07 mars 2010

Vinterferie med kalde føtter

Sol
Nå er vi i småbåthavna på Ørnes, på vei til øya våres.
Her er havet alltid blankt.

(Visse andre steder jeg vet om er det alltid iskald vind, say no more.)

Verdens fineste fjell
I tillegg verdens stilleste vann, har Ørnes også verdens fineste fjell, garantert.

Innkalling
Ute på øya kan man springe løs, men det gjelder bare for den som er dyktig på innkalling.
Her testes Felix. Og innkallingen sitter fremdeles som et skudd!
Bildet er manipulert, jeg har desverre bare en hund.

Mys mys
Mys mys. Her er gutten sin som aldri fryser!

Is i labban
Men etter å ha sprunget løs hele dagen, kommer Felix plutselig helt frivillig bort til mor.


Ja ha, han vil ha hjelp til å plukke vekk isklumper mellom tærne.
Noe som var umulig å få til, dermed var det bare å hinke og humpe seg hjem!

Ha en fortsatt god vinter!
Jeg er snart tilbake med hottere saker!

15 kommentarer:

  1. Isklumper mellom tærne høres fryktelig ubehagelig ut. Det er jeg veldig glad for at jeg aldri har hatt.

    Håper du får noen uhørt herlige dager i vakker natur. ;)

    SvarSlett
  2. Fine Felix og fiiine været:)
    Jeg har en hund som ALLTID fryser - sånn er det å plassere en afrikaner i nord-Norge...
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Så fin en Felix, i sitt rette element, nå kommer pelsen godt med.
    Så vakkert det er på øya di Jorid.
    Fin søndag til deg!
    Klem : )

    SvarSlett
  4. Felix är jättefin! Kan du borsta hans päls och spinna garn att sticka av?

    SvarSlett
  5. Felix var en flott kar;-)
    Regner med du strikker av ulla hans.Du bor på en fin plass (nermere en jeg trodde)
    Er spent på det hotte vi har i vente
    Ha en fin og kreativ søndag

    SvarSlett
  6. Oi, tenkte eg....6 like hundar, men det var berre flotte Feliz!
    So kjekt å få springe so mykje ein vil........
    Hjå oss har hundane det slik alltid......bur på gard og har det fritt på den måten.
    Fine vinter bilder!

    SvarSlett
  7. Dette ser kooooselig ut. er det på Meløya? ka heter det fjellet? No må du bare kos. gled meg til å se de hotte sakene...

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder du har tatt i flotte omgivelser.
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag.

    Pernilla

    SvarSlett
  9. Her er tre småvofser som ikke vil ut når det er kalt, blåser, regner.....
    Orntlige sofagriser.
    Ha en nydelig dag. Klem :O)

    SvarSlett
  10. Hei, deilig med noen som ikke klager over vinter og snø! Du har en fin side, er ofte innom å titter på stitchery prosjektene dine, virkelig flotte! Har strikket froskesokker ut fra oppskriftene dine, sattesammen og forandret litt her og der...de ble tøffe, finnes ingen flere slike par. Digger kattesokkene også! Ha en fin søndag! :o)

    SvarSlett
  11. Nydelig hund du har!!

    Vår hund sliter også med at det blir klumper med snø mellom tærne.

    Jeg bør kanskje ta en runde med saksa....

    Ha en trivelig søndag!

    SvarSlett
  12. Jeg syns Felix er ganske så hot, jeg;-) Men akkurat isklumper mellom tærne var nok litt ubehagelig...

    God vinterferie!

    SvarSlett
  13. Hottere saker...mmmmmmm..
    Felix er en flott gutt, men han har jo ei flott matmor, så det skulle bare mangle.
    At havna og fjellan og øya er BEST i livet ditt, er forståelig! Hvor er det vakrere enn på Øen? Ja, det er ikke mange plassa :)

    No blås det godt rundt veggan her... stakkars mann min som skal til Bodø i mårra.... Halsa ført, så Bodø, tilbake til Halsa, og så heim :(
    Måtte været bli bedre og føret være godt! Godnatthilsen! Nunne.

    SvarSlett
  14. Heldig du er som har vinterferie. Vår varte i to dager og det er altfor lite. Jeg har ikke vært inne på blogg på lenge, så jeg har mye å oppdatere meg på. Synes jeg hørte nyss om at du tegnet mønster fra Lofoten. Hva med Vesterålen? Bjørn Erik Olsen har tatt mange flotte bilder her..

    SvarSlett
  15. Hej
    Jag måste verkligen beröma dig för dina fina arbeten. Fantastiskt vad du är kreativ.
    Jag såg i ett tidigare inlägg att du visade en penna för att föra över mönster genom att rita på väldigt tunt papper och då skulle det gå igenom till tyget. Vet du var eller hur jag kan få tag på pennan och pappret? Jag skulle bli väldigt glad om du kan hjälpa mig Hälsningar Lotta

    SvarSlett