24 april 2011

Vi ser på foto

I dag skal vi studere noen gamle og noen nye bilder.

Gammelt foto
Først et bilde av tippoldeforeldrene mine, fra det gamle album.

Løvsprett
Men dette bildet tok jeg i dag. Bare for å dokumentere at våren er her!

Gammelt
Ganske gammelt bilde som viser min bestefars bror (sittende med katt på fanget) og familien hans. Et fint bilde synes jeg, som jeg alltid har likt å se på :) Katta sitter ikke i ro så hodet blir borte vekk.

Hund
I det gamle albumet er det ikke noen andre dyrebilder enn det med den hodeløse katten. Her er et bilde av hunden min, jeg tok det i går. Se så fin han er i påskesola!

Bestefar
Min bestefar i sine unge dager. Kjekk, ikke sant!

Skyggen min
Og dette er meg, eller rettere sagt skyggen min. (Heller ingen skyggebilder i gammelalbumet.) I dag har jeg raket mye løv.

Romantisk postkort
Dette romantiske postkortet er tatt vare på, det er tettskrevet på den andre siden, og datert 1909. Lurer på om denne teksten kan leses om 102 år fra nå?

Ha en fin søndag!
Hilsen Muffin

10 kommentarer:

  1. So flotte bilder av staute forfedre....må vere kjekt å ha slike i si eige.........
    Fine dei av nyare dato òg!
    God påske vidare!

    SvarSlett
  2. Alltid morsomt med gamle bilder. Men tenk på den uendelige mengden bilder vi bringer videre til våre etterkommere i disse digitalfototider. De får jo veldig mange dokumentasjoner av ting som har skjedd. Men vil de finne fram i vrimmelen av bilder og sette like stor pris på dem som vi gjør med gamle bilder nå?
    Ønsker deg en fortsatt god påske!

    SvarSlett
  3. Tversoversløyfe og blomst i kanpphullet. Stilig. De kunne kle seg i gamle dager også. Og så var det jo flotte karer også da. Det er morsomt med sånne gamle bilder. Jeg har spart på noen jeg også, men jeg skulle gjerne ha hatt flere.

    Det blir vel ikke det same med digiatale bilder, tror jeg.

    Ha en god Påske videre, Muffin.

    SvarSlett
  4. Flotte bilder av staute karer! jeg likte veldig godt det med katten på fanget også, det er ikke så ofte vi ser dyr på slike gamle bilder. Det var jo høytidelig og alvorlig å ta bilder da. Jeg har noen slike jeg også, det er alltid fornøyelig å se på. Ha en fortsatt fin påske!

    SvarSlett
  5. Her var det flotte bilder, kvinner og menn i flotte kostymer! Artig når man vet hvem som er på bildet.
    Nyt siste rest av påska, klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Flotte bilder! Her var vi ute i hele går og grov i bedene, raka og klipte jordbærplanter. Det var en nydelig dag hvor katta sola seg på biltakene i tur og orden, og vi dro til kirka i dag med tydelige kattepotespor midt i frontruta:)Fortsatt god påske fra Toril A.

    SvarSlett
  7. Kjempefine bilder av dine forfedre. Jeg fant en hel boks med kort som min far har tatt vare på. Morsom sammenligning av gammelt og nytt. Kos deg på den siste helligdagen. Klem, Gudrun

    SvarSlett
  8. Tusen takk for en herlig gave!! Ble så overrasket da jeg kom hjem, for dette hadde jeg faktisk glemt:O)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  9. Gamle bilder er spennende! Vi rydder på loftet og har funnet massevis av gamle album og løse bilder. Litt trist at vi ikke vet hvem mange av dem viser, for da mister de liksom litt av verdien. Det er mye kjekkere å ha navn og historier som hører til dem.

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  10. Vel overstått påske:-)

    Koselige bilder du viser, fått med katten også:-) Ikke så høytidelig og stivt som fotos fra gamle dager gjerne ble.

    Synd eg gikk glipp av påskekonkurransen din i år - der vi holdt til er langt fra nettforbindelse. Next year:-)

    Da må du ha ei kjempefin vårhelg!

    Klem fra Spurven

    SvarSlett