22 januar 2011

Strikkeklubben

Hei! I dag skal dere få se hvordan vi har det i strikkeklubben våres.
Klubben består av ho Anne-Guri og meg, og så jentene våre, ho Stine og ho Birgitte.

Strikkeklubben
Vi har ikke holdt på så forferdelig lenge, men vi har likevel rukket å lage mye fint!
Hittil har det gått mest i hekling og strikking, ja og så en del peiskos og spising :)

Stine
Sist vi møttes skulle vi lage knapper til å dekorere strikketingene våre, hadde vi tenkt. Vi hadde kjøpt inn leire til å lage av.

Knappeklubben
Trivelig arbeidsbord, ikke sant! Noe av verktøyet er sterkt improvisert, for eksempel den gamle sølvgaffelen? Jaja.

Knappa
Anne-Guri har strikket seg DEN kjolen, i grått, ja den er nesten ferdig.
Her har hun laget smykker og knapper som skal matche kjolen. Dette blir bare såååååå stilig. Dette er i sånn leire som skal stekes før den blir hard. De blanke hjertene innerst er to knapper fra Lappedilla som jeg skulle bruke til noe :) Men det er flere igjen i butikken!

Anne-Guri sine fine ting
Her har ho laget enda mer. Ja ho tok visst helt av... og ho Stine tredde et super fint perleband som vi ikke rakk å ta bilde av.

Figurer
Når ho Birgitte skal lage noe, blir det noen ganger noe helt annet.
Her er "knappene" hennes :)

Fugl og fisk og noe midt i mellom
Mitt ble også noe helt annet. Her er skissen til knappene mine... de er med huller til å henge frynser i, hadde jeg liksom sett for meg.

Feska
..og her er resultatet :) Disse er i paiprleire som skal lufttørkes, jeg skal male dem siden.
Men nå må jeg ferdigstille snuppeveska mi, har nemlig kjøpt garn til en kjole jeg også! Garnet har noen gjemt for meg, jeg får det ikke før forrige prosjekt er i boks. Huhu.

Hjerte
Ha det fint!
Hjertelig hilsen Muffin og vennene hennes

27 kommentarer:

  1. Koselig med strikkeklubb da :)

    Ha en finfin kveld.

    klem

    SvarSlett
  2. Trivelig klubb hvor ting blir gjort!

    SvarSlett
  3. Så trivelig dokker har det!! De knappene var jo et eventyr i seg selv!Kjempe artig, blir spennende å se ferdigstillelsen ;0)

    SvarSlett
  4. Den klubben så knallkjekk ut.

    Hilsen Sol

    SvarSlett
  5. Det ser koselig ut!
    Knappene ble fine, det ser nesten ut som om de er laget i marsipan.
    Ha en fin søndag,
    kaffebesøk snart?
    Klem : )

    SvarSlett
  6. Koseleg å samlast fleire med hyggeleg handarbeid ;o)

    SvarSlett
  7. Så koselig med en ministrikkeklubb;) Og masse fine greier har dere fått lagd ;) Ha en fortsatt fin helg da ;)

    SvarSlett
  8. Hei!! Så hyggelig med strikkeklubb!! Spesiellt hyggelig å ha med de søte små!! (som ant. ikke er så små?) Jeg liker bloggen din veldig godt fordi du illustrerer med mer enn bilder, det får en dypere dimensjon som vi som bare bruker bilder ikke har!! Den strikke veska du har laget, er også veldig fin!! Fristende prosjekt!! Men noen burde også gjemme litt unna for meg også, selvom jeg synes det er litt dårlig gjort......:-)) Ha en fin søndag!! AnneK:-)

    SvarSlett
  9. Kjempekoselig med en klubb, og dere får ju laga noe og. Vi i vår klubb spiser god mat og prater om allt mellom himmel og jord, det er og koselig men det er bare jeg som siter og hånarbeider der.
    Kjempefine og artige knapper, glær meg til og se disse på et ferdig prosjekt.
    Ha en fortsatt fin søndag!

    Pernilla

    SvarSlett
  10. Så kjempe koselig med strikkeklubb. Ønsker deg en riktig fin søndag :)

    SvarSlett
  11. Du er makaløs, Muffin. Jeg har bare gutter, og de ville aldri strikke.

    SvarSlett
  12. Ser ut til at dere har det veldig fint :-)
    Kos dere med klubben!

    SvarSlett
  13. Hei, så koselig dokke he det ! Og så masse herlige knappar :)

    Klem frå Petrine som måtte ta ei pause frå strikkinga og kose seg litt med blogging :)

    SvarSlett
  14. Så gøy, skulle gjerne vært med:)Hilsen Toril A.

    SvarSlett
  15. Så koselig - og GØY!!! herlige knapper...
    Likte veska under her godt, den så jo ikke så vanskelig ut...
    Håper du har en fin start på det nye året, Muffin! Stor klem fra Elisabeth!

    SvarSlett
  16. Så koselig med stikkeklubb!! Ser ut som dere har det kjempehyggelig og så fine knapper dere laget!
    Ha en fin uke

    SvarSlett
  17. Så kjekt!! Koselig med strikkeklubb! Det var flotte kanpper dere har laga!!

    SvarSlett
  18. Dette så skikkelig koslig ut med strikkeklubb. Mye fint dere lager og kjekkt med fimo leire og knappelaging, det er gøy det! Lekker veske du har laget deg, jeg har faktisk en maken...Ha en fortsatt fin fin uke..
    Klem Cille

    SvarSlett
  19. Så trivelig dåkk har det!!
    Kreative folk;)
    Fin blogg du har....er ofte innom på besøk jeg;)
    Klæm fra Beate

    SvarSlett
  20. Så koselig dokker har da:-) Og veldig lenge sia e her besøkt deg, da ser e no:-)
    Takk for titten - kjem igjen en vakker dag!

    SvarSlett
  21. Hei Muffin.
    Du har vunne i lotteriet mitt, så viss du sender adressa di, så får du ein pakke i posten :)

    SvarSlett
  22. Det ser ut til at det har funne formelen til den perfekte strikkeklubb:)

    SvarSlett
  23. Så flotte knapper dere lager. Kjempelurt, for knapper er jo ganske dyrt!
    Ville bare innom på lørdagskvelden å si SKÅL!

    SvarSlett
  24. Åjj, så flink du er ! Ble så inspirert av alt det fine du lager! Den kua du hadde pynta, ble jo så bra! Spis mer fisk, liksom! :) Har hekla sjalet du laga, og det er ikke verst, siden jeg ikke har hekla siden jeg var ti år!
    Tusen takk!
    Edel

    SvarSlett