17 mars 2011

Så presenterer jeg enda en kjole

Strikket kjole
Da var den nye kjolen ferdig, for noen dager siden faktisk!
Kjolen er lik den forrige jeg strikket, bare det at denne har selbubord nede og på ermene.
Den er strikket i hvit alpacca fra drops, på pinne 2,5. Tett, myk, varm og utrolig behagelig å gå med! Jeg er veldig fornøyd, bare synd jeg må ta av kjolen når jeg skal legge meg.

Heklet kant
Heklekant nederst. Strikkekjoler har en tendens til å bli litt sekkeaktige i skjørtet etter bruk, men ikke når kanten nede er sånn som det her...

Detalj hals

Litt smart: jeg hater å sy i ermer og i det hele tatt sy sømmer i strikkeplagg. Derfor er kjolen rundstrikket, øverst er det en kombinasjon av raglan-og rundfelling. Altså ingen sømmer å sy ved montering, bare litt innsying av belegg i ermene og sammenmasking av åpningen under ermene.

Målskisse kjole
Dette er min første designkjole, og jeg er bra fornøyd. Jeg har laget ferdig mønstret også.. i størrelse small passe liten og fin. Tenkte å selge det i Jorids mønsterbutikk? Klikk på bildet over så ser du målene bedre.
Heklemaske
Til overmål har jeg egenhendig tegnet veiledning for hekling... hehe, vanskelig, siden jeg er keivhendt og hekler den andre veien selv. Men tegningene er satt fint i mønstret, tror det ble rett!

Strikket kjole
Mønstret kommer i en butikk veldig nær deg, snart.
Det er bare en ting, kjolen må ha et navn, må jo ha et navn å skrive på mønstret!
Noen forslag?
Ha en fin helg, alle!
Hilsen Muffin

35 kommentarer:

  1. Kjolen ble kjempe fin! Mitt forslag til navn på kjolen er stjerneglans :)

    SvarSlett
  2. Utrolig vakker, rett og slett!! Dette er en "Vinterdrøm", og du kledde den sååå flott, satt som et skudd! Likte så godt borden og heklekanten!
    Nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  3. For en nydelig kjole du har laget, jeg er imponert!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  4. Ååå!! så lekker! Lekre votte, vanter, gensere, sjal og, og ,og ... Virkelig mye flott og en inspirerende side du har ;))
    Tusen takk for en god opplevelse ;)) Med hilsen Lotte

    SvarSlett
  5. SÅÅÅÅÅ utrolig fin!
    Kjøper gjerne dette mønsteret. Må bare ha litt større str enn S :-)

    SvarSlett
  6. Dødslekker! Og hvilke fine tegninger da! Gleder meg til mønsteret :)
    Ha en fin helg

    SvarSlett
  7. Kanonfine!!! Jeg er super imponert!!!

    SvarSlett
  8. Ååå for ein kjempelekker kjole du har designa og strikka!! Håper det ikkje går så lang tid før mønsteret kjem for denne har eg lyst til å lage!! Ynskjer deg ei god helg:))

    SvarSlett
  9. WOOOOW så utrolig lekker. Det der må være en av de nydeligste strikkekjolene jeg har sett :D

    SvarSlett
  10. Utrolig lekker. Tenk å kunne være både varm og stilig på en gang. Foreslår vinterstjerner som navn på kjolen. Koselig å se innom bloggen din igjen.

    SvarSlett
  11. Snøkrystall må den hete.

    Den var kjempelekker.

    Hilsen Sol

    SvarSlett
  12. En utrolig fin kjole! Syntes den forrige var fin også, men denne tar kaka :) Og den var veldig kledelig på deg også. Kan tenke meg at den er myk og behagelig å ha på! Er imponert at du strikker såpass store plagg på pinne nr 2.5, og at du gjør det så raskt! Tviler på at jeg hadde hatt tålmodighet til så mye glattstrikk, men så hadde nok jeg trengt en større størrelse enn liten og nett også :) Når det gjelder navn, synes jeg vinterdrøm, som Tovepia over her foreslo, passet fint til kjolen :)

    SvarSlett
  13. Du er så flink, dette kan du også. Dette er en flott kjole slik som man alltid vil gå i. :))

    SvarSlett
  14. Salut,

    Trés beau travail, et le mélange tricot crochet est super,les couleurs vont trés bien ensemble.

    Amities Celeste

    SvarSlett
  15. Nydelig...og litt av en bragd å strikke sånt. Ha en fin helg

    SvarSlett
  16. For en lekker kjole!! Du er virkelig flink:-) Kan dessverre ikke hjelpe deg med navn (det er jeg dårlig på ....), men jeg skal følge med når mønsteret kommer i butikken! God helg, hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett
  17. Noe så nydelig! Denne blir nok populær, men størrelse liten og nett blir nok litt liten til meg ;)

    SvarSlett
  18. Åååhhhh, *sukk* såååååå lekker, kjolen MÅ hete Vinterdrøm - utrolig godt forslag over her!
    Gleder meg til du legger ut mønsteret...eller, er forresten ikke sikker på jeg gidder å strikke en hel kjole på pinne 2,5 - bare gær'ne damer gjør det...
    Stor klem fra imponert Elisabeth!

    SvarSlett
  19. Denne kjolen var bare helt super:)

    SvarSlett
  20. Gurimalla - så lekker!

    KlemKKann

    SvarSlett
  21. Lekker kjole!!!!
    på ei lekker dame ;)
    ja hva skal mønsteret hete? vinterlys?

    SvarSlett
  22. Den var superlekker :) Og strikka på pinne nr. 2,5! Fantastisk! Flott kjole, og flott modell :) Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  23. Ein verkeleg flott kjole. Namneforslag: Snøkvit ( eller Snehvit for dei som likar slikt :)

    SvarSlett
  24. Åh, den var lekker !!!
    Skal definitivt kjøpe mønstret.
    Navneforslah: Vinterglede (Winter Joy)

    SvarSlett
  25. Hei. Nydelige kjoler du strikker. Syns den må ha et navn som er deg, muffinkjolen kanskje. Fin blogg du har også.

    SvarSlett
  26. Hva med Muffins Jorullkjole? Nydelig var den i alle fall. Hilsen Toril A

    SvarSlett
  27. Du of du så lekker den ble. Hvis jeg engang i verden klarer å slanke meg hudretusen kilo så vil jeg også ha en sånn (tungt sukk)

    Jeg syns forslagene over her var fine, Vinterdrøm eller Snehvit passer veldig godt. :)

    Du er jo bare så helt urettferdig dyktig.

    SvarSlett
  28. Helt super kjole .. :-)
    Du må ha verdens tålmodighet.
    Jeg foreslår at kjolen skal hete "Muffins vinterdröm"

    SvarSlett
  29. Er enig om at Vinterdrøm må den hete. Vakker er bare fornavnet til denne kjolen. Jeg tar av meg hatten for en slik strikkeprestasjon. Jeg kan bare drømme om kjolen og figuren, sukk.

    SvarSlett
  30. Superflott kjole med lekre detaljer!

    SvarSlett
  31. Denne var bare helskjønn...! Har dårlig samvittighet..datteren vil jeg skal strikke kjole til henne og eg synes det er sånnt et STORT arbeide... Kanskje jeg må få kjøpe dette mønsteret hos deg. Kommer det på nettet også?

    SvarSlett
  32. Hei på deg, lenge siden sist. Jeg er ikke så flink på å bloggbesøke men nå skal jeg bli god som bare det;-)

    Masse fint over her, men falt veldig for denne kjolen da:-D Man ser at den er super å ha på, of så er den nydelig fin i tillegg! Enig ang heklekant også; den gir en fin tyngde til avslutningen:-)

    SvarSlett
  33. Nydelig kjole, vil ikke strikke den på bestilling vel??? :D er gravid og ser for meg at den passer bra i vinter :D :D :D ja bare helt nyyydelig :D

    SvarSlett
  34. Den er virkelig flot og sød, din kjole, jeg bliver helt inspireret til at prøve at strikke en kjole. Det har jeg ikke prøvet endnu.

    SvarSlett