13 februar 2010

Mange jern i ilden

Her om dagen kom det en mail - med en meget forsiktig og vag forespørsel etter tegninger. Stitchery-tegninger. Avsenderen viste seg å være en av damene bak disken i denne flotte butikken.
Her øynet jeg kjapt en vinn-vinn-situasjon, og avtalte freidig et møte i butikken hennes.
Jeg vil gjerne kjenne noen som kan sy - for det kan nemlig ikke jeg!

Elsk din mann
Jeg kan bare tegne litt. Vi har møttes et par kvelder, og snudd hele butikken på hodet. Omtrent alle de tusen tøyrullene har vært røsket ut av hyllene, vi har skravlet masse og ideene har bare strømmet på... over her ser dere nederste del av et lite broderi som ble ferdig i morges, snart skal det vaskes, strykes og få stoffkanter og fine greier rundt seg. Jeg er kjempespent!

Enda mer som er ferdig! Puh...
Maleriene mine
Disse to bildene er sendt i dag til Galeria Eboli i Madrid, jeg var så heldig å bli invitert til å stille ut der i år også! Dere får se bare bittesmå bilder - siden ingen av bildene på utstillingen skal publiseres før åpningen. Det er en stor utstilling med kunstnere fra mange land. Jeg er den eneste norske.

Og ENDA mer som er ferdig!

Meløyduken
Tegningene til Meløyduken min. Jeg har tegnet hele duken på nytt, det ble et helt hefte faktisk, hele 15 sider. Og ja, jeg har puttet inn fire av de endene jeg fotograferte her om dagen, du hadde helt rett, Bossa :) -Nei, beklager, det var Gunknitter som sa det. To av endene ser dere på bildet. Mønsterheftet er sendt til en flink broderidame, håper hun kan sjekke om det er brukbart før jeg forsøker å pushe det ut på markedet.

Nå har jeg nesten ingen ting å holde på med. Og det er bra, for jeg ble kraftig inspirert til ettellerannet etter å ha overvært to utstillingsåpninger i dag, Anne Gundersen og Trine Kampmann Jensen stiller ut bildene sine i Bodø Kunstforening. Veldig Bra Bilder! Anbefales!

Ha en fin søndag/ morsdag/ valentinsdag/ fastelavn! (stryk det som ikke passer)

18 kommentarer:

  1. Du har alltid så mye spennende på gang! Jeg forelsket meg helt i sommerfugl-settet jeg. Det ble helt nydelig, og så likte jeg så godt fargene.

    God søndag til deg også!

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Det er visst mye spennende du holder på med! Moro å følge med:) Jeg strikker et par votter med kattemønster som jeg har kjøpt av deg, de blir veldig fine!
    Sommerfuglmønsteret er også kjempefint, så jeg får se hva jeg får tid til, etterhvert:)

    håper du får en fin søndag, uansett hvilken av de dagene som passer deg;)
    Hilsen Ellen:)

    SvarSlett
  3. Jeg må jo få vite hvordan du får alle broderiene og gardinene og dukene til å sy seg helt selv - det må jeg virkelig for det hadde vært en sånn utrolig grei ting å ha. Ja, siden du sier at du ikke kan sy, mener jeg.

    Spennende med den butikken. Gleder meg til å få se hva et sånt samarbeid vil resultere i. Og mønsteret til duken også. For ikke å snakke om maleriutstilling i Spania. Jeg vet sannelig ikke om jeg tåler så mye mer spenning nå.

    Du er virkelig så utrolig allsidig at jeg blir helt svimmel - men på en god måte. ;)

    Ha en flott søndag du også.

    SvarSlett
  4. Heisann- hoppsann.... Du verdenhvor du får det til. Spennende greier med å tegne for butikken. Og utstillingen da gitt. Får pustevansker snart, av å bøye meg i støvet for deg....
    Takk for hilsen hos meg under fuglebildene. Men, hakkespett er koselig i hagen. Har hatt den på besøk hvert år i over 20 år, og ingen ulykke ennå...... Bank i bordet..... Hehe.
    Ha en super trippel-anledning-søndag .
    Klem :O)

    SvarSlett
  5. Så mye spennende du holder på med! Det må jo være veldig inspirerende å få henvendelser både herfra og derfra:-) Ikke rart da, så flink som du er!
    Gleder meg til Meløy-duken kommer for salg - det skal jeg kjøpe i gave til mamma!
    Ha en fortsatt fin helg, klem fra Hanne.

    SvarSlett
  6. Oi oi oi, det er så imponerende å høre om alle dine prosjekter! Broderibildet høres spennende ut, eneste utstiller fra Norge i Madrid, og ny Meløy-duk! Og så sier du at du ikke har noe å gjøre?!? Du er et oppkomme av idéer, og det er en glede å få følge deg! God morsdag!

    SvarSlett
  7. Så spennende dwt høres ut....gleder meg til å følge med på fortsettelsen!

    SvarSlett
  8. Kos deg i Madrid!
    Jeg likte veldig godt sommerfuglen på votter og lue med dobbel kant!
    Du burde fått deg en assistent, som kan ta seg av det kontoraktige arbeidet, slik at du bare kan få ut dine ideer.
    Ha en fin søndag, du også!

    SvarSlett
  9. Gratulerer med morsdag, valentinsdag og fastelavensdag! Nå sprudler du, det hører jeg helt til Bø! Så du har fått assistere Hanne på butikken som hun åpner for meg til alle døgnets tider når jeg er i Bodø. Hun har jo avertert med et salig rot. Det betyr vel at det nå er fjongt og fint så jeg må ta meg en bytur. Hils Hanne! Hun er ei super venninne - også!!

    SvarSlett
  10. Mønsteret ser kjempeflott ut Jorid. Gleder meg til å ta fatt på den:)
    Det blik nok Meløyduk på bordet en vakker dag, skal du se.
    Masse klem.

    SvarSlett
  11. Her var det mykje spennande! Ser fram til å sjå resultatet av samarbeidet som de har starta. Gratulerer med enda ei utstilling i Madrid :) Ha ein fin dag :)

    SvarSlett
  12. hei jorid! takk for besøket på utstillinga mi! men kor vart du av? skulle jo prate mere med deg-tuillsjur som bærre forsvant!
    koselig at du ble inspirert!! det var en fin dag i kunstforeninga! hilsen anne

    SvarSlett
  13. PS. de bildene dine så heeeelt lækker ut! anne

    SvarSlett
  14. Dette ser spennende ut. venter på fortsettelsen.

    SvarSlett
  15. Må si som de andre -- så spennende!! Lykke til med alt sammen :-)

    SvarSlett
  16. Høres spennende ut!lykke til!ha ein fin mandag.

    SvarSlett
  17. Du verden, du verden så kjekt du har det !!! Så spennande med eit slikt sammarbeid !

    Bilda din er berre heilt heeeeeerlige !

    SvarSlett
  18. Du kan ikke sy, sier du? Det tror jeg ikke på, for du klarer det meste!
    Maleriene dine er skikkelig flotte, og vær stolt av deg selv, som har dem utstillt i selveste Madrid! Kjempeflink er du!!

    SvarSlett