22 februar 2009

Se min sebra!

Se min sebra!
Har du sett min sebra?

Se min sebra!
Sebraen er et dyr som hører hjemme
på steder der man ikke behøver kamuflere seg i Bergans.
Mønstret står også i sterk kontrast til tradisjonelle vottemønster.

Se min sebra!
Kontrast er det også til leopardmønstret nederst.
Begge vottene er strikket like, men med tommelen på forskjellig sted.

Se min sebra!
Det har tatt laaang tid å pønske ut dette mønstret,
men nå er jeg omsider fornøyd!
Så hvis du ønsker deg lekre votter finner du mønstret i nærbutiken,
rett til høyre her ---> og noen meter oppover gata.
Ha en fin uke!

41 kommentarer:

  1. Jeg blir nesten litt svimmel av å se på det. Du må ha hatt noen skikkelige våkenetter for å greie å pønske ut dette. De var nå knallfine da.

    SvarSlett
  2. Hvor er dine zebra votter blevet flotte.
    /Annie

    SvarSlett
  3. Fy søren, dei var flotte!
    Ingen grenser for kva du klarar å pønske ut......stilig!

    SvarSlett
  4. Så artige votter!! Dette har sikkert ikke vært enkelt, nei! Ha en god uke!

    SvarSlett
  5. Stilig, kor ufattelig kreativ og produktiv du e :)

    SvarSlett
  6. Så stilige votter!! Haha, de var kjempemorsomme:)

    SvarSlett
  7. Åh, de er knalltøffe!!!! Sånne vil jeg strikke! :)) Du er kjempeflink!

    SvarSlett
  8. Knallfine sebravotter!!! Tuuusen takk for den nydelige premien jeg fikk i posten på lørdag! Lestan passa perfekt, og jeg har allerede blitt kjempegla i dem!!!! Og allerede fått masse skryt for dem, for jeg brukte dem i burdag i dag ;o) Nydelig kort også, så dyktig du er altså! Åssen i alledager klarer du å lage så flotte mønstre? Jeg sliter med å klare å følge de som allerede er ferdige, jeg.... Ha en flott uke, hilsen Elin

    SvarSlett
  9. Utrolig flotte votter! Du er flink, skjønner ikke at du klarer å finne på så mye originalt.

    SvarSlett
  10. Nydelige votter, men ikke for en epieptiker, de ville få anfall. ;) Hadde det vært lys grå o bun ville nok øye ikke reagert så sterkt. Mønsteret er nydelig. ;)

    SvarSlett
  11. DEEEEE vottene r bare kanon KNALL!!! Få de fort ut for salg!!*HYPER*!!

    Imorgen starter ferien og Jr var helt salig da ha laseg i kveld, han vet å nyyyte fridagene!!

    Koos deg og ha en flott uke

    Vibbedille

    SvarSlett
  12. Der var sebravottene ja - de er så fine! Har ventet og håpet at du skulle legge ut mønsteret siden du viste sebrapulsvarmerne dine for en god stund siden. Du er så flink!!!

    SvarSlett
  13. En sebra som virkelig se(r)bra ut da:-D og som i naturen gjemmer han seg i alle stripene..,men jeg må nok få strikket de vottene jeg har mønster på før jeg våger å kjøpe flere....*sukke*

    SvarSlett
  14. Du er berre heilt utruleg flink, kjempe flotte votter:)

    SvarSlett
  15. Skjønner godt at dette må ha tatt tid - men resultatet ble jo helt supert!

    SvarSlett
  16. herlighet¨korr flott disse ble...nesten så æ trur æ må ha mæ ett par....ha en fin fin mandag

    SvarSlett
  17. Virkelig flotte votter - Du er bare helt rå med designet ditt :-)

    SvarSlett
  18. HERLIGE VOTTER!! Kommer nok fler bestillinger etterhvert.
    Har du et annet garnforslag enn daletta - jeg synes det er litt tynt. kanskje du har noen alternativer som er litt tykkere?
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  19. WOW, det er bare å ta av seg votten(les hatten) :)
    Du er helt utrolig flink til å pønske ut mønster.
    Hanne

    SvarSlett
  20. Så flotte Sebravotter Jorid!
    Jeg var ganske sliten etter kurset i helga... all den kjøringa også.
    Men vi hadde det koselig på Burøya hos Inger. Har malt ferdig Kåre i dag.... vet ikke helt om jeg er helt fornøyd.
    Ha ei flott uke!
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  21. Tusen takk for den flotte "trøstepremien", snille Muffin - fra både Pusifer og meg. Du er nå ganske så praktfull da.

    SvarSlett
  22. Elsker vottene du lager, og disse sebravottene var rett og slett imponerende. Må ha dem, bare må ha dem...

    SvarSlett
  23. Du går visst aldri tom for ideer til artige og stilige vottemønstre! Disse var rett og slett raffinerte!

    SvarSlett
  24. Herlighet for et kunststykke!! De er jo helt utrolig!

    SvarSlett
  25. For noen utrolig flotte votter!

    SvarSlett
  26. Utrolig kule votter! Og ja, jeg tror kanskje at det hjelper å riste godt på posen, men man må ha det rette "håndlaget", og det tror jeg du har ;) Hihi!

    SvarSlett
  27. Så mange flotte votter du lager!
    Det er en fryd å se på hjemmesida di,både bilder og strikkerier!
    Hilsen Bente

    SvarSlett
  28. Ja det må jeg si er zebra.... Jeg så ikke bra, men så tok jeg laser operasjon, og nå ser jeg veldig bra... Knalltøffe er de! Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  29. Vilka härliga och flotte votter du gjort. Sån fantasi og skickelighet du har. Jag bara elsker dine djurvotter..
    Ha en bra dag!

    SvarSlett
  30. Rett og slett nydelige votter..
    Sitter nesten og vurderer her, om det som er på strikkepinnene mine nå skal bli ufoer for en stund,
    fikk så innmari lyst til å strikke votter

    SvarSlett
  31. Morsomme votter... Ja,det kan vel hende at jeg strikker disse også på et tidspunkt:- )

    Nå har jeg "misbrukt" den lille katta di på hundevotten på et egenprodusert prosjekt til søster som skulle ha gul mobilvott med katt. Du kan se resultatet på bloggen min hvis du vil...

    SvarSlett
  32. JØSS for nokre flotte vottar!!! Eg er imponert over kreativiteten din! Ha ein fortsatt fin dag :)

    SvarSlett
  33. De der blir nok en babygenser hos meg om en stund. De er knallandes fine. Tror jeg får ta en tur i butikken din og kjøpe mønster.

    SvarSlett
  34. Kan man bestille et par av deg eller??

    SvarSlett
  35. Jeg har strikket meg sebra-votter og har opplevd å bli stoppet på t-banen av ei som syntes de var så fine :) Og jeg måtte jo bare si meg enig ;)

    SvarSlett
  36. Hei, finner ikke ut hvor mønsteret kan fås tak i. Ønsker å strikke disse flotte vottene��

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Mønstret finner du i nettbutikken, http://joridweb.com
      Dessuten er det i Den store votteboka!

      Slett