11 april 2010

Fiskejakke som det ikke ble noe av

Småmort
Mektig inspirert av småmorten som svømmer under kaia,
laget jeg et artig mønster som skulle bli til en fiskejakke. Strikket i Kauni.

Kaunijakke som gikk galt
Med småmort som svømmer over det hele, og fiskeskjeletter oppover ryggraden...

Kaunijakke som gikk galt
..og forsiden prydet av små sjøhester oppover.
So far, so good. Men det sjøgrønne kaunigarnet var ikke helt egnet til dette formålet. Fargene ble liksom ikke der de skulle være, jeg måtte kutte garnet oftere og oftere for å få nok kontrast i fiskestimen. Til slutt satt jeg igjen med bare rot. Og jakka ble rekket opp.

Tepperull
Sånn ser fiskejakka ut nå. Det er kommet til litt mer garn fra restehaugen.

Avduking
Man kan koste på seg litt lek før teppet skal vaskes :)

Styggfint teppe
Hmmm... av og til når jeg ser på det, synes jeg det er riktig stygt.
Andre ganger er det vakkert.

Hundeleke
Nå får hunden leke med sine egne fiskeleker.

Rent og fint teppe som ikke er til å leke gjemsel med
Nå i morges er teppet tørt og rent, og absolutt ikke til å leke gjemsel i,
nei, det skal heller brukes til å ha høneblund under.

Ellers..
Snøklokker
Om dagen går vi bare rundt og titter på de fine små snøklokkene som begynner å titte frem.

Nordlyset
Og om natten står vi og ser på det fantastiske nordlyset vi har hatt i det siste.
Det er ikke lett å fotografere, men her er iallfall et par forsøk.

Ha det fint!
Hilsen Muffin

20 kommentarer:

  1. Det var leit at ikke det ble noe ut av fiskegenseren, ideen var fantastisk!! Men du må prøve igjen med bare 2 farger!! Teppet ble iallefall kjempefint!! Det er ikke alltid ting blir som man tenker....AnneK:-)

    SvarSlett
  2. Jeg synes teppet var kjempe fint jeg, herlige farger :D

    SvarSlett
  3. Du er nå bedre til å fotografere nordlys enn jeg er!
    Og det teppet du laget, ser vakkert ut, Det er bare å slå fast!
    Synd at garnet ikke egnet seg til det fiskemønsteret ditt, du må strikke det i et annet garn, for det var nydelig, egentlig, hadde det bare vært klarere...
    Klem!

    SvarSlett
  4. Det var eit nydeleg fiskemønster. Håper du prøver det i eit anna garn. Og teppet vart jo flott. Fine fargar. ha ein fin dag :)

    SvarSlett
  5. Det er gøy å se alle ting du lar deg inspirere av til å lage de mest fantastiske ting...i broderi, søm, strikking, hekling...maling!! Jeg er imponert..og det er en glede å ha oppdaget bloggen din.
    Gardinkappen med motiv fra Lofoten var fantastisk!!!!!
    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  6. Ja, eg er veldig enig med alle som her lagt igjen en hilsen her ! Det er så artig at du viser oss noke av det du får ideer av. Med meg er det ofte som om ideane berre blir klaska ned i hodet mitt og eg ikkje veit kvar dei kjem i frå. Men mange idear og masse inspirasjon får eg heilt sikkert ved å besøke andre bloggar. Spesielt din :))

    Ideen frå såmorten var kjempebra og det blir eit skikkelig fint mønster. Håper du finner rette garnet :)

    Teppet var rett herlig og vakkert ! Og hunden også, så klart !!

    Tusen takk for hyggelig hilsen og eg skal gjere mitt ytterste til å la dei neste 50 åra bli nesten like så kreative som dei før :))

    SvarSlett
  7. Den småmort-genseren ville nok blitt kjempefin. Du finner sikkert det rette garnet plutselig og så er du i gang igjen! Lunt og godt teppe kommer bestandig godt med for både to og fir-bente ;0)

    SvarSlett
  8. Sm[mortm;nsteret var jo fantastisk. Jeg tror ikke jeg hadde greid [ frogge det. Men teppet ble jo vakkert også da. Masse isbrefarger i det teppet. Lekkert.

    Ta mål? Er du rusk? Da må jeg jo regne og greier og tall ligger langt under min verdighet. (Eller noe sånt)

    Nå har vi SOL og jeg planlegger champagne og jordbær ute i haven.

    SvarSlett
  9. Synd det ikke blev noe av den gensern for det var et fint mønster.
    Jeg blir så imponert over de som har en idè og kommer så langt at de prøver den ut, jeg har bare idèer jeg og der stopper det.
    Teppet ditt blev kjempefint og det var noen nydelige farger.

    Takk for besøket på bloggen min!
    Idag har det vært en utedag. Det var mye man kunne gjøre ute i hagen. Kan ikke se at snødråpene mine kommet opp enda, heldig er du.
    Skal prøve å få ut bilde på mine babyvotter i bloggen min neste uke. De blev så søte.
    Kos deg videre utover dagen!

    Pernilla

    SvarSlett
  10. Nydelge farger, synd det ikke ble genser av dem. Håper også at du prøver igjen, for ideen var jo god. Teppet ble jo fint da, bra garnet kom til nytte likevel.

    Vakkert og litt skummlet med nordlys, har til gode å oppleve det selv.

    SvarSlett
  11. Trist at der ikke blev noget af fiskegenseren.
    Måske du kan forsøge igen i et andet garn, for mønsteret er da helt suveren!
    Jeg har også gjort forsøg med kauni og rigtig farve på ret plads, og mange ender, men det var kun stribemønster, og ikke så indviklet.
    Dit tæppe blev ihvertfald flot!

    SvarSlett
  12. Det var synd det ikke ble noe av fiskegenseren,mn håper du prøver igjen for mønsteret såg flott ut, fint teppe ble det jo,åååå så skjønn hund du har, har selv en hund på 7 år,verdens snilleste og en skikkelig "mamadalt" ligger ALLTID rundt meg uansett kor eg e.
    Det var jo synd at du ikke fikk til det med kommentaren hos meg idag, det er så morsomt med kommentarer.
    ønsker deg en fin kveld.

    monica(monsol)

    SvarSlett
  13. Å nei! Så synd med den fine genseren! Du prøver deg vel om igjen med et annet garn...!!!?
    Uansett så ble jo teppet veldig fint synetes jeg!
    Ha en forsatt fin søndag!

    SvarSlett
  14. Sååå enig med mange av kommentarane her; den fiskejakka burde realiserast. Ser og høyrest veldig spennande ut, og artig å sjå inspirasjonsbildet.
    Nydeleg nordlys :-)

    SvarSlett
  15. Du er jammen veldig kreaktiv kjekkt å sjå bloggen din klem Lisen

    SvarSlett
  16. Teppet var artig. Genseren blir nok flott i et anna garn, er ikke i tvil.Hilsen Toril A.

    SvarSlett
  17. Du blir vel ikke lei deg om jeg sier at jeg likte garnet bedre som jakke enn som teppe? Du må prøve ut fiskeidéen igjen senere....

    SvarSlett
  18. Nordlyset ser så fint ut. Har aldrig upplevt det.
    Kram Birgitta

    SvarSlett
  19. Hei Jorid!
    Flott teppe og flott Felix.
    Det blir nok deilig å krype under teppet og ta seg en velfortjent middagslur...
    Jeg vil gjerne treffe deg til uka. Jeg er opptatt mandag og onsdag, så da har vi bare fredag igjen.
    Hva sier du til det, er hjerterommet åpent i halv 3 tida på fredag? Vi snakkes!
    God uke til deg! Klem : )

    SvarSlett