19 oktober 2010

Godt forberedt på sprengkulde

Jeg leste det et eller annet sted, at denne vinteren
skal bli den kaldeste vi har hatt på 1000 år.
Brrr.. best å være godt forberedt!

Min datter har strikket meg dette herlige skjerfet,
som godt kan brukes som lue også.
Siden jeg er så bustete på håret i dag, må Harry Prøvehode være modell.


Skjerfet er strikket av 2 nøster Viking Balder, og sydd sammen til Møbius.
Det varmer godt nedover brystet også, hvis man velger å ha det bare en gang rundt halsen.
Jeg kommer til å bruke skjerfet ofte, garantert.


Som takk for det fine skjerfet heklet jeg lue til min datter.
Lua er designet av Anne-Guri, jeg kopierte den etter hukommelsen.
Den sitter tett om ørene og kan kneppes under haka.
Foran er en klaff som er festet med to knapper.
Jeg har planer om å fore den også.
Harry synes lua er tøff og vil nødig ta den av...


...men det må han, her får han nemlig teste min nye lue, som jeg har pjonet.
Den er veldig god og varm og skal brukes på sene kveldsturer, i mørket når ingen ser..
Kall den gjerne en prøve :)

10 kommentarer:

  1. Å, tøffe luer!
    Og skjerfet ser deilig ut!

    SvarSlett
  2. Tøffe og ulike. Så gøy når noen vil ha. Jeg hadde svigerdatter på besøk i går og hun plukket en lue jeg har strikket. Det er bra. :))

    SvarSlett
  3. Så fint skjerf du har fått, det var så lekre farger!
    Tøffe luer og.

    SvarSlett
  4. Skjerfet er lekkert og den siste lua er også kjempeflott. Men du skriver at den er pjonet, hva er det?

    SvarSlett
  5. Så deilig det så ut, og så koselig å få:D
    Stum av beundring på teppene dine, for en tålmodighet du må inneha. Rett og slett nydelige:-DD

    SvarSlett
  6. Hei;) Takk for koselig hilsen i bloggen min;)
    Blir det såååå kaldt ja! Brrr...
    Skjerfet var kjempe fint. Det garnet er kjempe deilig!
    For en flott lue!! Den så jo bare sååå råfin ut! *smelt*

    SvarSlett
  7. Ja dette såg varmt og deilig ut!
    Idag kom snøen dalende ned,regner med at dette blev tatt i bruk. Det blev så lyst og fint ute men tyværr så blir nok denne snøen ikke liggendes så lenge, hvis jeg kjenner Bodøværet rett.

    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  8. Godt å være forberedt, om det blir noe lignende som i fjor trenger man iallfall å pakke se inn i div. skjerf og luer. Kjempefine, flink datter du har også!

    Mimmi-Leone

    SvarSlett
  9. Harry hadde jammen mange fine hodeplagg!

    Det med rekordkald vinter håper jeg virkelig at ikke stemmer. Vi hadde det jo superkaldt i fjor også jo, ikke noe for oss frysepinner. Huff!

    SvarSlett
  10. Den grønne luen med klaffer var kjempefin, jeg har en mann i huset som i flere år har ønsket seg en lue alla det. Finns det mønster på den ett sted? Jeg strikker jo til alle andre men stakkars mannen i huset får jo ingenting, dette hadde vært en fin julegave til han.

    SvarSlett