11 januar 2012

Plutselig, en pung!

Denne søte pungen kommer ikke fra butikken, nei den er sydd, på maskin, av meg. Utrolig, men sant.

EngelJeg har vært hjemme hos Hanne i kveld, og hun viste meg hvordan pungen skulle lages. Englestoffet er gammelt, jeg har hatt det liggende i skuffen i årevis i påvente av et verdig prosjekt.

Under konstruksjonHer viser hun meg tilklipping av stoffet og "innmaten". Til å begynne med forsto jeg fint lite, men snart oppfattet jeg at dette mønstret er utrolig lurt utpønsket, og lett å sy etter! Smarte Hanne, det skal et geni til for å tenke ut noe sånt... Noen få sømmer og hokus pokus, brett, vreng og vips! Ferdig! Hvis du også har lyst å prøve, ligger mønstret her. Klemmelåsen og foret kommer også fra Lappedilla.

Engel
Ha det godt!
Hilsen Muffin

19 kommentarer:

  1. Så fin den er !! :-)

    Ha en fin dag videre
    Klem :-)

    SvarSlett
  2. Veldig søt og fin pung, -nå fikk jeg også lyst til p sy igjen. Ha en fin januar:-)

    SvarSlett
  3. Du verden så fin denne pungen er. Og så flink du er til å sy! Selv med hjelp så ble denne utrolig flott.

    SvarSlett
  4. Den var kjempesøt:)
    Flott blogg du har med utrolig mye fint. Legger meg til som følger:)
    Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  5. Å å så søt den er ! Jammen er du flink som har sydd den heilt sjølv :)

    Det garnet hadde eg faktisk strikka sokka av, men dei vart ikkje så fresje som dine:)

    Ønsker deg ein fin kveld :)

    SvarSlett
  6. Å, den var søt :) Og så nydeleg stoff du hadde. Ha ei fin veke :)

    SvarSlett
  7. Salut ,

    Très belle réalisation, quel Talent!!!

    Amitiés.Celeste

    SvarSlett
  8. Bare en ting å si: Bare lekker og så nydelig stoff da. Skjønner godt at du har latt det ligge i påvent.

    Ha gode vinterdager!
    Her blåser og sludder det i ett sett.

    Klem:)

    SvarSlett
  9. Hørtes enkelt ut..skjønte ikkje bæra! Har engang sydd en slik FØR noen kom med glupe idèer og låsene var anderledes. Da måtte vi sy foret for hånd.. Ble bare med den ene gangen. Din ble jo mildt sagt dritfin, e det ikkje herlig når man har et stoff som vente på å bli noe spesiellt? Har mange slike!

    SvarSlett
  10. Nydeleg pung! Og englestoffet var veldig fint..

    SvarSlett
  11. Søt pung du har laget.
    God helg

    SvarSlett
  12. Takk for inspirasjon. Plutselig en pung med sauer hos meg.

    SvarSlett
  13. men det var ikke brett, vreng og vips... Jeg måtte sy en god del på den veskelåsen.

    SvarSlett
  14. Så fin liten pung du har laget, så lyst til å sy en sånn jeg også!! :O)

    SvarSlett
  15. Ha, vi har designet englestoffen i begynnelse av 1992-93 i Tyskland.
    Men den er og fra Marie Sohl, DK.
    Det var en travelt tid....
    Klem fra
    Beatrice
    •●⊱╮•
    www.glemmegei.epla.no

    SvarSlett
  16. Tok utfordringa på strak arm, jeg fikk dilla fort! Godt å ha noe annet å konsentrere seg om midt i bunadsyinga ;0)) Lappadilla gav kjempe service og vips hadde jeg det jeg trengte i postkassa mi.
    Tusen takk for tipset!!

    SvarSlett
  17. Plutselig dukket den nydelige englepungen opp....og ikke nok med det, men jeg hadde en bit sånn stoff et sted. Nå har jeg vært nedi juledukbunken og funnet fram julduk med engler og den skal jeg klippe sund og lage pung av. Dette stoffet fra Marie Sohl var min favoritt.
    Tusen takk for tipset. Med en sånn pung kan jeg bære med meg favorittstoffet mitt

    SvarSlett