17 januar 2011

Toving og baking er fine greier

Den stripete snuppeveska mi fra forrige innlegg slo godt an i heimen, det gjorde den.
Se bare her, min flinke datter har laget seg maken, bare i blått :)

Ditte si veske
Fin, ikke sant! Denne gjorde hun unna i en fei.
På torsdag skal vi ha hobby- og strikkeklubb med jentene, da skal vi prøve å lage veskepynt i smykkeleire. Gleder oss masse!

Men nå skal vi snike litt inni veska hennes, og titte på innholdet...

Ditte si veske, inni
Tenkte jeg det ikke, hun er sannelig i gang med sin snuppeveske nr 2, i søte Nasse Nøff-farger. Og med det samme kan vi jo ta en titt i min veske...

Mi veske, inni
Hehe, jeg strikker enda en jeg også, i grønt. Toving er fine greier! Forresten heter det ikke snuppeveske, men Garter Stripe Square Bag, offisielt. Bare jeg som synes den ser så snuppete ut!

Baking er også fine greier, det synes jeg!

Gammeloppskriftsboka mi
Det bærer min håndskrevne oppskriftsamling preg av. Her er det både kakao og fettflekker mellom sidene, ikke særlig delikat med andre ord. Noen sider er ramlet løs, og det er lapper og utklipp både her og der.

Vannbakkels, klikk for større bilde
Dermed fikk jeg en ny ide, ja den kom for lenge siden, noe man kan se i dette innlegget.
Jeg kan lage meg ny oppskriftbok, med illustrasjoner, og da kan sidene lamineres, hulles og settes i fin perm. Farvel til fettflekkene, som de sier i reklamen.


Her er illustrasjonen til krumkakene.

Flygende forkle
Ha det super fint, hilsen Muffin
(alias Flygende Forkle)

18 kommentarer:

  1. Ja, og når du er ferdig med din oppskriftsbok kan du godt få ta min og gjøre det samme med- du vil garantert ha arbeid lenge:)jeg laga forresten dronningkaker, og de ble gode.Hilsen Toril A.

    SvarSlett
  2. Så utrolig smart da! Må flire litt, for min oppskriftsbok er på samme måte som din, full av flekker og med løse sider. Men nå ga du meg en god idé. Skulle bare hatt litt av dine tegneegenskaper...
    Flotte vesker, forøvrig. Må prøves ut når alle prosjektene er ferdige. :o)

    SvarSlett
  3. Dere har for i deres. (sjalu) Mye finere med for i. (småsur) Nå må jeg vel pine meg til å sette for i min også. (Skikkelig grinete)

    Men den kokeboka blir jo superfin da. Den må da bli arvegods vel? Du er jo så innmari dyktig. Du kan alt på en måte. (Nei, der ble jeg jammen meg både sjalu og småsur igjen - Jeg tror jeg må gå og legge meg. ;)

    Ha en god natt der langt oppe mot nord.

    SvarSlett
  4. Kokeboka di ligner mi, og jeg har lenge tenkt p lage en slik laminert sak:)
    Nydelige vesker!! Klipper dere foret etter veska før sammensying og toving?
    Fikk lyst til å prøve denne;)
    Ha en super dag, klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. En stor slager, med andre ord!
    Snuppeveske høres finest ut, syntes jeg :-)

    Ha en fortsatt fin-fin dag!

    SvarSlett
  6. Veskene deres er superflotte:) Lur måte å ta vare på oppskriftene:)

    SvarSlett
  7. Så herlige illustrasjoner du har laget! Håper vi får se flere :-)

    SvarSlett
  8. Artige snuppevesker frå begge. Forstår godt at desse slår an !
    Ideen med kokeboka er super. Når eg ein sjelden gang baker, må eg som regel finne ut kven eg har fått oppskrifta av, og så ringe. For det er som regel alltid ett eller anna som er borte i en stor fettflekk eller at sida har limt seg sammen.

    Super ide`!

    Ha en fin dag vidare. og kos dokke med knappane :)

    Petrineklem

    SvarSlett
  9. KJEMPE NYDELIG VESKE! jeg har lenge lett etter en fin tove-veske-oppskrift, og tror jeg vil forsøke meg på en slik en;) Å sy i fòr er jeg litt skeptisk til, men må jo alltids prøve! Får ikke sagt det nok, de veskene var bare helt nydelige;)

    SvarSlett
  10. For en flott blogg du har!
    Herlige vesker dere har laget også, flott med fòr inni!

    Ønsker deg en finfin uke!
    Stikker garantert innom deg senere også ;)

    SvarSlett
  11. Snuppevesker! Deilig ord på fine vesker:-) Kor mange trur du har sånne reine fine kokebøker? det skal jo være litt sjel i dem! Men no e æ begynt å sette lause ark inn i sånn smal perm av plast lommer som fotomodeller bruke til presentasjon! Kjøpte ei hel eske i fjor, så no e nye oppskrifte i ei, papir dukkene fra æ va lita i ei,klistremerker i ei..Mye de kan brukes til:-) Lyst på ei sånn? Mayen

    SvarSlett
  12. Fin väska och kul bilder!
    Tack för din gulliga kommentar inne hos mig igår!
    Jag blev så glad att du tycker om min blogg!

    SvarSlett
  13. Så flotte snuppevesker dere har laget. De neste blir nok like fine. Og lager du en kokebok med så fine illustrasjoner, stiller jeg meg i køen for å kjøpe...

    SvarSlett
  14. NÅ skal jeg begynne å bruke sabbaten til Muffins Verden, istedet for dumme facebook! Her er nyttige ting og ikke all verdens snikksnakk om hvor man skal trimme og hva man skal kjøpe og hvordan man skal leve livet :)))
    Strikkeveskene var fine!!!
    B er jo som mor sin! Flink!

    Jeg har rydda idag. Kjøper jeg ikke garn i 2011, og strikker to timer hver dag, vil jeg enno ha litt garn igjen ved årsskiftet har kjeg funnet ut !
    Ikke spesiellt originalt observert, men dog tankevekkende!

    God helg!
    fra Nunne!

    SvarSlett
  15. Ser ikke alle oppskriftbøker slik ut? ;-)))
    Veskene ble knallfine. Jeg har strikka ei stooor korg i samme teknikk. Nå fikk jeg lyst til å lage meg ei veske også, jammen gjorde jeg det...

    SvarSlett
  16. Ser ut som du kan utgi en oppskriftsbok med mors velprøvde oppskrifter og nydelige illustrasjoner.

    SvarSlett
  17. Hei! Flotte vesker du har laget. Jeg har nettopp startet på min. Hvordan har du laget hankene?

    God helg!

    SvarSlett
  18. Kjempefin veske! hvor mange nøster øststlandsgarn brukte du? Hilsen Nina

    SvarSlett