30 oktober 2009

Nisser i huset? Nei takk!

Nissen liker marsipan
Det har visst flyttet inn en nisse i huset vårt, den gjør ikke annet enn ugagn.

Marsipan og kokesjokolade
Se her, i kjøleskapet ligger marsipanen og kokesjokoladen.
Emballasjen er blitt åpnet, og noen er stadig der og nafser av varene.

Nissen stjeler
Her om dagen skulle jeg sy, men synålene var søkk borte.
Det samme var den trådsnella jeg trengte.

Søler med stearin
Og hvem tror dere har sølt stearin på den fine hekleduken?


Desserten min
I dag da jeg skulle kose meg med desserten min
hadde nissen vært og tatt pyntebæra på toppen,
slik at jeg måtte få en ny.


HvetemelJeg vet hvordan nissen er kommet i hus. Møllerens produserer nemlig julemel, og for hver eneste pose følger nissen med på lasset.

Tenk å få nisser i melet! Det er det verste som kan skje en baker, for det kan få uante konsekvenser for bakverkets kvalitet.










Bokser
Men som vanlig tømmer jeg melet over i den store melboksen min,
og kaster posen. Farvel nisse!
Disse boksene kjøpte jeg da jeg bodde på hybel i 1982,
og de har vært i daglig bruk siden.
Hvetemel i den store, så potetmel, neste boks står det kaffe på og det som er inni ser ut som sukker men det er selvfølgelig grovsalt (her er det orden i sakene) - og så makaroni.

Nisse i boksen


13 kommentarer:

  1. Åjåjåj! Forsiktig!
    Du kan få nissen på nakken, han liker ikke å bli kastet ut!
    Jeg er redd du kommer til å brenne julekaker og middager! Og få hull på klærne på snora og det som verre er...
    Jeg krysser fingre for deg!
    Og jeg HÅPER du får ei god helg!
    Klem!

    SvarSlett
  2. Du får gi han litt grøt i morgen. Han er vel så sulten stakkar,og det er jo ennå ei stund til julaften. Toril A.

    SvarSlett
  3. Er på reise rundt i Blogglandia og det første laaaange oppholdet ble her i bloggen din. Så morsom at jeg legger meg til som følger. Flotte strikkemønster og tegninger og- jeg vet ikke hva.
    En fin helg til deg fra Østlandet...

    SvarSlett
  4. Jeg kunne godt tenkt meg å hive ut nissen selv akkurat nå, men jeg tør ikke - for tenk om han (jeg tror foresten det er fler en EN her) blir sur? Det er bare en ting som er verre enn ertelystne husnisser og det er SURE husnisser. Så vær forsiktig.

    Jeg har flere av broderiene dine under arbeid og etterpå blir det enda flere, det er jeg sikker på. For de er da utrolig fine da. Men hvor fort sy du egentlig? Du må da ha turbonål.

    Snodig foresten, at vi blir plaget av tusser samtidig. Tror du det har en mening? ;)

    SvarSlett
  5. Kjempartig historie om nissen som du har fått i hus! Men det kjem vel ein ny nest gong du kjøper Møllerens! Ha ei fin og kreativ helg :)

    SvarSlett
  6. Ha, ha... du er bare best!
    Lurer på om du ble kvitt alle nissene... det bor vel en liten nisse i oss alle......
    Tror vi må ha et juleverksted i år.. kommer du?
    God helg!
    Klem : )

    SvarSlett
  7. Hihi, desverre gjør vel nisse sitt inntog om en ca 1 måneds tid igjen, så da får du kanskje flere ugangsnisser ;) Kjempearti post. Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  8. Veldig artig innlegg! ;-)
    jeg liker bloggen din så godt!
    God lørdag til deg.
    Klem fra Eirin

    SvarSlett
  9. Morsomt broderi! Jeg sa til ungene mine at posene inneholdt NISSESTØV!! Men unger nå til dags er ikke så lettlurte ...meeeen... de måtte kjenne litt på det allikevel. Ha en fortsatt nissefri helg .. hvis det går.

    SvarSlett
  10. *smil*
    De boksene der kjenner jeg igjen - mamma har like og de er sååå søte:)
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  11. Hærlige Muffins,så spennende du får til og lage hverdagene våre,med dine historier og flotte arbeider.
    Jeg syns du e kjæmpe tøff og modig som tør og hive han ut æ da!
    Spennende og se hvordan han takkler utkastelsen nå like før den store julestria ;O)!!
    Ønsker deg ei fin uke uke og en kreativ November!!
    Klem fra Jorid!!!

    SvarSlett
  12. Nisser i mjølet ?? Det har eg ALLTID hatt !!

    Koseslig innlegg, Muffin !

    Ha en fin dag vidare:)

    SvarSlett
  13. Du milde makter, så kreativ du er. Jeg, som jo er totalt talentløs når det gjelder handarbeid, er helt betatt her jeg sitter. Og denne nisseposten din var veldig koselig og søt. En slik melpose fant jeg sist oktober på prix her, og hadde en post på bloggen min om den.

    Tror jeg skal stikke innom her flere ganger. Her er nok plassen for å få førjulsstemning tror jeg.

    Ha en strålende dag.

    SvarSlett