06 april 2014

Velkommen inn i mitt nye atelier!

Jeg har flyttet til nytt atelier!
Den siste kofferten er akkurat pakket ut, og alle tingene er endelig kommet på plass.

Alle maletubene, lerretene og malestashet er nøye sortert og satt i hylla.

Her har jeg nytt stort arbeidsbord, vask og kjøleskap.

Det nye atelieret er romslig, dermed er det god plass for strikkestashet mitt.
Her er hyllen for pågående prosjekter som venter på å bli ferdige.

Alt garnet er sortert i plastkasser, jeg vet akkurat hva jeg har!

Tenkte jeg skulle kjøpe en liten sofa til å sitte i med litt prøvestrikking og sånt.. vel. Jeg kom over disse to herlige sofaene på loppemarked, og fikk dem for en veldig billig penge. Gratis levert og båret opp trappa! De fine stripete putene er fra Åhlens. Atelieret ligner plutselig veldig på en hybel, men pytt!

Innerst i kottet på loftet hjemme, bak eskene med julepynt har dette lille bordet stått gjemt i mange, mange år. Jeg malte det til min datter da hun var liten. Kjempeglad for at jeg ikke kastet det!

Bordet kan brukes til møtebord, det fungerer utmerket.
Appelsinmøter....

Jorull ble med på flyttelasset. Men jeg måtte lokke henne med en skål godter.
Den fine lysestaken er fra Åhlens, den også.

Mens knaggene som gjestene kan henge på :) er fra Clas Ohlson.

Har dere lagt merke til at jeg er veldig glad i farger?
NÅ har dere i hvert fall lagt merke til det.

Kos dokker masse!
Hilsen Muffin (og Jorull)

18 kommentarer:

  1. Så fint du har fått det. Jeg syns sofakroken din var ekstra spesiell koselig.

    SvarSlett
  2. Atelierer som ser ut som hybler er de beste <3 Du har det koslig, syns jeg. Og romslig. Jeg tør vedde på at om et halvt års tid er det ikke like ryddig, men enn så deilig det er når det er det...
    (det minner emg om at jeg må rydde litt på mitt eget verksted)

    SvarSlett
  3. Ih, så fint. Masser af muligheder for farverigt strik, kos(hygge) i godt selskab.
    Du får travlt med alle de ventende projekter :-)
    God strikkefornøjelse....

    SvarSlett
  4. So fint !
    Tenk å kunne vere på besøk der...:)

    SvarSlett
  5. Gratulerer. Så flott arbeidsatelier du har ordnet deg. Fargerikt og fint. Jeg har eget hobbyrommet i kjelleren, men der er det bare andres rot, og litt mitt, og jeg sitter ligsom ikke der.
    Nå er ungene snart på vei ut, og DA, da skal jeg sette igang, jeg også.
    Tror du vil trives kjempemasse

    SvarSlett
  6. Så trivelig rom du har fått! Der blir det nok skapt mye fint, både av strikkeprosjekter og malerier!

    SvarSlett
  7. Hilde, Strikkekjærringa.6. april 2014 kl. 14:08

    Så koselig du har fått det Jorid. Jeg kommer med bunten under armen og inntar sofaen din når som helst. Det gleder jeg meg virkelig til :-)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med nytt atelier!! Det var veldig fint!! Jeg er også så heldig at jeg har et verksted. Et gammelt kontor, men også med to stoler og bord fra loppis. Jeg har quilteramma mi der, men det blir ikke brukt veldig ofte, men jeg er veldig glad for å ha det!! Ha en fin søndag!! AnneKari:-)

    SvarSlett
  9. Gratulerer Jorid! det ble kjempefint!
    Skal komme på besøk, men det må bli etter Påske.
    Ønsker deg fine dager på atelieet. Klem :)

    SvarSlett
  10. Gratulerer :) Så koselig det var!! :)
    Farger er herlig! :)
    Kos deg :)

    SvarSlett
  11. Gratulerer med det flotte atelieret! Her kommer sikkert mange nye prosjekter til å se dagens lys.

    SvarSlett
  12. Gratulerer med nytt atelier. Det ser kjempekoselig ut der inne. Og så stort! Blir nok laget masse fint der fremover. Vil du kikke på mitt nye hobbyrom så ligger det bilder på bloggen min.

    SvarSlett
  13. Gratulerer! Det var ett inspirerende atelier :) Jeg tror det er veldig viktig med fornyelse en gang iblant, ihvertfall når det blir til det bedre!
    Får nesten lyst til å ta fram malesakene mine igjen når jeg ser dette etter snart fem år...

    SvarSlett
  14. Fantastisk ;o) Skulle ønske æ hadde det samme, spesielt det å ha vask! Ønsker deg lykke til videre med arbeidet i atelieret, koser meg hver gang du legger ut noe nytt!! Påske klem ;o)

    SvarSlett
  15. Stort, praktisk og koselig! Og når Jorull har flyttet inn er alt perfekt. ;)

    SvarSlett
  16. Det er nogle fantastisk fine mønstre du laver. Har lige strikket 2 elg luer og de er så fine og søde.

    SvarSlett
  17. Sku gjerne flytta inn i sådan en kåk <3 Gledelig fargeglad påskehelg!
    Klem fra Nunne :)

    SvarSlett
  18. Gratulere med nytt atelier.Fargerikt og flott.Regner med at det blir laget masse flotte mønstre der.

    SvarSlett