22 mai 2010

Utelåst

Min datter og jeg skulle bare en svipptur i rammebutikken her i morges.

Rammer
Starten på en effektiv dag, hadde jeg tenkt.
Men da vi kom hjem, viste det seg at resten av husstanden hadde dratt sin kos.
Og husnøklene våre hang pent på plassen sin inne i nøkkelskapet.
Utelåst!

Like ned i bakken ligger Marmor kafe, der de serverer blant annet marmorkake.
Der kunne vi sitte og vente, tenkte vi.
Her har vi bare vært innom et par ganger før, og det er kanskje ikke det hotteste in-stedet i verden. Og ikke helt uventet fikk vi ha hele den store kafeen for oss selv.

De hadde bløtkake! Med jordbærfyll, og store blåbær!
"Vi har låst oss ute, hadd egentlig ikke tenkt å spis bløtkaka i dag" unnskyldte jeg meg for den eldre herren bak disken da kaka ble bestilt.
"Du ska bærre lås dæ ut ofte" svarte han tørt og skar to rause stykker av kaka.

Bløtkake og eventyrbrus
Anbefales. Og jeg har god greie på bløtkake.

Eventyrbrus
De hadde eventyrbrus også. Verdens beste brus.
Etter timelang venting kom resten av husstanden til unnsetning med husnøkkel.
De ble fristet av kaka og satte seg ned, og vi måtte holde med selskap.
Siden første halvdel av dagen ble tullet bort, kan jeg like godt tulle bort resten også.


God pinse! Hilsen Muffin

17 kommentarer:

  1. Enig med gubben bak disken, gjør slikt oftere det er kos. Min sønn og jeg har også vært på kafe i dag. ;)

    SvarSlett
  2. Så ble det et hyggelig avbrekk i hverdagen istedet. Aldri så galt-- Og den kaka så god ut. Her regner det i ettermiddag, så istedet for å jobbe i hagen har jeg laget favorittdesserten vår til i morgen-sjokoladepudding og vaniljesaus av egg og melk med mere. Det tar litt mere tid enn fra pulver, men er tradisjon hos oss siden 91. God pinse! Hilsen Toril A.

    SvarSlett
  3. Aldri så galt at det ikke er godt for noe!
    Han tjente litt på dere i dag, kafeverten! Kaka ser god ut!

    SvarSlett
  4. Å snu noe dumt til noe positivt er en kunst.

    Ønsker deg en riktig god pinse, Muffin!

    SvarSlett
  5. Uhmmmm -så godt ut det der ....ska tru om æ ska låse mæ ute...i måra kanskje.
    Ha ei go laaang helg!

    SvarSlett
  6. Noen ganger er det godt at dagen bare tulles bort. I hvert fall når den blir tullet bort den så flott måte som dere har gjort i dag. Det var nok en god mening med at nøkkelen hang igjen i nøkkelskapet!
    Ha en fantastisk pinsehelg.

    SvarSlett
  7. Hm. Hørtes deilig ut med kake, men jeg ville nok helst hatt nøkkelen og baka kaka sjøl. Hehe....
    Ha en riktig god pinse. Klem :O)

    SvarSlett
  8. Hørtes ut som en koselig "tullebortdag"
    Ha en riktig god pinsehelg. :)

    SvarSlett
  9. Livet skal nytes og ikke bare være effektivt :)

    SvarSlett
  10. Utorlig hvordan en liten forgelmmelse kan føre til noe så kjempekoselig! Den kaka så god ut du!! mmm

    SvarSlett
  11. Noen ganger er det godt at dagen bare ber oss om å ta det med ro og kose oss :)

    SvarSlett
  12. jeg hadde ivertfall stengt meg selv ute hele uken, om jeg fikk spise kaker istedet!!!
    Nå er det slik at jeg er uten vaskemaskin, på 2 uka, og det blir endel kaker av det, for da baker jeg istedetfor å vaske. Igrunnen en ganske grei ordning!
    Bildene dine er skjønne!!!!

    SvarSlett
  13. Det passer vel ekstra godt med bløtkake i disse dager...
    Klem : )

    SvarSlett
  14. Eg blir så fascinert over alle dei flotte bløtkakene de har ! Eventyrbrus er ei fryktelig god brus !

    Gratulerer med utstillinga og salget !! Og lykke til med den foreståande !

    SvarSlett
  15. Gratulerer med dagen!!!

    Klem fra Sol

    SvarSlett
  16. Kor løst æ fikk på Eventyrbrus i sommarvarmen. Kom mai du skjønne milde...

    SvarSlett