02 mai 2010

Kom mai du "skjønne, milde..."

Så var mai her, og så langt er ikke Mai særlig skjønn og mild.
Men den har enda mange dager å ombestemme seg på.

Jordbærstasj
Skjønne er iallfall disse søte jordbærjentene som jeg fant på Nille.
Bare måtte ha dem, jeg har jo jordbærstasjet kjøkkenet, ikke sant!

Pus 2
Nesten heldig at det er så kaldt ute, så kan jeg sitte inne og male.
Disse avslappede kattene ble ferdige i går kveld.

Pus 1
Vanligvis maler jeg med kraftigere farger enn dette,
men tenkte det kunne være artig å se om jeg fikk til å bruke bare lyse valører.
Fotoene ble ikke spesielt bra.

Ny bil
Jah, og nybilen står utenfor, se bare her.
Bildet er tatt nettopp, så får dere samtidig se at det SNØR.
Jeg liker bilen godt, det gjør hunden også.
Men vi kan ikke kjøre så veldig langt på sommerdekkene.


Vi snakkes snart igjen... i mellomtiden kan dere nyte den fine vårvisa av Trygve Hoff, her er den med Halfdan Sivertsen.
Hvis alle spiller den samtidig blir det kanskje vår.

Ha en fin dag! Hilsen Muffin

18 kommentarer:

  1. Takk for at du blogga vårvisa, æ blir alltid så andaktsfull når æ høre den, den e trygg og varm!
    Ellers så er du jo ganske sommerlig med dine søte jordbærpiker, og kattene koser seg i lyse omgivelser. Bare Muffin-bilen klæsjer der den står i snedryss!
    Vårklem til deg!

    SvarSlett
  2. Vakre pusekattbilder! Ja det er ikke noen særlig varme enda her heller. Men sola varmer ...når den er framme vel og merke. FLott bil du har fått deg. Håper våren snart for alvor kommer i hele vårt langstrakte land. GOd søndag.

    SvarSlett
  3. Gratulere med ny bil. Og disse herlige pusekattene, jeg fikk lyst å kose de, helt yndige var de. Og du, her snør det også, så mai med skjønne, milde, må være feil. Men det blir vel vår i år også. Ha fortsatt en fin helg. Ruth.

    SvarSlett
  4. Næmenn, førr en staselig bil og det er hvertfall ikke tvil om hvem eieren er:) Stilig!!!

    Så fine pusebilder - du kan visst alt du...

    Herlig vær vi har her nord - blæh, NÅ er jeg lei snø nå. Skal spille vårvisa om og om igjen mens jeg danser SOLdans - selv om jeg dessverre ikke tror det hjelper;)

    Ha en fin søndag. Klem:)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med ny flott bil!
    Nå er det vel ikke lenge før du kommer susende innover landet..?
    Kattebildene var veldig søte, og jordbærpikene like så.. Det snør her og, så vårvisa var trøstende.
    God søndag til deg.
    Klem : )

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny bil! Den var nå flott også. Det var pusekattbildene dine også, men så helt anderledes enn det andre du har malt. Det beviser jo bsre at du behersker mange stiler og typer. Jeg ble nesten litt søvning bare av å se på dem. ;)

    Det er kaldt her også, men sne har vi ikke i hvertfall. DET hadde vært dårlig gjort syns jeg.

    PS. Jordbærpikene dine var herlige. Jeg må visst stikke innom Nille neste gang jeg er hjemme.

    SvarSlett
  7. Gratulerer med nybil. Den ser flott ut, så jeg håper snøen gir seg nå så du kan dra ut og myse litt:) Her snør det akkurat nå.....

    SvarSlett
  8. Snasen bil! Så er det så gøy med noe nytt!

    SvarSlett
  9. Du lager så mange fine bilder. Jeg har ikke riktig kommen igang igjen men har en plan.
    Ja, det er allt for kallt ute nå så nå skal jeg sett meg og hør på vårvisen.
    Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    Pernilla

    SvarSlett
  10. Hej.
    Nydelige og morsomme små jordbærfrøkener!
    Lige til at blive i godt humør af.
    Det blir man også af dine fine sarte Pusse- billeder!
    Sarte eller stærkr farver - Du bare kan det der!
    Ønsker en god uge.

    SvarSlett
  11. Jordbærjentene var søte, men kattene var megaskjønne!! Du er så innmari flink til å male!!!
    I rogaland er våren kommet.. så her er det gressklipping snart på gang, men vet hvordan det e ..e lofotin.. hehe savne ikke været der nå.. :0)
    Ha en flott mandag!

    SvarSlett
  12. Så vakre bilder du maler. Sender varme tanker nordover når jeg ser det været dere sliter med. Her sør bugner det av hvitveis og løvtrærne begynner å få blader. Håper våren snart reiser nordover til dere!

    SvarSlett
  13. Ja, blir det ikke vår nå, så...
    Skjønne pusekatter og bedårende jordbærpiker får fungere som trøst mens du venter!
    Her på Vestlandet er det kommet museører på bjørka, hvitveisen titter opp og hoggormen soler seg. Men kaldt er det... br...

    SvarSlett
  14. Gratulerer med ny og flott bil! Og for noen flotte kattebilder du har malt- både her- og under! For ikke å snakke om sauene- "Beundre lammet" var jo bare til å dåne av.
    Ha en flottfin uke, klem fra Elin

    SvarSlett
  15. gratulerer med NY-bil!!! den ser bærre lækker ut! ha en fin male-kveld, for det snør vel der også?
    klem fra anne

    SvarSlett
  16. HAR du virkelig Muffin-skilt...? SÅåå kult...!

    SvarSlett
  17. Tiddelibom, vi våknet til snø for bare et par dager siden vi også... Men NÅ er det vår vel.

    Herlige kattebilder, du er så flink!

    SvarSlett