16 august 2017

Jorids småstrikk, snart er den her!

Endelig skal jeg avsløre min nye bok! 
Dette har jeg gledet meg til å fortelle veldig lenge.  Her har jeg sittet og strikket modeller i all hemmelighet, og tegnet diagrammer dag og natt, og nå er boka så godt som ferdig.
Se bare her! På omslaget står det 40 unike strikkeoppskrifter, men det er faktisk enda flere enn 40!
Her er oppskrifter for en hver smak, håper jeg da. Noen av dem er veldig enkle å strikke,  mens andre krever at man er litt mer øvet i strikkefaget.
Men dere skal få en liten smaksprøve av innholdet. 

Jorids småstrikk - Jorid Linvik
Her er flere mønster med luer, sokker og votter med samme motiv,
og alle kan strikkes i ulike størrelser.

De populære traktorsokkene har fått selskap av matchende votter med gravemaskiner på, og lue med lastebiler.

Jorids småstrikk - Jorid Linvik
Her ser dere gutta boys, den ene med tovete lue og votter, 
den andre har fått pingviner på hender, føtter og hode.

Jorids småstrikk - Jorid Linvik
Deilige varme plagg med sjiraffer på, mens minstemann har flyvende hjerter på både vottene og lua. Sokker med begge mønstrene er også med.
Til de minste er det flere fine småplagg som kan toves og pyntes med sløyfebånd.

Alle plaggene er beregnet på barn ca 0-8 år som liker å leke. 

Jorids småstrikk - Jorid Linvik
Hvis det uventede skulle skje at det var noen som lette etter et mønster å strikke og ikke fant noe, så finnes det altså helt tomme diagrammer til både votter, sokker og luer. 
Da er det bare å tegne inn akkurat det mønstret man vil.

Har du lyst til å forhåndsbestille boka og dermed spare noen kroner kan du følge denne linken.

Boka kommer i bokhandelen i slutten av september.

RULLETEKST:
Takk til:
  • Fotograf Marthe Mølstre som har æren for alle bildene i boka
  • Gjengen med blide smårollinger som stilte som modeller
  • Foreldrene deres som lånte dem ut
  • Elen og de andre dyktige folkene i Vega Forlag
  •  Johanne Hjorthol som gjorde vakker layout og design av boka
  •  Familie og venner som har holdt ut med meg og alle strikketøyene rundt meg
  • Min hund som har fått for lite oppmerksomhet i det siste.
 Ha det fint!
Hilsen Jorid



9 kommentarer:

  1. Den ser toppers ut, gleder meg til den kommer! Elsker også bildet på forsiden av bøkene dine med sokker og votter og nå denne nye boka!

    SvarSlett
  2. Fantastisk flott!�� Gratulerer med ny bok! Klem fra meg ��

    SvarSlett
  3. Gleder meg til boken, den skal jeg kjøpe :)

    SvarSlett
  4. Da har jeg bestilt boka. Gleder meg til å få den :-)

    SvarSlett
  5. HURRA.Da blir det en ny bok på meg!!!!Siw

    SvarSlett
  6. Spennende og flott. Gratulere og gleder meg til ny bok <3 <3

    SvarSlett
  7. gleder meg til boka kommer ut:)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med endå ei bok :) Eg har dei to andre fine bøkene dine. God helg.

    SvarSlett
  9. Nej så fine ting. Tillykke med udgivelsen ! :o)

    SvarSlett