17 april 2009

Kor det går?

Når nordlendinger spør "Kor det går",
er det forventet at man skal svare "Jo takk, bare bra".

Kor det går med strikkingen?
ermer
Bolen på hestegenseren (som nordlending har jeg mest lyst til å si hæstskiten) er ferdig.
Rotet på bildet skal bli til begge ermene, de skal strikkes sammen for å få samme fargeskift. Kanskje er det snurr på det hele, kanskje ikke. Og ved finkontrolltellingen ble det oppdaget at jeg har lagt opp til et veldig vidt og et veldig smalt erme. (Armene til min datter er like tykke, omtrent).
For lenge siden kjøpte jeg perler og diverse til å lage maskemarkører, noe jeg altså ikke fikk til. Derfor må jeg markere med lange tråder som vikler seg inn i strikkingen... og når mønstret i tillegg er forvirrende og skal strikkes opp ned, er rotet komplett!

Kor det går med han Felix?
Parabol
Felix er rekonvalesent etter at han har operert ut en steinhaug fra blæra (nok stein til en middels molo). Stort operasjonssår på magen har han, og må gå med lampeskjerm. Her leker Jorull i skjermen mens Felix har seg en liten blund.
Ellers går det greit, i allfall så lenge mor er like i nærheten. Vondt er det jo, selvfølgelig, men det knaskes smertestillende ved behov.
Tusen takk til alle hyggelige hilsener som pasienten har fått!

Kor det går med helsa, da?
Nei. Muffin er nedsyltet i influensa, men det knaskes febernedsettende ved behov. Otrivin og hostesaft er innen rekkevidde.

Kor det går med malingen?
Jau, jau.

Korsn e veret da?
(Forventet svar på dette spørsmålet er "Jau, han går no med sklætt-ælinga.)
På vanlig norsk kan jeg jo fortelle at våren har midlertidig trukket seg tilbake for kuling og snøbyger. Vanlig skitvær ikke sant.

Kor det går med humøret?
Jotakk det er på topp ;)) Vi står han av!

13 kommentarer:

  1. Heisann!

    En liten vårhilsning til både deg og han Felix med masse gode ønsker om god bedring.

    Natt hilsen fra solfrid ¤ (som snart skal hjem og sove)

    SvarSlett
  2. God bedrin til dere begge.Artige bilder og kjempeartig fortelling.

    SvarSlett
  3. Joda, vi står an av! Mæn når sola stikk sæ fram, tar det på øyan! He, he!
    God bedring tel dokker to!

    SvarSlett
  4. Fortsatt god bedring til Felix og god helg til dere begge :)

    SvarSlett
  5. Det er nesten godt å høre at du blir litt forvirret av hestemønsteret. Så intrikat som det er så måtte du nesten ha vært et overmenneske for å få det til - helt smertefritt.

    Stakkers liten Felix. Han ser da helt gåen ut der han ligger. Det er ille når dyr er syke, man får jo ikke forklart det for dem. Det er bra han har Jorull der til trøst.

    Du må bli bedre, du også. Det er ikke noe som helst morsomt å være syk, hverken for folk eller fe. God bedring til dere begge to.

    SvarSlett
  6. Uff,ikke no særlig med rekonvalesent hund og influensaherjet eier... Men du står han a':)
    Jepp, skjitvær hær åsså - men han skjin vel a' tel i mårra... Det har æ nemlig bestemt:)
    Stor helgeklem med ønske om god bedring til begge to:)

    SvarSlett
  7. Stakkars Feliks, måtte han holde dokker småstein? Skulle nok strø i tilfelle det ble holka, trur nå jeg. Klø han godt bak øre fra Hedda dachsfrøken e du grei!
    Hiv mainnskiten heter Rune Johansens bok, det blir kanskje sånne tanka rundt hestegenseren også. - når influensaen tyn deg som mest ...
    Lykken er at det går over.
    God Bedring. La Jorull ta nattevakta ;)

    SvarSlett
  8. Æ må nu flire! "Armene til min datter er like tykke, omtrent" *glis* Godt for ho!
    Sender bli-frisk tanka både til han Felix og matmor fra snykovet litt lenger nord... Kunne visst ha trengt litt av Felix' nyregrus på gårdsplassen.

    SvarSlett
  9. Er sikker på at ermene passer til genseren etterhvert. Du får jo til det meste!
    Og stakkars lille Felix. Bra at Jorull passer på.
    Jeg hadde store planer om å strikke både votter og sokker i Muffindesign i påska. Men desverre ble det ikke tid til det. Måtte jo nedi fjæra og vende på hver stein vettu! Huff..... kan man aldri bli lei av stein og rekved!
    Ønsker deg en fin hælg!

    KLÆMMMMM

    SvarSlett
  10. Huff, det var da en skrøpelig gjeng. Bra at sauen er i form i det minste! Ønsker dere god bedring og god helg!!!

    SvarSlett
  11. Håper våren, solen,og varmen kommer og hjelper dere på veien.
    Viste noen venner av meg bloggen din, og de forelsket seg med en gang :)
    Strikker på kattevottene dine for tiden, og gleder meg til å bære dem neste vinter.
    God bedring til dere begge:)

    SvarSlett
  12. God bedring til dere begge to. og genseren blir nydelig!! tenk at du har laget mønsteret selv!! beundringsverdig!!

    SvarSlett
  13. Stakkars Felix, ikke moro å bli operert og måtte gå med sånn dustat lampeskjerm! Og stakkars deg, ikke artig å ha influensa heller... God bedring til dere begge! Genser`n ser ut til å bli helt nydelig- og jeg er sååå imponert over alle mønstra du fikser! Jeg drømmer om å strikke dine kattlesta en dag, det skal jeg bare få til! Sokkan jeg vant hos deg har vært i bruk nesten non- stop, bare vært av foten når de har vært til vask.. Så med den farta er de vel utslitt om ikke lenge. Krise! Da MÅ jeg jo få til å strikke meg et par. *gulp* Håper begge sjuklingan kommer seg i rekordfart. Gleder meg forresten til å se flere malte bilder også...

    SvarSlett