet. Denne ble bare helt utrolig flott! Og like imponerende at du bare har brukt restegarn!

    SvarSlett
  34. Denne kåpa er noe av det mest flotteste jeg har sett! Råfin, lekker, fantastisk og eventyrlig!

    Gratulerer med Norges flotteste strikkekåpe!

    SvarSlett
  35. Helt rå kåpe Jorid!
    Du er en mester, jeg bøyer meg i støvet!
    Så synd at du ikke kunne være med på Kulturdagene, vi ville så gjerne ha deg med!! Neste år da?...
    Ha det så fint så lenge, vi må ta en kaffe snart!! Klem : )

    SvarSlett
  36. Ingen tvil om at du er en stor kunstner.Denne må du prøve å få solgt ideen til, ikke bare lage et mønster for salg. Den er verd en designpris av et eller annet slag.Og du var feiende flott i den! Hilsen Toril A.

    SvarSlett
  37. Øynene mine er trillrunde og jeg har ikke ord til å si hvor fantastisk jeg syns denne kåpa er. Du er en mestrenes mester innen strikkefaget. Jeg er stor fan av alle dine mønster og denne kåpa bare bekrefter hvor dyktig du er. Gratulerer med skapelsen av et kunstverk!

    SvarSlett
  38. Jeg er målløs! Stum av beundring!
    Utrolig inspirerende :)

    SvarSlett
  39. FANTASTISK! Noen gleder seg sikkert til oppskriften kommer!

    SvarSlett
  40. Salut,
    que de patience il vous a fallu pour réaliser un si bel ouvrage, félicitations.
    Amitiés.Celeste

    SvarSlett
  41. Den ble bare lekker!!! :) Som alt anna du strikker og maler! :)

    SvarSlett
  42. Absolutely fabulous! Denne var virkelig helt enestående, Muffin! Den inneholder jo ALT, denne kåpa. Sitter som et skudd gjør den også. Jeg er mektig imponert!

    SvarSlett
  43. Jeg blir stadig vekk imponert over ting du lager, men nå er jeg nesten målløs. Den må være noe av det flotteste jeg har sett. Helt utrolig hva du får til. Helt utrolig!

    SvarSlett
  44. Fantastisk! Noe av det flotteste jeg ha sett! Hvordan du har fått til mnstrene med overgangene, fargebruken.
    Fantastisk vakker!

    SvarSlett
  45. Så flott kåpe, og en sånn fantastisk sang du har lenke til...

    Takk for opplevelsen...

    SvarSlett
  46. Et virkelig mesterverk !
    Det er uten tvil den flotteste strikke kåpen jeg har sett.

    SvarSlett
  47. Må bare få uttrykke min stumme beundring.
    Fantastisk kombinasjon av mønster og farger og i tillegg et nydelig snitt!!!Gratulerer og takk for at du viser fram!
    ingridm (rav)

    SvarSlett
  48. fremdeles fantastisk: La link til siden din på min FB profil. Håper mange vil se designet ditt!

    SvarSlett
  49. Du verden for ei dødslekker kåpe du du har laget!!! Helt vidunderlig nydelig, likte veldig godt volangkantene ,-)

    SvarSlett
  50. Absolut det mest imponerande jag har sett i stickat!!! Helt fantastisk!!!

    SvarSlett
  51. Bøyer meg i støvet. Er full av beundring av kor flink du er. Det er det flottaste restegarnprosjekt eg har sett. Du inspirerer til tusen.

    SvarSlett
  52. For en nyyyyyyydelig kåpe! Ble helt satt ut av alt mønsteret på den jeg!

    SvarSlett
  53. Helt fantastisk.
    Det er jo ikke kun en jakke, men et helt kunstværk med mange små fortællinger.
    Du er da sprængfyldt med skaber-gener ;-)til stor glæde for os som kigger med.
    /Annie

    SvarSlett
  54. WOW og dobbelt WOW! Det er noe av det vakreste jeg har sett. Helt utrolig nydelig. Fargene, snittet, mønsteret, knappene, rysjekanten. Dette er brukskunst på sitt aller, aller beste. Og ikke minst design.
    Ellen :)

    SvarSlett
  55. *stor fan*
    Jeg synes det er imponerende arbeid. Virkelig!
    Så kan jeg også tenke meg at den er god og varm:).

    SvarSlett
  56. Veldig moro med alle motivene strikket inn!

    Skal hilse fra mamma, hun er på nordlandsferie hos oss, og vi måtte en snartur innom bloggen din og kommentere kåpa!

    SvarSlett
  57. Dette er den flotteste jakken jeg noen gang har sett! Imponerende arbeid!

    SvarSlett
  58. Wow utrulig nydelig !!!
    Er virkelig imponert over hvor dyktig du er ..
    Nydelig komponert med masse detaljer !!
    Ønsker deg en hærlig helg
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  59. Nå leiter jeg litt etter (pen)orda så jeg skriver det jeg tenkte isteden: Ååh d*ven så fin kåpe! Så detaljert og flott i fargene!
    God helg fra ytre Oslofjord :)

    SvarSlett
  60. Så otroligt vacker! Den ser ut som en regnbåge. Jag är stum av beundran!

    SvarSlett
  61. Rene Kaffe Fasett det her! Rålekker.

    SvarSlett
  62. Vakker vakker vakker!! Et kunstverk :)

    SvarSlett
  63. Jösses!!!! Vilket konstverk :)

    SvarSlett
  64. Wow! At du er flink, det har jeg jo sett på bloggen din. Men denne var bare helt rå. Utrolig flott med fargesjatteringene.

    SvarSlett
  65. Vask den forsiktig... :)

    SvarSlett
  66. Wow, et nydelig kunstverk .-)

    SvarSlett
  67. Restekåpe liksom...og aldeles fantastisk flott!!!

    SvarSlett
  68. For et mesterverk! Vanvittig flott med mengder av detaljer. Restegarnet som harmonerte - ja, jeg er målløs.

    SvarSlett
  69. Helt fantastisk... flotte farger og vakkert mønster :)

    SvarSlett
  70. Bøyer meg i støvet.......

    SvarSlett
  71. Himmel og hav, dette minner ikke mye om et restegarns prosjekt! Dette er fantastisk flott strikkekunst, utrolig gøy å se! (Også har du vel fritt frem for garnkjøp med verdens beste samvittighet?!) Hilsen strikketine

    SvarSlett
  72. Nydelig! "Breathtaking" i mangel av noe annet ord jeg kommer på nå!

    SvarSlett
  73. Det er ikke ofte en bergenser blir stum, men det ble jeg nå. Er superimponert!

    SvarSlett
  74. Wow, jeg er bare helt imponert over hvilket arbeid som ligger bak en slik kåpe. Både over den fantasi som skal til for å designe slike detaljerte mønstre og detaljer, men også evnen til å sette det sammen.

    SvarSlett
  75. I mangel på noko lurare å skrive... WOW!!!

    SvarSlett
  76. Oi! Bøyer meg i støvet!!!
    Så utrolig flott..

    SvarSlett
  77. Dumpet bortom deg, via litt surfering på blogger osv osv - FY SØREN, for ett kunstverk av en kåpe du her har strikket, jeg har aldri sett maken og det vil vel neppe du gjøre heller, for det finnes da bare en av denne - helt fantastisk flott, sååå mange detaljer - og alt dette har du funnet på selv - jeg er mektig imponert !

    Gratulerer, du er utrolig FLINK !

    Mvh
    Helen

    SvarSlett
  78. Ikke helt det jeg forventet av en restegarnskåpe... Striper i ulike bredder blekner en smule mot denne kåpen din. Fy flate for et praktfullt plagg! Helt perfekt for tøff-i-pysjamas-dager!

    SvarSlett
  79. Dette er eit heilt fantastisk produkt som det osar kreativitet av. Herlege mønster, flott form og sprudlande fargar. GRATULERAR med superkåpe!!!

    SvarSlett
  80. Fy så flott den ble;-) Bøyer meg i støvet og er full av beundring. Du skal være stolt!! Klem

    SvarSlett
  81. Utrolig flott kåpe du har laget. Imponerende.
    Masse annet fint du hadde i bloggen også.

    SvarSlett
  82. for et fantastisk kunstverk!!

    SvarSlett
  83. I all verden for ei flott kåpe, ser ikke ut som her er brukt et snev av restegarn! For et arbeid, troligt, rekner med du får masse tilbakemld vandrende rundt med denne kreasjonen!

    SvarSlett
  84. Ja, hva skal man egentlig si? Helt fantastisk lander jeg på, har ikke ord for tålmodigheten og oppfinnsomheten din :)

    SvarSlett
  85. VI ER STUM AV BEUNDRING! <3

    Klemz fra Nunne og kjæresten :)

    SvarSlett
  86. Ja dette er det mest fantastiske jeg har sett i strikking.
    At du har fått til mönstrene på denne måten er helt utrolig.
    Og alle fargene ser ut til å ha värt planlagt på forhånd.
    Mektig imponert!!
    Om det finnes noen konkuranse i Norge som denne skulle delta i er det 1.ste pris, uten tvil.
    Gratulerer.
    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  87. Look at you!! It's amazing... only you could pull off something like that. It's beautiful. I'm linking to your page!!

    SvarSlett
  88. Jag saknar ord. Är stum av beundran

    SvarSlett
  89. Nydelig - har ikke så mye mer å si - rett å slett NYDELIG !!!

    SvarSlett
  90. Fantastisk, RÅTT. Utrolig hva man kan trylle med via restegarn:)

    SvarSlett
  91. Æ e bare mål løs- alle de vakre ordene som æ vil bruke , er brukt opp av de 95 andre , som har kommentert før mæ. KÅPA VAR RÅ LEKKER! Æ måtte dele den på FACE BOOK, er bare imponert!

    SvarSlett
  92. Helt imponerende ja man kan bli helt stum, finner ikke ord (for kunne ha skrevet en hel regle meg skryt)
    Fantastisk flott :-)
    Du må lage bok og få den ut i den store verden:-))

    SvarSlett
  93. Dette er beint fram imponerande. Ein ting er alt mønsteret, men at du har klart å få det så fint til i skulderfellinga også. Bøyer meg i støvet.

    SvarSlett
  94. Første gang på bloggen din. Og jeg er så imponert! For en flott kåpe! Den som kunne strikke! Datteren min driver å lærer seg å strikke, får håpe hun blir like flink som deg - da skal jeg sannelig ønske meg en slik!

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  95. Du er ikke bare en kunstner med pensel, men med pinner, også.Helt fabelaktig!!!!

    SvarSlett
  96. Ett sådant fantastiskt hantverk och konstverk! Så vackert!

    SvarSlett
  97. Fantastisk kåpe. Noe med det flotteste jeg har sett

    SvarSlett
  98. O' milde himmel!
    Fantastisk! Ikke til å tru at dette er restegarnjakke/kåpe!!

    SvarSlett
  99. For en kreativitet og tålmodighet,og ikke minst et nydelig arbeid!!!!
    Jeg har nettopp kjøpt mønsteret ditt til Englevottene, falt pladask for de..:o))..

    SvarSlett
  100. Helt utrolig! Bøyer meg i støvet. :-)

    SvarSlett
  101. Kjempenydelig arbeid og en smart måte å få brukt opp restegarnet.For ikke en liten tråd kan kastes ,for dem som elska garn :-)

    SvarSlett
  102. wow!! C'est magnifique!!!
    Dans un seul mot: BRAVO!!!
    et mil fois BRAVO.
    Bonne journée avec ton joli manteau!

    SvarSlett
  103. Nydelig kåpe. Kos deg i den :-)

    SvarSlett
  104. Jorunn Helmsgård22. januar 2013 kl. 12:11

    WOW! Er helt målløs, her er det bare å ta hatten av og bøye seg i støvet!

    SvarSlett
  105. Jeg ble som alle de andre som har skrevet her, ble jeg full av beundring....og ikke minst nysgjerrig.
    Så etter å ha tenkt meg om noen få uker, bestilte jeg mønster!
    Satte så i gang med strikkingen og greide ikke å legge fra meg arbeidet; jeg ble bare mer og mer imponert over mønsteret jo mer og mer jeg strikket. Så nå - før fjorten dager er gått - er kåpa ferdig og jeg har fått masse skryt av den - jeg også!
    Så tusen takk igjen - fortsett med å overraske oss :-)

    SvarSlett
  106. Jorid! Gratulera med nydelig kåpa. Eg kan tenke meg å få kjøpt mønster om mulig. Hilsen Wivian Markhus

    SvarSlett
  107. Kan eg få kjøpe mønster Jorid?? den er berre lekker!! Hilsen Wivian Markhus

    SvarSlett
    Svar
    1. Mønstret er til salgs i mønsterbutikken min, link øverst til venstre på siden :)

      Slett
  108. Å hildrande du! Dette er det mest fantastiske fargesprakende jeg noensinne har satt øynene mine i. Så lekker at det er nesten vondt!!! :D Hilsen IngerW

    SvarSlett
  109. Det er en meget smuk jakke. Vi sidder og nyder dine mønstre,så der kommer nok et køb på Ravelry

    SvarSlett
  110. Så utrolig flott langjakke <3 Skulle gjerne hatt den, men akk jeg er str xl

    SvarSlett