22 mars 2009

Det første tre

Det første tre
Neida Ruth, jeg stresser meg neppe ihjel med malingen. Dette bildet regnes som ferdig. Arbeidstittelen var "Det siste tre" men virket så nedstemmende at den måtte endres. Det jeg liker med dette bildet er fargene, som her gjengis som en sørgmodig skygge av seg selv.
Ellers har jeg malt to fiskerbilder nesten ferdig, og er begynt på en Noahs ark. Og jeg stresser meg ikke i hjel, tvert i mot!

Jeg har strikket nesten 5 votter og et halvt sitteunderlag i pausene, bare så det er nevnt.

13 kommentarer:

  1. Kjempeflott! jeg likte dynamikken du har i bildet. Og enda har du fått strikket litt også......ja, ja, noen får til nesten alt ;)

    SvarSlett
  2. Det er vemodig dette bildet, syns jeg. Men kraftfullt også. Spiren til Yggdrasil kanskje?

    Skulpturer er alltid interessante, selv de man ikke liker. Og grønne busemenn som lyser i mørket !! er da nesten så groteskt at en må le litt, uansett. Og en god latter er ikke å forakte. Takk for den titten.

    5 votter? Jeg kan strikke en genser raskere en jeg kan strikke et par votter - så det er litt av en jobb det. I pausene!

    Klem.

    SvarSlett
  3. åja...skjønner hva du mener med siste tre, og skjønner hva du mener med at det blir for sørgelig, for det er virkelig et vemodig bilde...

    SvarSlett
  4. Kjempefint!! Klart du må strikke litt og:)

    SvarSlett
  5. du er så fantastisk effektiv :) tror du må hviske meg i øret hva hemmeligheten er :)

    SvarSlett
  6. Så flott!Stå på...er veldig spent på noas ark bildet:)

    SvarSlett
  7. Så fint bilde Jorid!
    Bra du skiftet tittel, det siste hadde blitt for trist......
    Jeg har malt på vugga i hele dag og er endelig ferdig, så nå er det bare å kjøre den til Trondheim. Gutten er ventet i slutten av måneden, så det blirPåske på meg der nede.
    Ha ei fin uke!
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  8. Vakkert bilde!
    Du er da helt utrolig effektiv!!!

    SvarSlett
  9. Veldig uttrykksfylt bilde. Merker at man ser på det på forskjellige måter, alt etter hvilken av titlene som er utgangspunktet. Litt mer oppløftende med det nyeste navnet.

    SvarSlett
  10. wow...så flink du er...maler og strikker... skikkelig produktiv.

    Sitteunderlag skulle jeg også ha laget noen av. Vel skal ha to jobbhelger...kan hedne jeg skal se om jeg får tid til litt strikking da.

    Ha en flott uke

    SvarSlett
  11. Så vakkert, og samtidig litt vemodig. Det skifter nok etter hvem tittel på bilde man ser for seg.
    Så flotte fotografier i innleggene under her også.
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  12. Det var flott! Akkurat som om fargene lever, og forandrer seg. Du er flink med lys og skygge!

    SvarSlett