14 februar 2009

Ut på tur med mobilbukse på

De snille hundene
Se så fine hunder vi traff da vi var ute på tur i dag!

Men før det møtte vi en rottweiler, uten bånd. "Æ har full kontroll" sa eieren, hvorpå beistet går til frontalangrep på vår høflige og greie Felix, som gikk bra fint i bånd. Eieren kastet seg over udyret sitt, løftet det opp etter huden på halsen og ristet de 70 kilo drapsmaskin under høye skrik fra både eier og hund.

Opptrinnet gjentok seg mindre enn ett minutt senere da dusteduoen møtte disse to englebassene, to veloppdragne og hyggelige hunder. Denne gangen måtte rottis hyle igjen, fordi han fikk kraftige spark i siden av den toskete eieren sin.
Krølle og Toya
Se så fine! Krølle til venstre, med mye Berner Sennenblod i årene.
Til høyre er yndige Toya, 3 år, St. Bernhard.

Men så over til noe helt annet, katter.
Eller mobiltelefoner, kanskje? For nå har mobilen jamen fått seg bukse, strikket i bomullsheklegarn på pinne nr 2. Silkefor innvendig, swarowskikrystaller utenpå og fin, lang silkesnor. Den andre siden er fotografert inne.
Strikket mobilbukse
Mobilbuksa er strikket etter mønstret på kattlestan.

Hvilket minner meg om at jeg skal trekke vinneren av 1 par færdistrekka kattlæsta i morgen kveld! Mulighet for trøstepremier er det også.

Hvis du vil være med i trekningen, må du skrive deg inn i kommentarfeltet til innlegget "Omgitt av engler" et par etasjer lenger ned her.


Og så har jeg fått noen awarder og utfordringer og sånt, dessuten maler jeg på et nytt bilde. Men kom tilbake i morgen også så får du se alt sammen!
Ha en fin valentineskveld!

10 kommentarer:

  1. Snurre meg, det var bærre lækkert!
    Så morsom mobilbukse! Du klekker stadig ut nye, gode ideer! Tror sannelig fotoapparatet mitt har lyst på noe lignende - det fryser så fælt i vinterkulda.

    Er det forresten lov å komme med et spørsmål? Kommer du til å lage mønster av sebrapulsvarmerne du viste for en stund siden? Det er de morsomste jeg har sett!

    SvarSlett
  2. Fryktelig irriterande med tåpelege hundeeigarar! Kjempefin blogg du har, forresten.

    SvarSlett
  3. Dumme hundeeigarar er det meir enn nok av, desverre......
    Fy søren so flott den mobilveska (eller buksa)
    er....ikkje måte på kor kreativ du er.
    Jaja, kan endå håpe at eg skal vinne i morgon......
    Ha ein fin sundag!

    SvarSlett
  4. Kjempefin mobilveske. Er ferdig med fyrste kattelabben, kanskje eg må strkke ei slik og

    SvarSlett
  5. Åh huff...liker ikke sånt som du beskriver der:(Får lyst til å ta eieiren i nakken!
    Nydelige mobil bukser det der:)

    SvarSlett
  6. Bi så sint på slike hunde eiere som sier de har kontroll også har de det ikke! Kan de ikke bare ha hunden i bånd så hadde hundel slipp all den smerten =(

    SvarSlett
  7. Artig mobilveske:) Disse kattene dine passer til mange artige prosjekter!!:)
    jeg x fingrer for trekningen i morgen!!

    SvarSlett
  8. Gøyal mobilveske. Når jeg tenker etter kunne kameratet mitt trenge en sånn. Eller kanskje den trenger en med elg på? Hm. Du holder meg i arbeid, det gjør du. ;)

    Sånne hundeiere blir jeg helt krakilsk av. To store, løse schafere "lekte bare" med dverpincheren vår en gang og det kostet meg over tusen kroner i dyrlegeregninger. For ikke å snakke om at Barnet (som bare var et barn dengangen) ble livredd. Jeg skulle ha banka livskjiten utta'n. Det skulle jeg. Urgh!

    Ellers har jeg det bra (ler)og jeg gleder meg til i morgen.

    SvarSlett
  9. Her er det visst hunden som har fått dårlig rykte av eieren sin, og blir straffet for det. Gubben skulle hatt juling, hunden en ny eier!!!! Det er også lov til å si ifra, for denne hunden har det sikkert vondt!
    Ellers lager du sååå mye lekkert!!

    SvarSlett
  10. Stilig mobilveske.
    Her var det masse fint.
    Marit s

    SvarSlett