15 januar 2014

Luer med elgmotiv

Da satte kulda inn, og det til gangs!

Derfor har jeg strikket tre varme luer, spesielt med tanke på gutta denne gang.
Mange av dem går rundt med skallen bar, ja noen har til og med lite hår til isolasjon.

Lue nr 1 har staselige elger som sprader rundt i lett snøfall. Siden elgen jo er skogens konge er toppen av lua prydet med fine grantrær.  Vrangborden her er strikket i en grell oransje farge, for at man skal synes under elgjakta.

Lue nr 1 var både rask og artig å strikke så jeg gikk løs på nr 2. 

Lue nr 2 skildrer en jaktscene. Tross kraftig regn har jegeren klart å peile seg inn en elg, mens elghunden bjeffer av full hals.
Det var fort gjort å få lua ferdig, og underveis kom det flere ideer til så det måtte bli en tredje lue.
Jeg advarer mot sterke scener på neste bilde.



Lue nr 3: Her står elgen og aner fred og ingen fare, så får han øye på jegeren og legger på sprang. Men desverre for sent! Grusomme scener, men kanske en innbarka elgjeger vil sette pris på en sånn lue? Hvem vet!

Mønster på alle tre luene ligger uansett til salgs i butikken, laaaangt nede på siden.

Ha det fint!
Hilsen Muffin

27 kommentarer:

  1. Ikke ofte jeg ler når jeg ser et lue-mønster, men dette er de morsomte luene jeg har sett. Er litt bekymra for jegeren på lue nr 2, for han er tydeligvis ikke klar over at en "lettere" irritert elg befinner seg rett bak ryggen hans...

    SvarSlett
  2. Hvor er de elge herlige :o)

    SvarSlett
  3. Stilig mønster, som jeg bare MÅTTE kjøpe.:-)

    SvarSlett
  4. Jorid du er bare helt genial :-)

    SvarSlett
  5. Herlige luer av det maskuline slaget :)

    SvarSlett
  6. Åh så fine de er o koslig morsom!

    SvarSlett
  7. D e lenge sia e ha flira sånn av et mønster, utrulig artig :)

    SvarSlett
  8. Ja virkelig stor fin... jeg strikker ferdig min og jeg tenker jeg må kjøpe noen. Ha en fin dag. Hilsen til deg.

    SvarSlett
  9. Nydelege flotte luer. Oppskriftene dine er svært gode å strikke etter.

    SvarSlett
  10. Hihihi! Skal ikke flir av død elg, men døe elg med beina rett til værs var utrolig festlig.

    SvarSlett
  11. Oi, for noen festlige luer!! Happy Knitting!

    SvarSlett
  12. Super morsomt! Dette var kjekt!

    SvarSlett
  13. Så utrolig flott og morsom elglue. Du er topp!

    SvarSlett
  14. Det der kan man kun kalle kreativitet i højt gir .. kjempefin!!

    SvarSlett
  15. Denne var utrolig artig (og stilig!!)

    Digger mønstrene dine :)

    Lene Sofie

    SvarSlett
  16. Haha, du er jo blitt ravelry-kjendis nå!!!
    Men er det bare en mannelue??? Jeg vil i hvert fall strikke den til familiens KVINNELIGE elgjegere! Går sporenstreks inn i mønsterbutikken...
    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  17. Hahaha. Kjempeartige luer. Nå må jeg bare finne en jeger å strikke til. Mannen i huset er heldigvis ikke det. Ha gode dager. Klem.

    SvarSlett
  18. Ja, må bare si meg enig med alle de andre her; kjempeartige luer!! :-)

    SvarSlett
  19. Knallfine (!) luer, og jeg tenkte jeg skulle strikke et par av dem, men får ikke fullført bestillinga i nettbutikken. Kommer til betaling (skal bruke VISA), men får bare beskje om å legge inn "valid Postcode"- det funker verken om jeg legger inn det norske postnummeret eller om jeg lar rubrikken stå åpen...
    Kanskje jeg har oversett noe, men samma det; jeg får det ikke til, og har fortsatt lyst til å strikke elg-luer!

    SvarSlett
  20. OOPS!!! NÅ SÅ JEG AT DET VAR MULIG Å VELGE LAND ØVERST! LYKKEN STÅR DEN KJEKKE BI ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for bestillingen, det funka jo som bare det ;)

      Slett
  21. Helt underbar !!!
    Såg mössan på A´s Almanakk och måste köpa mönstret omgående.
    Ser fram emot att börja sticka.
    Med många hälsningar från Tyskland
    maliz

    SvarSlett
  22. Hei :) kjempe stilig, går mønstret opp i mariusstjerna? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det vet jeg desverre ikke, har aldri strikket Marius.

      Slett
  23. Hei! Disse luene er så festlige, og jeg har kjøpt mønster for å strikke til noen av familiens elgjegere. Det jeg lurer på er om du vet hvor mye garn jeg bør beregne? Tenker å strikke i alle fall 3 stk... holder det f.eks med et nøste grønt ti tre luer?

    mvh Åshild

    SvarSlett