08 mars 2010

Her kommer det hotte!

Engel
Jeg ser frem til jordbærsesongen.
Mens jeg venter, har jeg brodert noen jordbærmotiver.
Denne engelen pryder kjøkkenradioen, godt fastlimt med scotch universal.

Dagens vær
Sånn så det ut ute i dag.
Det er lenge til man kan plukke jordbær...

Men årstiden innendørs er det jeg som bestemmer,
og jeg har da bestemt at på kjøkkenet skal det nå være sommer!


Gardinkappe
Mitt nyinnkjøpte jordbærstoff ble til gardinkappe til det store kjøkkenvinduet.
Hjelpe meg som jeg har strevd med den. Men den ble ganske fin.

Kroklisse
Se her jeg fikk til å sy kroklisse som titter litt frem... (veldig lite, den er sjenert.)

Panelgardiner
Så måtte jeg tilbake til butikken etter mere stoff, MYE mer stoff, det ble til fire små panelgardiner til de smale vinduene over kjøkkenbenken. Og en høne ble med fra Nille også.

Lang løper
Enda var det mer stoff igjen, det ble til lang løper som høna kan sitte på. Og marihøna.

På nederste hylle
Enda var det mer stoff igjen, det ble til trekk på hermetikkboksene der jeg oppbevarer tusj og penner. Viktige saker å ha i kjøkkenhylla!

Lita mus
Den ene har en liten mus på.

Blomsterpotter
Enda var det mer stoff igjen og det ble til trekk til to små bokser der to små planter får bo.

Blomsterpotter
Enda var det mer stoff igjen og det ble til enda en hermetikkboksblomsterpotte.

Blomsterpotter
Enda var det mer stoff igjen og det ble til trekk til to firkantede blomsterpotter.

Flere krukker
Enda var det mer stoff igjen og det ble til trekk til krukker for tresleivene mine.
Den ene har en liten mus på.

Boks
Enda var det mer stoff igjen og det ble til trekk til en boks jeg bruker til å kaste rusk i....

Cappuchino og vafler
Enda var det mer stoff igjen og det ble til brikke til å ha på brettet.
Nå skal jeg kose meg med cappuchino og vafler med jordbær. Og masse krem.

Finn et strå, og tre dem på
Enda var det mer stoff igjen, og et lite selvtegnet broderi også,
det har jeg gitt til en dame som er flink til å sy!
Dere får kanskje se resultatet når hun blir ferdig!

Pip pip
Ha en fin innesommer dere også!

32 kommentarer:

  1. For et fabelaktig innlegg! Skikkelig koselig, og litt morsomt med den uendelige stoffremsen... :-)

    Du har en så fengende "strek" og uttrykk, det er bare å gi seg ende over :-)

    Alltid en fryd å svinge inom hos deg. Tusen takk!

    Ha en flott uke i
    "Jordbærland" :-)

    SvarSlett
  2. Du hendelse....detta minner meg om "Sareptas krukke".......som aldri vart tom......
    SO masse fint med jordbær.......dyktige du.

    SvarSlett
  3. - jammen hva med forkle da? Var det ikke stoff igjen til det? ;)

    Du må da ha sydd som en gal for å få til så mange gardiner og duker og brikker og bokser og til og med radiopynt. Det der hadde tatt meg et halv åt det. Og koselig og lekkert og fremfor alt - sommerlig - det ble det.

    Dessuten ler jeg meg skvett ihjel av innlegget ditt. Du skriver så det er en fryd.

    SvarSlett
  4. Du har funnet jordbærstedet, ser jeg, og er natteravn også! Jeg begynner å venne meg til ditt plutselige besøk etter midnatt!

    He he, pølsemetode, ja! Man må jo kunne overføre sine lærdommer fra ett område til et annet, da har man lært. Men det nyttet ikke bare å trykke, nåla måtte fram...
    God natt!

    SvarSlett
  5. Takk for trivelig hilsen. Kjempekoselig at du har lagt meg til som bloggvenn:)

    Fikk skikkelig sommerstmning av å kikke innom bloggen din:)
    Nå er jeg veeeeldig klar for litt mere vårlig vær! (Selv om det ser ut til at jeg ikke blir bønnhørt med det første:()

    Ha ei trivelig uke!

    SvarSlett
  6. Gosh for en fantastisk flott serie du har laget. Du kan ikke kanter, men tror ikke det gjør noe. gardinene dine var bare råe (snufs nesten misunnelig) nydelige små ting som man får sommer stemning av:-)) Et hærlig sommer tøy dette med jordbærene på.
    Ha ei fin og kreativ uke

    SvarSlett
  7. Så herlig og sommerlig du har fått det inne! Det kan visst trenges når en ser på bildet fra ute. Her er det mye snø,men har vært soldager i det siste og snøen har begynt å smelte. Nå kan vi tilogmed se litt gress i kanten av der vi har måka. Utrolig mye du hadde fått ut av jordbærstoffet.
    Skjønner godt at veien ble litt lang til Snelletreff, kanskje det passer en annen gang.

    SvarSlett
  8. Her utnyttes hver minste stoffbit, skjønner jeg. Høres flott ut med sommerstemning inne. Er nok en stund til jordbærsesongen - men nå har det iallfall begynt å bli vår... Selv om det virker fryktelig lenge til all snøen smelter.

    SvarSlett
  9. Så flott kjøkken du har fått! Ikke dumt å hente vår og sommer inn til oss, siden det kan bli en stund til den kommer ute.
    Hermetikkboksene var råflotte. Har lyst å prøve å gjennvinne mer, og dette var jo en genial måte å gjennvinne på :-)

    SvarSlett
  10. Det må jeg si!!! Du handler ikke stoff i spisspose! Artig innlegg!!!!

    SvarSlett
  11. Men du driv då med trylleri,du! Du skaper herlege, brukande, gledelege, nydelege saker utav lite. HURRA!

    SvarSlett
  12. Steike, så mye flott du får utav litt stoff! De to musene med jordbæret mellom seg var innertier her i huset! Godt å omgi seg med sommerminner når værgudene nekter å godta at det er vår!

    SvarSlett
  13. Helt utrolig hva du får til, vennen. Du er superflink og super-effektiv jo. Veldig artig innlegg, med masse fine ideer.
    Ha en nydelig dag, og tusen takk for hilsen hos meg. Husk å ta vare på LIV-ene.
    Klem :O)

    SvarSlett
  14. Du verden så mykje fint du har laga !! Blir så i godt humør av det !

    Å å den som kunne traktere ei symaskin *sukk*

    SvarSlett
  15. Så herlig å få en smak av sommer når det sludder utenfor vinduet. Kjøkkenet ditt er nok kjempe lekkert nå med så mye nydelig pynt :)

    SvarSlett
  16. Tusen takk for trivelig hilsen, og for at du har lagt til meg som bloggvenn. Det var litt av et innlegg du hadde her, enig med Trollkåno - " Sareptas krukke!" Kjempefint! Her er det mange gode idèer! Likte musene med jordbæret, selger du mønsteret? Og trekkene på boksene, og det fine jordbærstoffet...alt var kjempefint..You save my day! :o) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  17. Takk for koselig helsing på bloggen min!du har ein veldig fin og koseleg blogg!gler meg til sommar og norske jordbær nam nam Ha ein fin dag klem Lisen

    SvarSlett
  18. Utruleg kor mykje flott du har trylla fram av dette fine, sommarlege jordbærstoffet :-)
    Ja, no lengtar vi etter vår og varmare dagar.

    No har eg kosa meg på bloggen din leeenge, du lagar så mykje fint, lett å finne inspirasjon her.

    Takk for titten, eg kjem snart igjen.

    Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  19. For eit herleg innlegg, og så koseleg du har laga det rundt deg :) Ha ei fin veke :)

    SvarSlett
  20. Wow, så flittig du er. Hadde teke meg fleire veker å få gjort alt dette.
    Og det vart skikkeleg lekkert :-)

    SvarSlett
  21. Så fint og sommerlig! Kan du ikke komme og fikse kjøkkenet mitt også?!?

    SvarSlett
  22. Så festlig! Dette hadde Prøysen likt. Strofene fra "Vise for gærne jinter" og musene dine setter en i godt humør.Du er fantastisk Muffin! Skulle gjerne hatt deg som omgangsvenn:)(Jeg har gode sømkunnskaper, men kan ikke tegne dessverre.) Klem fra Toril A.

    SvarSlett
  23. Likte disse hunde og hestevottene. Selger du mønster eller legger du de på bloggen noen sted

    SvarSlett
  24. Utrolig flotte saker du har laga. Kjøkkenet ditt ble jo helt gjennomført med denne opp-pussinga.
    Si meg kjøpte du hele rullen med jordbærstoff så det ikke blir noe igjen til oss andre? Sånn bare for å friste oss mener jeg? Tror kanskje du har vært litt påvirka av en tv-reklame som har gått i det siste.

    SvarSlett
  25. Nydlig og skikkelig gjennomført!
    er ikke mer å si om den saken...:D
    brito

    SvarSlett
  26. et e for gammelt, det ska få stå, ett e for nytt, det går vi i frå, men alle andre ska vi ta me hemmat, og leve lykkelig med sukker på. Fabelaktig! - og du har vært hos Hanne, ser jeg... Hils henne neste gang du er der!

    SvarSlett
  27. Du verden så masse fint du har sydd. Et herlig kjøkken du må ha nå. Kan nesten kjenne lukten av ferske sommerjordbær...

    SvarSlett
  28. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  29. Du verden så masse fint du har sydd. Et herlig kjøkken du må ha nå. Kan nesten kjenne lukten av ferske sommerjordbær...

    SvarSlett
  30. Hot og flott!

    Jordbærdama er nydelig, hun og det gjelder dine andre morsomme sømarbeider - liker de små musene!

    Takk for humørgivende blogging, igjen!

    Klem, Spurven

    SvarSlett
  31. you make my stitching heart smile...thank you for sharing your beauty in stitches

    SvarSlett