15 februar 2009

Tur, trekking og ... ting

Først tur.
Man kan nesten kalle det en blåtur, for solen skinte fra blå og skyfri himmel.


Her er et bilde av oss 3 på tur, hei hei! Jeg liker de lange slanke beina mine her :)


Vi traff en gammel uvenn på veien, han kjeftet som vanlig.
Denne heldige boxergutten har en hyggelig og forståelsesfull matmor som vet at litt hissige hanhunder skal ha kraftig lenke på seg når de er ute.

Og så var det trekking!
Alle kandidatene har fått navnene sine skrevet på lapper, og Bærtil og Jorull er klare!
+
Bærtil: jeg er så spent på hvem som vinner kattlestan!
Jorull: vi legger lappene inni den ene lesten, så trekker du. Jeg er nemlig for tjukk til å komme inn den trange vrangborden.
Bærtil: OK, men du må lese på lappen, for jeg er analfabet.


Bærtil: Her var det sannelig mørkt.
Jorull: Husk å ta bare EN lapp!


Bærtil: Og vinneren av kattlestan ble....
Jorull: Elin O. S. Det er vel Elin Osa Søreng, det?!
Bærtil: Hurra! Men nå dykker jeg inn igjen, etter to ekstrapremier.


Jorull: Det ble Ruth og Sipusa.
Bærtil: Muffin, hva er det til ekstrapremier?
Muffin: Det vet jeg ikke ennå, ville se hvem som vant først, og så finne noe som passer. Hmm.. dette er to damer som er glad i katter tror jeg, ja vi får se.

Så: bildet
Deretter skulle jeg vise bildet jeg holder på med, ja det er det til høyre.
Ikke helt ferdig da men. Det er det samme motivet som det til venstre, bare sommer.
Begge skal til en utstilling, og det haster med å få dem ferdig!!


Og en utfordring!

Hanne lurer på hva som er på bilde 6 i mappe 6 på maskinen min, og der lå dette kjøkkenhyllemaleriet jeg malte i 2004.

Og til sist: to awarder!
Denne er fra Det glade hjørnet.
The rules are like this:
1. Put a link on your blog from whom you got it.
2. Give it to 5 new blogs (which in their turn have to give it to 5 new blogs).
3. A link on your blog to those blogs you give it to.
4. Give the blogs you give the award to a note that you have given them this award.
5. Things you are addicted to.


Jeg gir den videre en annen gang, for nå nærmer middagshvilen seg veldig.
For de tingene jeg er avhengig av er nemlig:
Luft, mat, vann, riktig temperatur og (akkurat nå) søvn.

Og denne fine kommer fra Roterommet.
Tusen takk, og ha en deilig middagshvil! men vi kan snakkes igjen når andre folk begynner å ta kveld.





Liten oppdatering, for jeg glemte jo denne fine awarden:
Marie Antoinette award! Den fikk jeg av Elin Osa Søreng, selvsamme vinner av kattlestan.
Tusen tusen takk!!

19 kommentarer:

  1. NÆ! Har jeg vunnet noe? Jeg måtte tilbake til kommentarene for å se om det var flere som het Ruth der, men det var visst bare meg. Fenmenalt! Jeg vinner ALDRI. Ikke en gang på Velforeningens Juletrefester vant jeg noe - og der vant alle.
    NÅ er jeg spent nå. Og tusen takk til både Bjarte og Jorull. Og til Muffin også selfølgelig.

    YIPPEEEEEEEEEE!

    SvarSlett
  2. Er såååå enig med deg ang uforsvarlige hundeeiere! Blir så irritert jeg altså. Det er jo ikke rart at hundene blir sinte når det vanker kjeft og SPARK! Men heldiggrisen som vant! Jeg skal snart begynne å strikke fiskevottene dine. Har fått bestilling i orange og sort. tror det blir fint.
    Bildene dine er utrolig fine.

    KLÆMMMMMM

    SvarSlett
  3. Hulk jeg vant ikke:( Men for trøste meg med titten av de fine bildene dine. Liker de veldig godt:)

    SvarSlett
  4. FANTASTISK TREKKING!! he he, jeg smiler ennå:)
    Du, så fine bildene dine er. Jeg er helt imponert. Skulle gjerne sett den utstillinga de skal være med på.
    Ha en herlig uke!

    SvarSlett
  5. ææ før ein sinting, er det nødvending å være så sint?, kan du syng.
    Fantastisk turvær i dag, har hatt me ein liten gåtur i dag, friskt!!
    Gratulerer mæ awards, vel unt!

    SvarSlett
  6. HURRA,HURRA,HURRA! Jøje meg, tenk at jeg vant... *gliser så det gjør vondt i øra* Tuuusen takk- jeg sender deg adr på mail sporenstraks! Hm, for en flott avslutning på uka! Juhuuu

    SvarSlett
  7. Jeg sier som Ruth jeg, jeg bruker ikke vinne og nå har jeg søren meg vunnet for andre gang! Og ekstrapremie spesialdesignet det høres kjempespennende ut! Wow!:-D Mon tro om jeg klarer å holde konsentrasjonen på yoga i dag eller om jeg kommer til å trippe og smile fra øre til øre resten av uka:-D

    Forresten gråt jeg meg til å vinne ei isbøtte en gang jeg var lita hehe, enda jeg ikke ante hva ei isbøtte var før jeg bikket tjue med opptil flere år;-P

    Hils dine to flinke medhjelpere og gi dem stor suss;-*

    SvarSlett
  8. Gratulerer til vinnerne! Morsomt med litt action rundt trekningen. Gode medhjelpere...

    SvarSlett
  9. Fin ide, to like bilder, bare ulik årstid! Ungene står jo likt, også! Gratulerer med awarder, du fortjener dem virkelig!

    SvarSlett
  10. Artig bilder du maler,liker de godt. heldig var de som vant og. Ønsker deg en fin uke, her er kaldt men fint.

    SvarSlett
  11. Du kan det å male:)Flotte bilder :)
    Har alltid ønsket å kunne det, men jeg er elendig til å tegne :(
    Det siste bildet av bikkja ser skikkelig skummelt ut. Ville ikke likt å møte han slik!
    Hanne

    SvarSlett
  12. Sånn, da har æ lagt inn enda ei bestilling på mønster hos deg... De e så flotte:)
    Ønske dæ ei herlig helg!!

    SvarSlett
  13. Sånn, da har æ lagt inn enda ei bestilling på mønster hos deg... De e så flotte:)
    Ønske dæ ei herlig helg!!

    SvarSlett
  14. Haha, så herlig trekking *fnis*

    God helg fra Bine!

    SvarSlett
  15. Heisann. Innom for å ønske deg ei fin helg :)

    SvarSlett
  16. Muffin, jeg ønsker deg en fin søndag! Klem!

    SvarSlett
  17. Tusen takk for kjempefin premie!:-D jeg har blogget den, med katten og alt:-D

    SvarSlett
  18. Så morsomt du hadde gjort det med trekkingen! Jeg lo godt for meg selv :)

    SvarSlett
  19. bet meg merke i hissig boxer jeg...så totalt ukjent og uvanlig for den rasen.

    Forresten koselig blogg du har:)

    trultemor:)

    SvarSlett