27 januar 2014

Nytt familiemedlem - og nye luer

En ny liten venn har flyttet inn i heimen.
 
Den lille valpen er veldig blid og leken. Han fant seg straks til rette, og  vi tror han trives.

 Han har allerede vært en tur i dyrebutikken og handlet seg leker.

 Valpen er av rase Keeshond, og han heter Leo.
Eller, offisielt heter han "Infinity's Dancing On The Edge." 

 Dette er sannsynligvis verdens greieste hunderase, ja vi har jo hatt en kees før, det vet dere som har fulgt bloggen en stund. Og har bare gode erfaringer. Og så er de så vakre, synes dere ikke?

  
Her er gode gamle Felix Baloo, Han ble 11 år gammel.
Håper Leo blir en like kjekk kar som han.

 På en knapp uke har Leo rukket å vokse og fått lange bein :) Den valpetida er nesten alt for kort.

Men over til noe annet:
Da jeg la ut luene med elgjegere på Ravelry, ble det noe blandet kritikk. Jeg fikk en del meldinger og mail - der jeg ble gjort oppmerksom på at vi nordmenn er barbariske, og at det er veldig usømmelig, for ikke å si umoralsk, å gå rundt med bilde av skutt elg på lua... Hyrdeluer - Shepherd's hats
 
.. da måtte jeg ta pinnene fatt og strikke hyrdeluer, en med og en uten sauer.
Når man har hund må man ofte ut i vind og kulde, da trenger man tykke luer med varmt belegg slik at man ikke blir liggende i ørebetennelse etterpå. 
Lua har fin flette over belegget, og en lekker felling øverst. Den sitter som et skudd  tett rundt ørene.
Norsk og engelsk mønster til begge de to myke, varme luene ligger i butikken

Ha det super fint!
Hilsen Muffin

24 kommentarer:

  1. He he, eindel amerikanarar har jo den holdninga at våpen finst for å skyte folk -.

    SvarSlett
  2. Å herlighet for en skjønning!
    Fine luer! Du lager altså så mye fine mønster!

    SvarSlett
  3. Gratulere med nytt familiehund, han var skjønn ♥

    SvarSlett
  4. Ja, Keeshond er en vakker rase, og valpen er helt skjønn!

    Må jo le av reaksjonene du fikk, selv om det kanskje ikke er så gøy å få sinte eposter. Tenk at noen lar seg hisse opp av en STRIKKEOPPSKRIFT!? Utrolig! Jeg syns elgluene var kjempefine og skal strikke en så snart jeg finner noe skikkelig selvlysende garn til kanten. En skikkelig barbarisk lue skal det bli!
    Ha en finfin, ny uke!

    SvarSlett
  5. Å du verden, noe så vakkert :) Vi oppdretter Eurasier og ser jo likheter i utseende her ja. Lykke til med aktiv valpetid ;)
    De hyrdeluene var jo også bare nydelige.

    SvarSlett
  6. Åh, jag blev totalt förälskad i älgmössorna så snart jag såg dem! Jag och speciellt älgjakten är en del av vårt kulturarv, varje kan det inte få synas även i stickningen?

    SvarSlett
  7. Hvor er det bare en kær hvalp I har fået :o)
    og så er jeg da vild med dine elge - fin humor ;o)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med ny valp i huset. Kjenner jeg blir valpesjuk av å se på bildene:-)
    Jeg må tydeligvis være veldig barbarisk for jeg syntes elgluene var kjempefine...

    SvarSlett
  9. en rett og slett vakker,herlig og nydelig valp dåkker har fått =) Og æ syns dem ligna litt på finsk lapphund. æ har ei lappejente sjøl. Kanskje det kommer nån nye oppskrifter innspirert av den nye ulldotten dåkkers snart?? over til nå anna. de elg luan syns æ va helt fantastisk. og æ har allerede bestemt mæ for kem som får sånn til neste jul. skal kjøpe oppskrifta så snart kontoen tillater det. håper virkelig ikke du tar dem ut av nettbutikken.

    SvarSlett
  10. Lykke til med den flotte hunden, og så håper jeg du tror til med en hjortelue også! ;-) Med jeger!! :-D

    SvarSlett
  11. Ååååå så fin den var. :-) Synd de vokser så fort, men den blir sikkert like fin som Felix når han blir stor.... Gratulerer så mye.
    Elgeluer, kjempefrekke syns jeg. Ta deg ikke när av den kritikken, det er jo som en annen skrev, vår kultur.
    Men hyrdeluene var også kejmpesöte. Smart med varmefor for örene. :-)

    SvarSlett
  12. Gratulerer med ny hund, han var jo bare helt skjønn:-)

    SvarSlett
  13. Å, kor herleg han er. Og så fin pels, og flott fiber :) hihi. Og eg likte godt alle huene dine. Held forresten på å strikka Tallulahs hjertevotter. Dei er såå fine at.

    SvarSlett
  14. Ny valp, og myye valpestreker,gratulere, den var kjempe nusselig fin,Dine hestevotter har jeg strikket 6par av,snudde mønstret så fotan kom ned.Nu vet jeg at det er du som har det elgmønstret som jeg jakter på,super fin.Mye skryt og lite klaging fremover,for jeg håpe for din del.Stå på,Tillykke med røytinga.Jeg kan ikke være uten hund,menneskes beste venn.

    SvarSlett
  15. Gratulerer med ny hund. Han er bare helt herlig

    SvarSlett
  16. For et nydelig lite nøste du har fått i hus! Kos dere med den herlige valpetiden:):)

    SvarSlett
  17. Så fin vovve! Dere kommer sikkert å få det fint sammen :-)
    De nye luene dine er supre (de også).

    SvarSlett
  18. Åh valden er jo såååå søt! Kos dere!

    SvarSlett
  19. Åhh helledussen såå nydelig <3 Gratulerer med valp, kos deg masse! :)

    klem fra swimzy

    SvarSlett
  20. Hahah, tuller du? Var det noen som følte seg støtt av skutt elg på et strikkemønster? Gudbedre altså. Jeg slutter aldri å la meg overraske.

    NYDELIG valp dere har fått, gratulerer så mye! :))

    SvarSlett
  21. Grattis med ny valp. Såååå skjønn han er!!! Tenker det blir mye kos.
    He he....fikk du pepper pga skutt elg? At det går an! Jeg ser på mønsteret med humor. Mulig de er altfor alvorlige og ikke har humor? Jeg bare lurer........

    SvarSlett
  22. Åhh Leo er sød :) jeg blev ikke stødt over den skudte elg - synes faktisk det var god humor :)

    SvarSlett
  23. Så herlig liten pelsdott!1 så myk,levende og god,tenker det blir masse kos og leven fremover :-)

    SvarSlett
  24. Gratulerer med ny hund! Du verden for en flott sjarmør! Nydelige luer også. Du er bare SÅ dyktig.

    SvarSlett