13 september 2011

Restegarn til besvær

For noen uker siden viste jeg dere mitt vesle arsenal med restegarn. Nå har jeg tenkt at garnet skal til pers. Det vil ta en evighet å bruke det opp i småtterier som votter og sokker, så jeg bestemte meg for å satse på et mye større prosjekt.


Kåpe.


Her er begynnelsen på kåpa. Den blir veldig fargerik, og for at den ikke skulle bli FOR fargerik bestemte jeg meg for å iallfall ha svart i bunnen hele veien. Så jeg måtte kjøpe mere svart garn. Omtrent like mye som ... ja dere forstår.
Sånn nesten under armene prøvde jeg "kåpa" og fant ut at den var alt for vid!


Jeg bestemte meg raskt for å sy inn bolen litt, før jeg fortsatte arbeidet.
Dette var i går. Sånn her mye for mye i hver side måtte bort.


Symaskinen var grei og tygde seg fast i strikkingen bare to ganger.
Man bare syr og klipper...


...og hjelpe og trøste, hvordan får man det sammen igjen!

Etter mye om og men fikk jeg sydd sammen der det skulle.
Muligens blir den en smule trangere enn meningen var, men jeg strikker ufortrødent videre.


16 kommentarer:

  1. Fantastiskt Jorid!! Du er den flittigste jeg vet, strikke ei hel kåpe!!! Skal bli spennende å se den ferdig!
    Har du tenkt noe mer på Kulturdagan?
    Snakkes! Klem : )

    SvarSlett
  2. Himmel og hav for en flott kåpe! Og så fine farger. Denne blir god å ha på. Ha en finfin onsdag!

    SvarSlett
  3. Den blir kjeeempefin !! Lykke til videre :) Ha en flott høstuke - her skinner solen ... litt til før det sikkert kommer regn - nytes mens vi kan :))

    SvarSlett
  4. Modige, flinke og flittige dame.

    SvarSlett
  5. Så flott den kommer til å bli - venter spent på videre utvikling av det STORE prosjektet du så modig har satt i gang !

    SvarSlett
  6. Spennende å se den ferdig.
    Nydelige farger.

    SvarSlett
  7. Kjempelekker!
    Men saks å symaskin i strikketøy, skrekk å gru. Er glà jeg ikke er i ditt sted. Jeg har gjort det en gang med godt resultat men, nei, helst ikke saks ilag med strikketøy.
    Blir spennende å se hvor det ender.
    Pernilla

    SvarSlett
  8. Jerremias! For noe lekkert! Og for et pågangsmot! Inspirerende, men restegarnet mitt blir nok ikke brukt i et sånt stort prosjekt.
    Gleder meg til å se det ferdige resultatet!!

    SvarSlett
  9. Åååå, så utrolig flott denne kåpen kommer til å bli!! Lykke til videre med jobben. Du er en mester med mønster,pinner og garn.

    SvarSlett
  10. Imponert.
    Ikke mye restegarnpreg over dette, flotte farger i nydelige overganger og det ser ut som det skal være sånn!

    SvarSlett
  11. Så utrolig flott den blir! Gleder meg til å se den ferdig.

    SvarSlett
  12. Så fiiiin den blir ! Gleder meg til det ferdige resultatet.

    Håper du har ein fin dag:)

    Klem

    SvarSlett
  13. Så kjempefin den var Jorid, du bare het utrolig med de strikkepinnan dine. Gleda meg til å se det ferdig resultatet.

    SvarSlett
  14. Utrolig flott kåpe! Håper du slipper for mye knoting med arbeidet :)

    SvarSlett
  15. Den blir super. Flotte fargar, og supert mønster :)

    SvarSlett
  16. VANNVITTIG FLOTT, lekkert mønster...
    OG farger.
    Klem fra Kaia

    SvarSlett