21 mai 2010

Klesvask og litt sånn der

I år hadde vi vår i knappe 3 dager, så kom sommeren med et smell, bokstavelig talt.
Den plutselige varmen førte til både ras og flom her oppe i nord.
Helt lokalt fører varmen til at alle vinterplaggene omsider kan henges bort,
men først må de vaskes og henges på snor, må vite.

Dette klesvaskebildet ble ferdig nå i kveld. Akryl på lerret, 40 x 40 cm.

Russeklærne er også lagt bort....
Yngste sønn i huset kan puste lettet ut etter en travel russetid.
Mor puster også mye lettere :)


Litt vårrengjøring er det også blitt tid til.
Fine kluter er bra å ha, jeg har strikket mange slike.. her er noen av dem.
Hjemmestrikket er alltid best, disse er nærmest uslitelige og holder fargen og stilen selv etter mange runder i kokvasken.


Enda et bilde ferdig i kveld.
Selv om man bor på en øde øy må man vel vaske klærne sine av og til, tror dere ikke?

Ha det fint!!

13 kommentarer:

  1. Elser dinne bilder med klesvask!! Sa fint ramme også, det ser ut om de ligger i en eske, men det er vel maling tror jeg.Er det ikke deilig med fint vær, jeg beklager virkelig de som er rammet av flom der opp i Nord.

    SvarSlett
  2. Herlig bilder av klesvasken, å så greit når en kan henge klesnorer i flere etasjer....
    Kjempe flotte bilder-elsker de!
    Har samme kluter ,( eller kopptuer , som vi sier) som du, enig de er de beste- fine farger , som gjør at en blir glad av å bruke de!
    Ha ei flott laaang helg!

    SvarSlett
  3. Virkelig artig å se på bildene dine og lese bloggen din. :) :)
    Flom er ikke morsomt, trist for de som blir rammet.

    SvarSlett
  4. Jeg liker de øy bildene din veeldig godt. Spesilt det som du ville ha selv.

    Ha en fin dag.

    Hilsen Sol

    SvarSlett
  5. Virkelig flotte bilder! Skulle nesten ønske jeg kune bodd der.. :-)

    SvarSlett
  6. Herlige bilder!!
    Skulle bare ønske det flotte været vi hadde kunne vart litt lenger... I dag regner det her. Og vi har et par veier som er vaska vekk her og.

    Ha en fin helg :)

    SvarSlett
  7. God pinse til deg. Det er noe muntert med en klesvask ute i det fri. Et skikkelig godværstegn er det også :) God pinse.

    SvarSlett
  8. Det er en stor inspirasjon i seg selv bare å titte innom hos deg. Nå er det en liten stund siden sist, men alt er ved det samme; gode bilder, gode ord og en masse inspirasjon. Takk for at du deler. ;-)

    Alt godt og god pinse fra Eirin

    SvarSlett
  9. Javi ble snytt for våren - her er det full sommer. 22 grader!! JEg vet ikke riktig om jeg skal beklage meg eller være lykkelig. Kanksje begge deler?

    Herlige bilder - som vanlig. Det nederste bildet falt jeg fullstendig for. Selv om jeg bor på en ås og langt fra havet er det omtrent sånn det føles.

    Ha en super helg Vi kjører hjemover i ettermiddag og da blir det vel mere dreis over blogglesing og skriving hos meg også.

    SvarSlett
  10. Elsker bildene dine. Skal du stille ut bildene dine snart, sku gjerne velat komme og se.
    Det er bra herlig når temperaturen er kommen men jeg synes våren er litt kort. Er vant til noe helt annet hjemmefra.

    Ønsker deg en fin pinsehelg!

    Pernilla

    SvarSlett
  11. Jeg blir i godt humør av å titte i bloggen din...se på bildene du maler. Fantastisk!!!
    God pinse til deg.
    her er det vår..og i kveld hopper to harer i full fart hit og dit på eiendommen vår...skikkelig vårstemning.. katten sitter ved hushjørnet og titter forvirret på dem;)

    SvarSlett
  12. Så koselige bilder du maler. Liker den enkle stilen du har.

    Riktig god pinse!

    SvarSlett
  13. Hei:)
    Tusen takk for besøk og hyggelig kommentar på bloggen min:D
    Koser meg her inn hos deg med alt det flott du får til, og blogger om:D
    Fantastisk flotte malerier!
    Kan nesten kjenne smaken av sommer og høre alle de deilige lydene fra denne årstiden: lengte, lengte...;D
    brito

    SvarSlett