26 november 2010

Men Muffin var ikke gått i dvale

Nei nei og langt i fra. Selv om tanken frister! For her jobbes det mye for tiden, og det har visst ikke blitt så mye tid overs. Kan jo ikke blogge om jobben, dette er liksom en slags hobby - og håndarbeidsblogg da. Og småpratblogg. Og foto- og maleriblogg.

Innimellom har jeg arbeidet med premien til julekonkurransen dere skal få være med på. Jeg sier ikke hva premien består av, men bare at hun nå kun mangler øyne, og så noe å henge i :)

Nupereller
Min mor har derimot hatt bedre tid til håndarbeid.
Her er et skråbilde av en av de fine nuprellestjernene hennes.
Som nybakt medlem i nuperelleklubben har hun tatt helt av, det har blitt mange stjerner!

Hunden
Siden jeg ikke har noe å vise frem, kan dere i stedet få se enda et bilde av den gamle hunden min.

Sidensvanser
Et av mine mange fuglebilder er vel også obligatorisk... synes dette bildet ble både fint og dårlig på samme tid. Og visst er det sidensvanser vi er omsvermet av for tiden, dumme meg som trodde det var bokfink. Takk til dere som korrigerte meg!

Dronningkaker - klikk for større bilde
Jepp! Og så har jeg tenkt å bake julekaker. Det har det ennå ikke blitt noe av, men jeg har skrevet ned den beste oppskriften i tegneboka mi, og illustrert. En god start på julebaksten etter min mening! Klikk på bildet for å se bedre!

Ha det godt, jeg kommer snart tilbake!
Hilsen Muffin

8 kommentarer:

  1. Hei på deg. Takk for hilsen hos meg.
    Skal prøve å kose meg,ja. Skal tro at du holder på med mye, ja. Så fin oppskriftsbok har ikke jeg. Løse ark og fettflekker..... men så baker jeg ikke for tiden heller da. Ikke morro å bake når man ikke kan spise selv av baksten. Blir ikke det samme med kunstig sukker.
    Mora di er kjempeflink. Ha fine dager. klem :O)

    SvarSlett
  2. Hvem mangler øyne og noe å henge i? Jeg håper alt foregår i lovlige former der oppe? ;)

    Moren min prøvde å lære meg å lage nupereller en gang - jeg tror jeg fikk varige arr og men - noe så pirkete og helt umulig å få til - moren din må ha en engels tålmodighet.

    Jeg håper du får en fin helg. Her er det sprettkaldt og gulvene rives opp i helgen så i morgen drar jeg til Aberdeen.

    SvarSlett
  3. Så nydelige nupereller din mor har laget! Og det høres jo ut til at du holder på med noen hemmeligheter innimellom :)
    Tida før jul blir vel ofte travel på mange måter, selv om en ønsker at en bare skal kose seg å være kreativ. Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  4. For noen nydelige nupereller mor din lager. Jeg prøvde på det selv for første gang nå nylig. Dette var ikke så umulig som jeg trudde men ack så pirkete. Jeg har så mye annet jeg vil gjøre at mange nupereller trur jeg ikke det blir her i huset.
    For en herlig nedskriven oppskrift. Kanskje jeg skal prøve denne i år. Jeg skal lære meg lefsebaking om søndag, har aldrig prøvd dette før så det skal bli spennende.
    Ha en riktig fin helg!

    Pernilla

    SvarSlett
  5. Kunne tenkt meg ei kokebok som du har laget tegninger til.. har oppdaget at de beste oppskriftene er de jeg har fått,og som folk har prøvd ut flere ganger:-)
    Ha en fin helg, Mayen

    SvarSlett
  6. Så flott nuperelle-julepynt! Jeg har veldig lenge tenkt at jeg skulle lære meg teknikken, men det har ikke blitt. Nå er jeg usikker på om jeg får det til pga den hersens artrosen i fingrene. Men det må være et kjekt håndarbeid å ha i håndveska- tar jo ingen plass og kan være med over alt. Den kakeoppskrifta må jeg prøve.Det så så lekkert ut med tegninga di på:)Hilsen Toril A.

    SvarSlett
  7. Så fin oppskriftsbok!
    Og nuperelle stjerner var veldig fin, har selv en duk her hjemme, utrolig flott håndarbeide som jeg nesten trodde var gått i glemmeboka.

    En fin søndag til deg med hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  8. så flotte nupereller din mor lager! Det er jo så flott å se på! fikk en duk av ei tante for mange år siden, og den er jeg veldig glad i!
    Hunden din er jo bare helt skjønnn! Nydelig bilde av den!!
    Dronning kakeoppskriften var jo bare helt flott illustrert! Kjekt å bake når man har slike oppskrifter!
    klem fra odin

    SvarSlett