18 november 2014

Stjerner i sikte

Det lakker og lir mot mørketid, og Jorull synes det er mørkt og hustrig om kveldene. Hun sitter i et av vinduene i atelieret, sammen med sin nye venn, grisen. De mørke glassflatene ser ikke mye trivelig ut, med bare flystripa som utsikt.

Dette har jeg tenkt å gjøre noe med. De 5 vinduene i atelieret skal nemlig fylles med papirstjerner, og jeg er begynt å lage dem. Tenkte å henge dem opp den 1. desember.

Disse har jeg laget mange av før. Har jo papirstjerner på hjernen da vet dere.
Oppskriften fant jeg hos Gry, her.

 
 Det er ikke så lett å få de fine i midten men med limpistol og en liten rose til pynt syns ikke det.

 


 Denne laget jeg av avispapir. Det er en annen type, her er oppskriften.
Hver strimle er limt sammen av  ¼ avisside.
 
Variant av den forrige, dette papiret er fra Tilda.


 Denne er av litt stivt papir som gjør at stjernen blir nesten rund. Det rødrutete er tape fra Panduro. Forresten er det meste av materialene jeg har brukt, kjøpt der.
 

Detalj, har pyntet inni også.


Her har jeg flettet litt ekstra, av papir som ser ut som tre. Papiret var hvitt på baksiden så jeg limte sammen to og to ark før jeg strimlet det opp.
 Pynten i midten er tallskiven fra et gammelt ur, et familieklenodie som var knust,
bare tallskiven sto til å redde.



 Disse her er det litt arbeide med. Hver spiss er skåret ut i stivt papir. Over en som jeg til og med har skåret ut hull i, og satt inn papir i annen farge. Denne må jeg ha lys i, for det røde papiret er mønstret på baksiden, tror det vil syns med lys i...


 
Mønster til stjernen over og under. Det rosa er der hvor limet skal være. Jeg skriver den ut på A4 slik at mønstret fyller hele arket. Klipp ut 5, brett og lim sammen.
 
 

Den siste så langt. Det er vanskelig å få det fint i midten! Og det ble ikke fint, så jeg dekket over med en stjerne som er klippet ut i gavepapir.

So long!
Hilsen Muffin, Jorull og grisen.

5 kommentarer:

  1. Åh, så nydelige! -Og så perfekt med slike lyspunkt nå i mørketia. Og for en pirkejobb ;-) Flinke du som har tålmodigheten til det! Imponerende...

    SvarSlett
  2. Så smukke dine stjerner er

    SvarSlett
  3. Så nydelege stjerner! Me treng alle noko fint å kvila blikket på no i vinterhalvåret. Takk for mønsterlink/deling!
    Siri

    SvarSlett
  4. Å, det blir fint :) Og så nydelege stjerner. No blir nok Jorull og grisen glad.

    SvarSlett
  5. Nydelege stjerner du har lage. takk for mønster.

    SvarSlett