24 august 2016

Mer fra strikkefestivalen

Hei igjen, dere!
Ja nå har jeg omsider fått summet meg litt etter å ha deltatt på trivelig strikkefestival.
Du verden så mange fine inntrykk.
Festivalen het midtnorsk strikkefestival og var i Orkanger, på Bårdshaug herregård.
Arrangør var en garnbutikk som heter Made By You, sjekk innom nettsidene deres.

I det svære teltet fantes alt hva hjertet kunne begjære av garn, mønster og tilbehør.

Og strikkeprodukter fra inn- og utland. I et hav av farger!

Og god tid til å strikke mellom seminarer, måltider og turer!
Her sitter jeg flittig og stikker, intetanende om at jeg er omgitt av usynlige pokemon.
Mitt reisefølge fikk imidlertid disse med seg.

Strikketog må man ha, og vi tok turen med Thamshavnbanen. Vi reiste fra Orkanger til Løkken stasjon på dette fine lille gammeldagse toget, turen tok en time. Mens toget tøffet avgårde og tutet i alle svingene, ble det strikket mange meter garn, og skravlet mye..

Så trasket vi opp en bakke og ned i en klam og fuktig gruve, hvor det ble holdt konsert og foredrag... Veldig fin lyd og vakker musikk, likevel var det herlig å komme ut igjen derfra, hihi! Jeg trives best i åpne landskap, tror jeg...

Det var liksom litt mer stil over ting i gamle dager.
Nå til dags har man ikke så flotte billettkontor. 
I hvert fall ikke med drager på taket.

Jeg kom ikke hjem med kofferten full av garn, neinei, bare 4 hesper Symre fra Telespinn, som skal bli til et langt skjerf jeg skal ha til vinteren! Og skjerfet er nesten 3/4 ferdig allerede.
Jeg må ha mer av dette skjønne garnet, helst alt de har, flaks at de har nettbutikk!
Min gode venn på bildet er kjempeglad for at mor er hjemme igjen, og stiller velvillig som modell med det uferdige skjerfet... men det blir så mykt at han nesten ikke merker at han har det på.

Jeg har hatt det litt travelt i det siste, ting går i spinn men nå er jeg tilbake for fullt, med mer strikking og masse nytt på gang! Følg med!

Kos dokker masse!
Hilsen Muffin

2 kommentarer:

  1. Hei, som mykje kjekt du har opplevd !! Gleder meg til sokkeboka di kjem ut. (har små planer om å blåse litt liv i bloggen min. Som du ser har eg endra namm) Ønsker deg ein fin augustdag. - artig med strikketog 😊

    SvarSlett
  2. Så kjekt du har hatt det, og så koseleg med strikketog :) Blir spennande å sjå kva nytt du har på gang :)

    SvarSlett