09 januar 2009

Endelig helg!

Kattlæstan ferdig
Og Muffin kan sette seg i godstolen!
Føttene på krakken og mye av interesse i Avisa Nordland.

Varme og gode
Det har vært kaldt og snø hele uka, så da er det deilig å holde føttene høyt hevet og emballert i varme, nystrikkede kattlæsta.

forfra, bakfra
Tar dem av meg et kort sekund for at du skal få studere dem forfra, bakfra...

og fra siden
..og fra begge sidene.

Jeg har laget mønstret til kattlæstan selv. De er veldig inspirert av kattevottene mine.

Føttene mine har nemlig i lang tid gått rundt og vært misunnelig på hendene for de kattevottene, og det kunne jeg ikke ha noe av! Kroppsdeler som krangler med hverandre er ikke så veldig festlig.

Mønster tilgjengelig i nærbutikken -->

52 kommentarer:

  1. De er kjempefine :)
    Kommer du til å selge mønster til disse også???? I så fall har du hvertfall en kjøper på hånden :)
    Hanne

    SvarSlett
  2. Jepp! Mønstret er laget, må bare finregne litt på maskeantallet slik at man kan strikke ulike størrelser.

    SvarSlett
  3. MÅ MÅ MÅ ha !!!! Utrolig fine !!!

    SvarSlett
  4. uh må kjøpe an i dag jeg og ser jeg ;) hihi.

    fine gode kattlæstæ. I skrivende stund har e ein katt som vil ligg oppå ansiktet mitt og gjær skrivingæ litt vanskelig... oppmerksomheit takk sei den...hehe

    god helg !

    SvarSlett
  5. Bare helt nydelige sokker du lager.
    Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  6. Å råstilige sokker du har laget.Må ha disse,ja.Det er skikkelig flotte mønster du lager.

    SvarSlett
  7. Jeg fryser på føttene og. Superfine sokker. Men blogger er treige, for jeg følger med på bloggen din, så jeg ser når du oppdaterer. men det har du ikke gjort enda ifølge blogger.....grrr....

    SvarSlett
  8. Knall stilige katte-sokker! Du har en kjøper her også når du legger ut mønsteret for salg :)
    Ønsker deg God Helg!

    SvarSlett
  9. hehe,jättesöta!

    SvarSlett
  10. Hei hei.
    Datt innom bloggen din, og det angrer jeg ikke på. :)
    Disse skal jeg helt klart kjøpe oppskrift på når den kommer, og vottene også.
    Er fullstendig kattegal så disse passer perfekt.
    Skal absolutt følge bloggen din, for her var det mye fint.

    SvarSlett
  11. Hei på deg...

    Disse var råtøffe...
    Skjønner Hanne som er katte elsker på sin hals...
    Flink du er...
    Ha en god helg...

    SvarSlett
  12. Må forte meg å få gang på vottene så jeg kan sørge for at Hilde får glade føtter også.

    SvarSlett
  13. Kjempestillige sokker! Jeg elsker jo katter. Kattevottene står på todolista mi, og sokkene kommer definitivt også til å bli strikket om du legger ut oppskriften i butikken din. Skal vise dem til samboeren etterpå, han er like kattegal som meg. Synes du er utrolig kreativ og flink, Jorid/Muffin.

    SvarSlett
  14. Hei dei var kjempefin Selger du mønsteret?

    SvarSlett
  15. Hihi! Poter under føtan! Og stor sak i avisen! Artig!

    SvarSlett
  16. Hei!
    Stilige sokker!
    Særlig med potetrykk under sokken!

    Ha en kreativ strikkende god weekend!

    xoxo

    NB: Jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe mønsteret jeg også!

    SvarSlett
  17. Så kule læsta! De var kjempefine, og havner nok i køen min på Ravelry hvis du selger mønsteret, ja! God helg! :)

    SvarSlett
  18. Skjønne bare ikke koss det går an å lage noe så fint. Og gjett om jeg skal kjøpe mønster både til votter og sokker????? Kjenner den velkjente strikkenyttkløen i fingrene allerede!

    God hælg t dæ, kjære muffin. Skal hilse Felix og Jorulf fra Chari

    SvarSlett
  19. Herlige lestar! Du er jammen ei kreativ dame! Ha ei god helg:)

    SvarSlett
  20. Hei Jorid.
    Takk for sist:)
    De lestan var kjempeflott.
    Jeg er en med kalde føtter så jeg trenger lester natt og dag.....

    SvarSlett
  21. Jeg får ikke sokkene ut av hodet !! Har tenkt på dem hele tiden siden du la dem ut i går -- i søvne også, tror jeg. Åhhh, håper du er klar med mønster for salg snart!

    SvarSlett
  22. Du og du kor mange som ha kjøpt avisa Nordland og leita ette forsida du sitt med... Hahahahahahahahahahahahahahahahaha
    E fikk meg en god latter....makan tell ide! Læstan va RÅ!
    De må strikkes!
    Ferdig me....nei...huff, det var jo to gaver, jo......... vent til neste helg....... hmmmmmm....
    GOD HELG TELL DÅKK!

    SvarSlett
  23. Hjertestans!!! Vel, nesten da! Er de for salg alt? Løper avgårde for å sjekke!

    SvarSlett
  24. å!!!!!!!!! sånna kattepoter sokker vil jeg også ha :)

    SvarSlett
  25. Skikkelig flotte sokker altså. Skjønner godt at du kom på forsiden av avisa ja.

    SvarSlett
  26. Skikkelig flotte sokker altså. Skjønner godt at du kom på forsiden av avisa ja.

    SvarSlett
  27. Så utrolig morsomme labber.

    SvarSlett
  28. Bøyer meg i støvet og lister meg inn i nærbutikken;-)

    SvarSlett
  29. Hei, Muffin!
    Jeg liker også lestan dine veldig godt. Men hvis jeg hadde strikket dem, måtte jeg ramme dem inn, for i bruk ville de jo bli ødelagt!

    SvarSlett
  30. Disse blir jeg nødt til å strikke!
    Kjempefine :)

    SvarSlett
  31. Heisann

    Kunne ikke dy meg, måtte inn og kjøpe mønster på sokkene dine og.
    klem

    SvarSlett
  32. Hei innom siden din...du maler nydelige bilder..elsker stemningen i bildene dine:)
    Kjempe fine sokker...mjau;)

    SvarSlett
  33. Så flotte lester Jorid!!
    Du er så flink!!!
    Har ei kattegal svigerdatter som har bursdag i mars....
    Må tenke litt på det,( æ e så træg med å strikk mønster)
    Ha ei flott uke!
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  34. Hei!
    Nå har jeg bestillt kattemønsteret for både hender og føtter. Gleder meg til å begynne å strikke de!

    Ha en fin uke!

    xoxo

    SvarSlett
  35. Fantastiske lester. Eg bare elske poteavtrykkan under sålen. Bare nydelig.

    SvarSlett
  36. Suuuperfine! Skal nok kjøpe dette mønsteret ved anledning, ja!

    SvarSlett
  37. Selv om jeg ikke er av den kattelskende sorten så beundrer jeg sokkene dine. De var bare helt rå! Flott jobb du har gjort der.

    SvarSlett
  38. De sokkene er jo bare kjempekule da. Så dyktig du er som lager egne mønster.

    SvarSlett
  39. Så mange fine mønster du lager da! :) Veldig moro å se nedover i bloggen din - her var det mye inspirerende! :)

    SvarSlett
  40. Nydelige......du er et lite unikum med de mønstrene dine altså:-D
    jeg legger meg i snøen og gløder av imonasasjon!

    SvarSlett
  41. Så utorlig kule sokker!
    Sånne fikk jeg lyst på også

    SvarSlett
  42. For noen herlige sokker. Skulle ønske jeg hadde mot til å begynne på noe sånt.

    SvarSlett
  43. Fantastisk hærlige sokker!!KOmmer snart bestilling , be sure, disse må jeg prøve meg på:)

    SvarSlett
  44. Er bare helt vild med dine katte-fødder.
    Især detaljerne nedenunder er fine.
    Hilsen mormorstrik /Annie

    SvarSlett
  45. Digger kattelestene og kattevottene du har designet

    Hilsen katte elsker

    SvarSlett
  46. No blei eg gla for at eg blei sittandes uti natta og lese blogger.. Hærlige læster - nei, stassokka bi d.
    Mønster kjøpt og betalt til både sokka, votta og huva - så hev eg med et par Fishermans Friend også.
    No e d berre å lure kommende garnkjøp unna auan på min ellers så vennlige gubbe...:-)
    For garn, det...! E d nok av fra før. Men vi får no sjå på d..:-)

    Natta - og stå på videre!

    SvarSlett