24 februar 2010

Liten kanin funnet! Jeg fant jordbær også!

Stakkars lille kanin
Se her hva min datter fant på Trekanten kjøpesenter i Bodø i dag! Noen har mistet den ene kaninvotten sin. Votten er i brunt og hvitt, og har ikke tommel så det er nok en bitte liten eier som savner den. Og kaninpus venter tålmodig på å bli hentet, bare spør dama i kafeen så vet hun hvor han er!



Dermed ble det visst avslørt at jeg har vært på shopping?
Jepp.
Det er vanskelig å gå forbi noe som har jordbærmotiv.
Og det hadde dette stoffet som Lappedilla hadde fått inn.
Man kan ikke ha bare ett stoff, nei det må være flere. Så med i posen havnet både det ene og det andre, tenk jeg kjøpte to grønne stoffer enda jeg er av den mening at grønt best hører hjemme langt inne i skogen.
Jaja. Jeg forbeholder meg retten til å skifte mening når som helst.

En og en halv time var jeg i butikken, det er deilig og varmt der, og mye underholdene stoff og se på :)

Siden man ikke kan gjøre noe med austavindskulingen og de mange kuldegradene, kan man iallfall strø om seg med jordbær og sommer innendørs.


Jeg vet akkurat hva jeg skal sy, men symaskinen er ikke blitt vekket fra vintersøvnen ennå, det er mye artigere å lage små broderier med jordbærmotiver som jeg har sittet og tegnet :)



12 kommentarer:

  1. Så gøy å finne votten "din", da! Håper rette eier dukker opp...

    Morsomt jordbærstoff- og det er jo faktisk mye fint i grønt! Men jeg bruker det ikke selv, annet enn i støvler;-)

    Er så imponert over broderiene dine! Koste meg med Lofoten! Og den vesle musa med jordbæret er jo bare skjønn.

    SvarSlett
  2. Å for noen søte små broderier! Artig at du fant votten "din" da, tenker det er noen som savner den veldig!

    SvarSlett
  3. Jordbær!! DET er godt det. I mai må jeg ha champagne med masse jordbær oppi. Det er tradisjon. Herlig både musen og jordbærengelen. Og stoffene også. Har du noen planer eller bare "måtte" du?

    Snart er det vår. Her laver sneen ned og det er krise - igjen, men det hjelper ikke. Jeg vet at våren er på vei. :)

    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  4. Du er utrolig kreativ og lager kjempefine ting!! AnneK:-)

    SvarSlett
  5. Det blir spennende å se hva du skal lage. Du er så flink til å tegne, og motivene dine er bare supersøte. Lykke til.

    SvarSlett
  6. Å åå så dumt å miste votten sin, og så fin vott med kanin på ! Kjempebra at jenta tok vare på den. Håper noken melder seg til kafe-trisa.

    Jorbær-shopping og jordbærmotiv, gleder meg til å sjå kva du får ut av det. Men mest gleder eg meg over at du gleder deg med å gå på shopping og å la kreativiteten, fantasien og ideane strømme på :))))

    Ha ei fin god-idè-tid !!!!

    SvarSlett
  7. Hei!
    Håper kaninvotten finner sin eier. Søte votter,da. Har strikket et par i rødt og hvitt som skal bli julegave (Er med i Anne og Sylvias julegavealong 2010 - Superlurt!)
    Synes jordbærstoffet er veldig søtt, men jordbærengelen og musa var nesten litt søtere. Ble veldig nysgjerrig på hvordan du har tenkt å bruke dem. Bare fortsett å vær kreativ, du er til stor inspirasjon. Og Takk for at du deler din kreative side med meg + mange flere. :)
    Berit

    SvarSlett
  8. Heia. Er det ikke deilig at vi er i stand til å la oss friste???
    Nyt livet og kreativiteten:)
    Klem.

    SvarSlett
  9. Nydelig liten vott:) Håper den finn tilbake til ei lita hand!
    Eg forstår godt at du vil ha jordbær, eg;)

    SvarSlett
  10. Begynte nesten å snufse når jeg tenker på at noen har mista votttttten sin... stakkars, kanskje ei julegave til en liten venn, fra mommo eller tante..

    Du kvakk nok til når du så han, du som er "mamma'n" hans.....
    Stoff(mis)bruker er du, Muffin...
    Spennende å følge med no.... :)

    God vinterferie i godværet!
    Nunne.

    SvarSlett
  11. Jeg blir bestandig så lei meg når jeg finner mistede strikkeplagg, jeg vet jo hvor sørgelig det er å miste slike ting. Tenker på arbeidet og kjærligheten som ligger bak osv, osv... Håper virkelig at eieren får tilbake kaninvotten sin, men det var jo utrolig at det var dere som fant den ;) Ha en fortsatt flott helg!

    SvarSlett