12 april 2009

Hjemme igjen!

Muffins påske
Her er noen glimt fra Muffins påske. Været i Meløy var helt fantastisk!
Mange sommerfugler ble lurt ut fordi de trodde sommeren var kommet.

Strekkinga mi
Jeg har ikke bare rakt og brent bråte, men også sittet timesvis i vinduskarmen og strikket....

Pappa
.. og tittet på det som rører seg utenfor vinduet.
Her har pappa besøk av to smågutter, som han tok med på en liten sykkeltur.
Stor stas for passasjerene, som fikk bruke hornet så mye de ville.
Trollfjord
Og så har jeg beudret den fine utsikten. Her kommer Trollfjord sigende forbi vinduet, hun skal til å klappe til kai på Ørnes. Oppdaget akkurat at også Besta hadde sett Trollfjord denne dagen - men jeg så den nok først!

Tangsprell eller noe sånt
Ja, og langfredagsfjæra, den kommer man ikke utenom. I år følte jeg ikke for å grave blant makk og korstroll, men det gjorde mine sønner og min husbond. Her er en stakkars tangsprell de fant. Eller er det et lite ålebarn? Bildet har Martin tatt.
Ved nærmere ettertanke er det visst han som har tatt de fleste av bildene her, jeg er blitt lat med fotograferingen også, og setter bort fotojobbene oftere og oftere. Hvordan skal dette ende.

12 kommentarer:

  1. Å,ja, men du kan vel trenge å sette bort noen oppgaver, Muffin! Så litt raking i fred og ro, litt vår og tenkepauser med strikketøyet på gamle tomter var vel bare bra for deg!

    SvarSlett
  2. Så flott dokker har hatt det. Kjenn bråtebål lukta heilt te Hinnøya!For meg er det terapi å se på hurtigruta, to kommer inn på morran og så etter en times tid passere de kjøkkenvinduet igjen en nordover og en sørover. Tenker med gru på om vi mister hurtigruta ... Da blir vi fattige.
    Ha en fin 2.påskedag!

    SvarSlett
  3. Det ser ut som ei herleg påske! Og så fint å site ved vinduet og strikke, då er du med på alt som spirer og gror og elles beveger seg utanfor:)

    SvarSlett
  4. Ser at du har hatt ei koseleg påske med eit fantastisk fint ver. Så fint det må vera å sjå hurtigruta gå forbi der:)

    SvarSlett
  5. Ser ut som dere har hatt ei kjempefin påske.

    SvarSlett
  6. Koselige bilder. Ja, du så nok Trollfjord før meg. Jeg stod på altan både den dagen og dagen etter og vinket og gjett om de fløyta. Det va nesten så e skjemtes. I dag hadde e ikke tid for e skulle til Korsnes å spise påske frokost.

    SvarSlett
  7. Ååå, deilig å sjå litt Meløy-bilda igjen:-) Regna med at du kosa d stort heime...
    Ha en fin siste påskedag!

    SvarSlett
  8. Det så ut til å være en super påske. Nydelig vær,og å kunne pussle litt både ute og inne. Og for en utrolig flott natur.
    Og fotografen gjør en super jobb, helt greit å sette inn "vikar" da.
    Ha en fin siste påske dag :)

    SvarSlett
  9. Åh, kor deilig, e d vår i nord også? Glede mæ te å komme hjem, her e d i hvert fall vår. Trur nok du har rett ang. padde-frosk spårsmålet ;0)

    SvarSlett
  10. Det ser ut som on dere har hatt ei flott Påske!
    Vi kom hjem fra Trondheim i går kveld...det er et stykke å kjør...
    men vi har hatt det så fint, og du kan tro at Bernhard er nydelig!!
    Vi savner han allerede...
    Jeg har strikket en og en halv kaninsokk, så jeg er godt i gang.
    Ha ei fin uke Jorid!
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  11. Herlig påskeinnlegg! Hva har du strikket på i timene ved vinduet?? Spent på hva "min strikkeguru" har tryllet fram, skjønner du:)
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett