23 juli 2012

Hjem fra sommerbeite

 - Dette skal få være det verste sommerbeitet jeg har vært på, det sier jeg bare. Regn og iskaldt hver dag, og søkkvåt i ulla hele tiden, gjett om det klør! Nå er jeg faktisk på hjemvei, jeg holder ikke ut dette været lenger!

- I morges da jeg våknet hadde jeg en diger snegle sittende fast i ulla, æsj! Nåda, endelig hjemme, og ny platting i hagen har de fått, det må jeg si. Men jeg antar at de ikke har hatt mye glede av den i sommer.

 - Men stakkars rosen da, den ser pjusk ut! Den har vel ikke hatt noe sol den heller..... nå banker jeg på døra til lysthuset, håper virkelig at noen er hjemme og åpner!

 - Puh, reddet. Kjære Muffin, slipp meg inn! Jeg har bestemt meg for å være innesau heretter! Iallfall til det blir sol igjen.

- Muffin, du aner ikke, regn, kulde og snegler, og bare vått gress å spise! Det jeg trenger nå er en varm kakao, hvis det gikk an. Og et ullteppe kanskje. Så kan jeg sove her ved ovnen i natt, da blir jeg nok tørr til i morgen. 


Ha en varm aften dere også!
Hilsen Jorull

PS Jeg er på Bloggurat.
 

11 kommentarer:

  1. He he he.....for en herlig historie :-)
    Er nok mange sauer, kyr og hester som har det sånn i disse dager. Tenker på min egen hest som går på sommerbeite, og har gått ute siden 1.mai. Ikke mange fineværsdagene hestene har hatt nei..Men, men......Været kan vi ikke gjøre så mye med.

    Ha en fin, og forhåpentligvis tørr, tirsdag :-)

    SvarSlett
  2. He-he.. Her er det ingen som banker på og vil inn, enda jeg har kake med vaniljekrem, bjørnebær og blåbærgele. Har planer om å leke værsjuk i dag, så godstolen er inntatt, pleddet er på og handy plantet nettopp en kopp nytrukket kaffe i hånden min. Stakkars Jorull som plages med snegler og regnvær. Godt at hun fikk komme inn i varmen.

    SvarSlett
  3. Noe verre enn snegler i ulla finnes ikke. Det er jeg i hvertfall sikker på. Det er ikke mye sol og glede her heller akkurat nå, men det er håp i hengan snøre.

    Kos deg med kakaoen Jorull og hils matmor.

    SvarSlett
  4. Hihi, for en søt liten historie om en elendig sommer :)))
    Regn, regn, og atter regn....Ja ja, satser på en bedre sommer til neste år da :))9
    ønsker deg en fin kveld
    klem

    SvarSlett
  5. Stakkar Jorull! Det var nok godt å komme hjem igjen, vekk fra regn og ekle snegler.
    Håper du hadde kakao til henne, teppe hadde hun ihvertfall!
    Ei fin uke ønskes dere begge, håper hun tørker:)

    SvarSlett
  6. Men nå ser det litt bedre ut, Jorull! Har faktisk planer om årets første hyttetur til helga.Både elendig vær og to brudd har ikke akkurat satt noen spiss på denne sommeren for min del.I dag har jeg malt kattehuset, som skal stå på trappa, brunt.Nå er det bare pynten igjen.Armani må ha et godt sted å være når vi ikke er hjemme.Men du kloke Jorull,hvordan skal vi hindre svartkatta å ta det i bruk? Tror du det rekker å male:KUN FOR ARMANI over åpningen?Eller vil et forbudsskilt være lurere?Du kan jo fundere over det mens du varmer deg under teppet i lysthuset.Mjau fra gamle Armani og fostermor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Svartkatta kan vel ikke lese men jeg tror nok Armani passer på huset sitt hvis hun vil ha det i fred! God tur til hytta, se opp for ekle snegler og åmer! Hilsen Jorull.

      Slett
  7. Takk Jorull,vi har heldigvis ikke mordersnegler her, men til gjengjeld er svartkatta borti vegen veldig sint og påtrengende.Matmora mi fikk både sår og blåmerker etter å ha prøvd å forsvare meg,snuskegutten,mot henne.Og kattungen i nabohuset jeg kommer fra, måtte opereres og går med nakkekrage etter å ha blitt bitt av svartkatta.Hilsen Armani.

    SvarSlett
  8. Ja det var en morsom historie. Bra det endte godt :D

    SvarSlett
  9. Bra at Jorull fikk komme inn i varmen. Må väre ubehagelig med snegler i pelsen.
    Vi har värt litt heldigere med väret her nede i Skåne siste uke, men nå blir det nok regn igjen.
    Ha en fortsatt fin sommer. :-)

    SvarSlett