25 august 2009

Hest betyr Lykke!

Julehest betyr julelykke
Etter utallige oppfordringer (ca 3) har jeg designet votter med hester på. Disse satt langt inne, har fiklet med mønstret mer eller mindre siden jul. Men nå er hestevottene endelig i boks!
De over er strikket i juleaktige farger. Det beige er tynn alpakka, det røde er Daletta garn fra Dale. Kvaliteten ble supermyk og varm som alpakka, med den spensten og glansen som ullgarnet har. En garnkombinasjon jeg kan anbefale! Pinne 2,5, vottene passer til ivrige hesteelskere i alderen 8-12 år.

Hest betyr Lykke
Her er en variant med tekst. Mønstret inneholder begge modellene, og et diagram der du kan designe din egen bord. Hva med navnet på mottakeren... eller hesten, kanskje?
Disse vottene er strikket i Rauma Finullgarn på pinne nr 3. Og størrelsen ble sånn størrelse universal, passe store og gode til voksen dame / liten mann / stort barn.. ;) Finullgarnet er så vakkert, det kommer i mange fine farger og virker nesten hjemmespunnet. Vottene ble myke og varme!

Begge hestemodellene
Hadde lyst til å strikke mange fargevarianter, men så har jeg lyst til så mye annet også. Så det ble bare disse to modellene.

Hest betyr Lykke
Har hatt Rauma Finull-dille i sommer, derfor testet jeg hundevottene og kattevottene med dette garnet. Og det ble deilige litt store votter som til slutt vil havne under treet.
Til orientering: Har du lyst på mønstrene, finner du link til butikken til høyre her et sted.

28 kommentarer:

  1. Så flotte!!! Du er så flink - kreativ og produktiv!

    SvarSlett
  2. Utrolig flotte, du er kjempeflink!

    SvarSlett
  3. Kan tenke meg det blir flere en en hestegal jente som vil bli henrykt over disse. De ble da skikkelig flotte også. Du er usedvanlig dyktig - er du klar over det?

    Og hvor blir det av stoffer og greier du skulle ut og kjøpe? Jeg er ikke nyskjerrig, skjønner du vel - jeg trenger bare å vite sånt. ;)

    SvarSlett
  4. Vottene dine er bare så fantastisk fine :)

    SvarSlett
  5. Kjempe lekre votter. Du er utrolig flink med mønster :)

    SvarSlett
  6. Du verden for nokre flotte vottar og med hest på og greier !!

    Takk for hyggelig helsing på bloggen:)

    SvarSlett
  7. Du er superflink til å laga mønster! Ha ei fin veke :)

    SvarSlett
  8. He he, jeg ble super-overrasket når det viste seg at "Lykke-vottene" hadde hestemotiv. Jeg er redd hester så jeg tror ikke set passer seg å strikke det møsnteret. (Eller kanskje jeg bør gjøre det nettopp pga redselen for de store dyra, man skal jo møte angsten...:))
    Men FLOTTE var de - all honnør til deg for nok et supert mønster!

    SvarSlett
  9. Hvor tar du det fra? Er søkkimponert over alle mønstrene du lager! Skikkelig flotte er de, hestevottene dine!

    SvarSlett
  10. Superfine votter du har designet atter ein gong, må og få takke deg for flott kort med koslig helsing:)

    SvarSlett
  11. Nydelige votter, kommer nok til å kjøpe dette mønsteret også ;-)

    SvarSlett
  12. Som en av dem som har etterlyst slike votter, må jeg bare si tuuuuuuuuuuuusen takk :-) De ble knallflotte!!!!

    SvarSlett
  13. Kjempelekre. Du er en flink designer.

    SvarSlett
  14. Lenge siden jeg har vært her inne -- og så mye fint å se siden sist! gratulerer med lysthuset i hagen også *litt misunnelig, ja* :-)

    SvarSlett
  15. Nok en par hærlige votter fra deg.
    Håper du kommer med noe mønster for friluftsintresserte etterhvert. For det finnes ikke mye av det.Digger vottene dine.

    SvarSlett
  16. De ble supre, de nye vottene!
    Gratulerer!

    SvarSlett
  17. aha, det var det som ble av lykke-strikkinga:-D
    flotte votter:-)

    SvarSlett
  18. Så fine! Nå vet jeg noen hestegale jenter her i familien som blir glade til jul :-) Venter i spenning på mønsteret.

    SvarSlett
  19. Topp! Akkurat det jeg trengte for julegavelisten. Jeg kommer tilbake og shopper :-)

    SvarSlett
  20. E vil også STRIKK henstevotter, med hjerter på! Finullgarn har vært på mine pinner også, hele sommeren... så det så...

    Hadde et besøk innom Husfliden idag, men klarte å gå ut uten å kjøpe garn..... det var en stor test og en seier av de helt store for gamle Nunne... Men no MÅ jeg jo tilbake i mårra :))

    God sommerkveld... det er så varmt og fint, dette er jo bare så skjønt..God tanker, fra Nunne.

    SvarSlett
  21. Så flott vottan ble, nå er det nok mange hestejenter som får fine votter i julegave.
    Ha ei fin helg Jorid!
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  22. Hestevottene ble fine, de - blir nok et populært mønster. Toril A.

    SvarSlett
  23. Da var hestevottene mine ferdige. Supert mønster, mulig å legge i fra seg. Måtte jo se hvordan hesten ble til slutt! Jentungen er i ekstase.
    Bilde i bloggen min.

    SvarSlett
  24. Hei, du! Ja, dette var virkelig flotte votter. Min søster kjøper mønster av deg og gir meg strikkeoppdrag. Det har du sikkert forstått:- ) Siden sist har jeg strikket brudevottene, litt mer kattevotter, fuglevotter og hundevotter. Nylig kom så Hest=Lykke. Jeg valgte å bruke Daletta og andre fargevalg. Ble kjempefornøyd. Det var et flott mønster. Du får ta en titt på bloggen og se:- )

    SvarSlett
  25. Nydelige votter :-)
    Har ei hestejente på 8 år som hadde blitt kjempeglad for et par.
    Du kan vel ikke legge ut mønster vel?

    SvarSlett
  26. Jeg lurer på hvor jeg kan få kjøpt mønster?

    SvarSlett