30 september 2014

Sjiraffhals og votter

Min lille mønsterbutikk så allerede ut som en dyrehage,og bedre ble det ikke etter at det nye sjiraffdesignet flyttet inn i dag. Men er man dyrevenn så er man dyrevenn.

Sjiraffvotter
Vottene ble lange og smale, for å gi plass til mest mulig av sjiraffen. Og for å varme godt oppover håndleddene.  Sjekk sjiraffens dåreblikk og lange øyenvipper, den er dessuten et svært kjærlig dyr så da står det LOVE nede på halsen.
Vottene har lik for-og bakside, med ansiktet hver vei... ja dere forstår hva jeg mener når jeg sier at bildet viser begge forsidene.

 Sjiraffhals
Sjiraffhals må man ha. Og denne ble veldig praktisk, har testa den og den har allverdens muligheter. 
Ikke klør den heller, men er både tett og varm.

Både hals og lue er strikket i Daletta fra Dalegarn. Et nøste av hver farge rekker til enten en hals eller et par lange sjiraffvotter. Pinne nr 3. Og mønstret ligger og venter i (dyre)butikken.

Min fineste kusine stilte som sjiraffhalsmodell.

Både hals og votter passet henne perfekt. Så da kan man anta at de passer de fleste i normal damestørrelse. For å få større eller mindre plagg er det bare å endre litt på pinnestørrelse eller garn.


Hjertelig hilsen Muffin

10 kommentarer:

  1. Helledussan så fine votter da. Haisen ble jo riktig så fin og praktisk da.
    klem

    SvarSlett
  2. Nye dyr er alltid velkommen. Elsker dine vottemønster og blir alltid like glad når jeg ser du har lagt ut noe nytt. Døgnet skulle bare hatt noen flere timer, som kun var beregnet for strikking ;)

    SvarSlett
  3. Så herlig votter, igjen. :-)
    De var bare flotte.
    :-)

    SvarSlett
  4. Virkelig til å bli glad av - herlig mønster! Igjen... Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  5. Jeg strikker sjiraff votter, foran TV.....De blir flotte i Rauma garn og med bambuspinner... Förste vott er snart klar. Bruker en linjal som festes med med 2 quilteklemmer får å holde rede på vilken omgang i mönsteret jeg er på.Lett å gjöre feil....
    Ha en fin advent.

    SvarSlett