16 oktober 2011

Kun for engler!

Englevotter
Nytt design som jeg har laget sånn her innimellom. Englevotter.
En hyggelig dame ønsket å strikke englevotter til en veninne, og spurte meg etter mønster. Og det fikk jeg altså til å lage. Det er ikke alltid jeg får til ting på forespørsel, noe mange har erfart. Men i dette tilfellet kom engelen dalende ned nesten helt av seg selv.

EnglevotterPå Husfliden skulle jeg velge farge til vottene, men ble totalt fargeblind av å se på hylla med alle nøstene i. Så jeg ba den hjelpsomme damen bak disken velge for meg. Hun valgte da helt lys og luftig blå, og en dypere blåfarge til bunn. Bra valg, flinke dama! Garnet er Rauma finullgarn.

Juleløper
Modellen til englene er denne som jeg laget til jul i forfjor.
Det er en stor brodert engel med skjørt og vakker tunika, votteengelen fikk samme antrekk.

Jaja, jeg har nå lagt mønstret ut i butikken min,
i tilfelle noen kjenner en engel som trenger votter.

Ha det godt! Hilsen Muffin

36 kommentarer:

  1. De var bare supersøte Jorid!
    Tipper at det blir stor etterspørsel på det mønsteret.
    Ha ei fin ny uke!
    Klem : )

    SvarSlett
  2. Ohhh de var bare nydelige !!! Du er bare kjempe flink. Kommer nok til å bestille mønsteret etterhvert, vet både en og to engler som kunne fått slike flotte votter

    SvarSlett
  3. Jättefin,ska köpa den beskrivn av dej,men hittade lammvantar&sockar
    nu undrar jag om det är Tumme på vantarna?

    SvarSlett
  4. Ååååå!!! så flotte! Må bare få unna noen av prosjektene som er på pinnene, så skal jeg jammen prøve meg på disse!!

    SvarSlett
  5. Du er fenomenal! Fikk noe å spekulere på her :)

    SvarSlett
  6. Gillar verkligen dina änlavantar.
    Kram Birgitta

    SvarSlett
  7. Så nydelige englevotter du har laget.
    Flotte farger er det også.

    SvarSlett
  8. Søte votter! Fin fargesammensetning :) Ha en trivelig uke! Og lykke til med utstillingen :)

    SvarSlett
  9. Nydelige votter, godt mulig jeg kjenner noen engler. ;))

    SvarSlett
  10. Så fine votter. For en produksjon du har:)

    SvarSlett
  11. Nydelige englevotter. Disse må jeg nok strikke til min engel av en svigerdatter.

    SvarSlett
  12. De var dødsfine, de vottene! Og så i Finull? Det er jo en tålmodighetsprøve å strikke votter i Finull. På Husfliden i Bodø er alle hyggelige, og jeg kjenner de som har vært der "bestandig"...

    SvarSlett
  13. Du Jorid, du Jorid! Tenker fru gjersvik måååå ha det der mønstret rimelig kvikt. Jeg strikker Mariuser, men jeg kan vel ikke holde på med det resten av høsten? Jeg som elsker engler var snar innom krambua di og fikk meg sikra et mønster..... God klem fra Engelen i Glomfjord

    SvarSlett
  14. Tak for det fine mønster. Jeg kender mange der fortjener en engel. Glæder mig til at strikke dem :0)

    SvarSlett
  15. Jeg kjenner mange engler som godt kunne fått slike vakre englevotter. Men jeg har lyst på selv også. Håper det ikke er flaut å strikke englevotter til seg selv ;)
    Du er virkelig superflink!

    SvarSlett
  16. Utrolig nydelige :D du er bare rå altså :D

    SvarSlett
  17. Så lekre votter, nydelig og koselig mønster. Jeg elsker engler :o)

    SvarSlett
  18. ingrid-borgedal@hotmail.no17. oktober 2011 kl. 15:57

    Så mange nydelige mønstre, må nok innom her igjen når jeg får litt bedre tid, for disse var virkelig skjønne.

    SvarSlett
  19. Så flink du er. Dei er såå nydelege :) Likte godt mønsteret inni og. Ha ei flott veke :)

    SvarSlett
  20. Jeg kan være ganske engleaktig når jeg virkelig går inn for saken så det mønsteret må jeg nok ha. Med en gang.

    SvarSlett
  21. Du all verden så mange fine votter og sokker og mønstere. Nå fikk jeg lyst til å strikke julegave- votter til alle jeg gir til.
    Kanskje jeg må skaffe meg noen nye mønstere.
    Får tenke ut hva som passer til hvem.

    SvarSlett
  22. Endelig engler fra deg. Jeg har hatt sånn stille ønske om det lenge.) Det mønsteret blir bestilit og skal strikkes i første omgang KUN for meg selv!!!

    SvarSlett
  23. Flotte votter.Jeg forstår ikke hvor du tar tiden fra. Vi andre har bare 24 timer per dögn, men du ser ut til å ha 48... ;-)
    Fimnull er fint å strikke votter i. Jeg er akkurat klar med Hundevottene dine.

    SvarSlett
  24. Åh, de var sååå fine. Kjøpte akkurat mønster, men håper det ble rett, fikk ikke spørsmål om mailadresse, men det ligg på PayPal så du får det kanskje opp derfra?
    Glede mæ hvertfall til å strikke englevotta fra Muffin, de kommer nok til å bli godt mottatt:)
    Klem fra ELisabeth

    SvarSlett
  25. De var jammen fine - det finnes mange hverdagsengler som kunne hatt slike. Du er utrolig flink både til det ene og det andre

    SvarSlett
  26. Nydelige votter nok en gang fra deg:)

    SvarSlett
  27. Disse kan fort bli en favoritt - så vakre de er!

    SvarSlett
  28. Så fine votter.Jeg elsker engler :)

    SvarSlett
  29. Å dem va fin , engle vottan! Må nok kjøpe mønster , men ikke akkurat no!

    SvarSlett
  30. kjempefine englevotter Jorid! Kjøpte akkurat mønster nå :O)
    Strikket hestevotter før jul i fjor, til min datters venninne, og jeg ser dem nå nesten hver dag når de går til skolen. Så koselig at hun liker dem så godt! Brukte gråbeige og mørk brun lammeull fra Rauma. Skal strikke dem til meg selv også, så får vi se hva som blir først, engler eller hester...

    SvarSlett
  31. Hei Jorid

    Jeg er en dame som liker og strikke og så de fine sottene ,sokkene og lua du hadde strikket til et barn på 2,5 år.Jeg har et barnebarn på samme alder og kunne tenke meg den oppskriften.BÆ bæ lille lam.Og de katte vottene.Håper du svarer meg.

    Klem Mette.

    SvarSlett
  32. Wow så flott mønster. Særlig likte jeg det detaljene inni hånda, overgangen mellom tommel og resten av votten er jo helt genial!!! Estetikk på høyt plan!!!

    Eh, du som har muffinsblogg, hvorfor har du ikke en eneste oppskrift på muffins `haha, her er en http://www.mineoppskrifter.no/gode-muffins/

    SvarSlett
  33. Å...desse er verkeleg fine! Mykje arbeid, men det ser ut som du likar arbeid med mykje arbeid... Det er mykje fint på bloggen din! Mvh ANE

    SvarSlett
  34. hjelpes, her var det mye flott...! Legger meg til som følger, -godt jeg skal på nattevakt til kvelden så jeg virkelig kan bruke tid her inne :)

    SvarSlett