30 august 2014

Nordpolen

Hei på dere! I dag vil jeg gjerne vise mitt aller aller nyeste design, nemlig Nordpolen.
Måtte jo lage noe fra nordpolen også ikke sant, siden sydpolen allerede er i boks.

Nordpolen sokker, votter og lue
Som dere ser her jeg latt meg inspirere av nordlyset, eller kanskje like mye av det fine Viking nordlys-garnet som kommer i så fine farger. Sokkene her er strikket med farge nr 965, og lua og vottene med nr 927. Det hvite er Falk fra Dalegarn. Eller man kan bruke garn som er ensfarget også selvfølgelig, det blir også fint.

Nordpolen luer
Lua til venstre er strikket på pinne 4 og passer til herre. Damestørrelse til venstre, pinne 3.

Nordpolen votter
Votter også, de ble i en stor og god damestørrelse.

Nordpolen sokker
Og fine sokker. Disse ble jeg spesielt godt fornøyd med, det er nesten så jeg gleder meg til frosten kommer slik at jeg får brukt herlighetene.
Mønster finner du i den aller aller nærmeste butikken.

Enn så lenge bruker jeg de gode gamle tøyfilleskoene dere ser under her.
Sommeren har vært uvanlig deilig i år, og fremdeles er det lite som tilsier at høsten er kommet.

 
Langtidsvarslet spår regn og atter regn til uka, men akkurat nå er det så fint.
  Jeg har gjort i stand lysthuset slik at vi kan sitte under tak og ha det trivelig i de mørke høstkveldene.


Kaffemaskin og te slik at man kan være her allerede fra før frokost...

Rundt gardinene er det festet solcelle-sommerfugler som lyser når det blir mørkt.

Og bokser med godsaker over gardinen :)

Solhatten er hengt opp, den har vært flittig brukt i sommer.

Sauene er hjemme fra beite og sitter nå bare inne om kveldene og lytter til radio.
Eller titte på mor som sitter i sofaen og strikker.

Ha det fint alle sammen!
Hilsen Muffin og sauene.

8 kommentarer:

  1. Så flotte nordpol-votter og sokker. Virkelig en fin kombinasjon av garn og mønster, det er ikke alltid at mønstrede ting gjør seg så godt i flerfarget garn men dette var kjempelekkert. Og lysthuset ditt ser virkelig ut som en oase. Kos deg!

    SvarSlett
  2. Her skal det bli Nordpolen-strikking, ja. Det er helt sikkert!
    Nydelig mønster :)

    SvarSlett
  3. Kjempeflotte design du har laget. Både til syd-og Nordpolen .
    Du er kjempedyktig Jorid.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  4. Jeg likte sokkene og vottene veldig godt :)

    SvarSlett
  5. Jeg likte isbjørmønsterene.Og så flott og ha et drivhus nå når dagene blir kjølige.

    SvarSlett
  6. Herlige mønster med inspirasjon fra nordnorske fenomener. Var selv i Tromsø i vinterferien, men jakten på nordlyset ble dessverre en skuffelse. Finvær på dagtid og overskyet om kvelden.

    SvarSlett
  7. Kjempefine saker og koselig interiør :)

    SvarSlett
  8. Heisan! Kjøpte Nordpolenmønsteret ditt og strikket sett med lue og votter til min fysioterapeut som gave. De er ofte på Svalbard....hennes mann er fotograf....og i dag fikk jeg se bilde av settet i bruk på båten rundt Svalbard! Artig! :)

    SvarSlett