06 juli 2008

Nå kan de bare gifte seg

for brudevottene er ferdige!
Håper det tar en god stund før brudeparet får kalde føt hender, for dette er altså et sommerbryllup.

Brudevotter
Mønstret ble påbegynt 17. mai, etter inspirasjon fra denne posten i Livs hobbyblogg. Mer skulle det ikke til. Jeg er evig takknemlig for alle hobbybloggerene som er til så stor inspirasjon.
Det stilige paret og fugletreet er inspirert av et veggbilde som mamma har brodert. Fargevalget kommer fra norske bunader, som f.eks hardangerbunaden. Tenkte at vottene skulle få et preg av å være festplagg, med norsk tradisjon.

Til Ham
Til brudgommen. Disse er strikket i Dale Falk.

Til Henne
Til bruden, strikket i Dale Daletta.
Det er samme mønster til begge parene, men ulik tykkelse på garnet gjør forskjellig størrelse.


Det tok sin tid før jeg forsto hvordan jeg kunne flette snorer som så likedan ut som flettebordene i strikkingen. Til slutt fikk jeg det til!

Mønster til disse gave-vottene blir snart å finne er nå å få kjøpt i en butikk veldig nær deg!
Rett til høyre her--}

Muffins tupper

Men ikke alle får det de ønsker seg.

LEV VEL
Det siste bildet er mitt ønske til deg.

19 kommentarer:

  1. hmm, skal jeg ha eggvarmere også...! vottene er meget cool. Karen (skrive norsk ikke så godt!)

    SvarSlett
  2. Nydelige votter. Brudeparet blir nok glade for den gaven.

    SvarSlett
  3. Så flotte votter! Heldig brudepar som får sånn en nydelig gave, ja!

    SvarSlett
  4. Nydelige votter du har strikket og laget mønster til.Heldig er de som får en slik flott presang.Ønsker deg en fin søndags kveld.

    SvarSlett
  5. Dette blir nok en av de flotteste gavene brudeparet får. Jeg og ønsker meg slike (men jeg er jo allerede gift da :-)

    SvarSlett
  6. Kjempe, kjempe, kjempelekre votter! Heldige brudepar! Og heldige oss som kan kjøpe mønsteret:)

    SvarSlett
  7. Så flink du er Jorid!
    Jeg blir bare stum...av beundring...
    Ha en flott sommeruke!
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  8. Heisann. Ja her har det skjedd masse sida sist. Knall fin blogg du har fått (misunnelig...!)
    Vottane dine (misunnelig....!) var bare så utulig fine :)
    Tja Moskus ull må vel kunne strikkes av, men det blir ikkje eg som klipper av dei ulla. Uff dei ser veldig skumle ut, sjøl om dei er flotte dyr.
    Ha ei kjempe fin veke.
    Stor klem fra Ronille :)

    SvarSlett
  9. De er bare kjempefine! flott arbeid, brudeparet kommer til å elske dem.

    SvarSlett
  10. Du er så kreativ og lagar så vakre ting! Vert heilt misunneleg eg. *sukk*

    SvarSlett
  11. Nydelige! For et heldig brudepar:-D

    og ja, jeg tror jeg skal bruke litt av det glittergarnet for å understreke saksofonen, men jeg er usikker, det kan bli litt tykt, og perler...hmm...er liksom ikke helt meg men siden det er du som sier det skal det vurderes: ja, du har ifølge meg god smak!:-p og så snakke med hun som designet saksfonen og skal ha genseren...

    og ja, jeg liker vottene dine, du er en mester til design, juhu!:-D Blit til og med inspirert til å strikke i mønster selv jeg...

    SvarSlett
  12. Heisan - æ fikk rent hjemlengsel til nord av å lese i den koselige bloggen din. Skal også innom en tur i vottemønsterbutikken din - de kattevottene var knallmorsomme!

    SvarSlett
  13. Disse var skikkelig fine. Mønstret kjenner jeg igjen fra broderte veggtepper.... Liker godt at du benytter deg av gamle mønstre og artige teknikker. jeg kommer garantert til å hendle mønstre fra deg når vinteren nærmer seg....
    Og bloggen din ble koselig og kjempefin!

    SvarSlett
  14. Så fantastisk flotte vottene dine ble. Hyggelig at du fikk inspirasjon i bloggen min. Velkommen igjen!

    SvarSlett
  15. HEEEEEEIIII.

    Jeg fikk helt sjokk....har din pappa virkelig laget en sveipeske til meg? Nå ble jeg vanvittig glad altså!

    Og de nye vottene dine var jo nydelige. Hadde jo smugtittet på dem på din mammas telefon vet du.
    Deilig å være tilbake på nett igjen.
    Vi snakkes.

    SvarSlett
  16. ....sa fine votter....sa fine bilder viser du oss her! Og nydelig background ha du pa bloggen din; bare herlig er det alt! Du kan kommer for en besök til min ny reanimert blog ogsa:
    www.bea3855.blogspot.com!
    Velkommen!!!
    Beatrice

    SvarSlett
  17. Desse vottane er nydelege! Eg har sett på dei mange gonger, menkjenner ingen som skal gifte seg :)

    SvarSlett
  18. Du tegna så nydelige mønster, og de her vottan e kjempeflott:) Strikker endel votter, sokker og hansker og e blitt inspirert av bloggen din til å prøv meg på å tegne egne mønster:)

    SvarSlett
  19. Nå skal eg strikke disse til noen som skal gifte seg i juli. Har bytta til litt andre farger, spent på hvordan de blir:)

    SvarSlett