10 desember 2009

En engel dalte ned i skjul...

...og gikk inn for landing i postkassa våres!
Engelen hadde fløyet helt fra Skottland, det er søte Ruth som har laget henne og sendt henne av gårde til meg!

Engel

Tusen takk, snille Ruth! Jeg er ikke helt kommet meg over gledessjokket ennå.
Engelen er så fin, og den skal hete Ullhedina, selvfølgelig. Oppkalt i dobbelt forstand fordi Ruth er en engel.... Nydelig laget til minste detalj er hun.


Hun er ytterst feminin, men litt blyg og beskjeden. Hun har ikke sagt et ord siden hun kom, likevel ser det ut til at hun er blitt god venn med Jorull. De har oppholdt seg på kjøkkenbenken i dag, mens de overvåket julebaksten.


Jeg har blant annet laget en griseflokk, i anledning vaksinen jeg fikk i går. Nøff nøff.


Jorull: -Kan jeg få en krumkake?
Muffin: -Okei, du kan smake en.
Jorull: Ullhedinaengelen må også få smake en.

Gugg
Jorull: -Men Muffin, hva er dette for noe gugg? Det lukter ikke spesielt bra heller! Like ille som den kransekakegreia du svidde....
Muffin: - Hysj-hysj! Det der er godbiter til hunden. Som du vet lever han på spesialfor pga nyrene, og kan derfor ikke få "vanlige" godbiter. Her har jeg tatt en boks med dette spesialforet, delt opp i småbiter og stekt det på svak varme. Hunden elsker det! Sprøtt og godt.

Bli!
Nå har vi puttet en bit av nam-namet i en hundeball med to hull i, så kan han streve litt med å få det ut. Han ligger pent og venter til mor sier værsågod....


-så blir det litt av en jobb å få godbiten ut. En grei måte å engasjere en alltid sulten hund som er på diett :)

Jorull: - Skal spørre fra Ullhedinaengelen om hun kan få en kake til?
Muffin: - Okei da, siden hun er ny så får vi vel tolerere litt svinn i kakeboksen.

20 kommentarer:

  1. Nydelig engel som har fått et vakkert navn :-)

    Kjempekos å svinge innom her på besøk! Skikkelig lurt påfunn for vofs som er på diett. Lur matmor :-)

    Ønsker deg en riktig god helg!

    Hilsen fra Irén på Tysnes

    SvarSlett
  2. Stakkars - vondt i nyrene og så må han jobbe for maten? (ler)

    I am no angel - for å sitere Mae West, men jeg har samme rynkene på halsen som engelen - så da går det vel for det samme. Den er deg velfortjent. En liten takk for alt du deler med oss andre.

    SvarSlett
  3. Ullhedina var jo nydelig da, men pass deg litt for henne - jeg har erfaring med at gjester som ber "barna" om å spørre oss voksne om diverse er litt "ulv i fåreklær;)"
    Men hun tør vel opp snart og tilpasser seg sitt nye hjem.

    Så flink du er med kakebaksten da - her er masse laget og det meste spist - blir nye runder i neste uke:) Da tror jeg mor må gjøre det mens mann og barn er på jobb og bhg, for ellers blir det ingenting igjen til jula ringes inn:)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Ikke hverdagskost med så fine engler i postkassa! Ser ut som hun har fått et godt hjem.Det var da noen usedvanlig sjarmerende marsipangriser du hadde laget! :)

    SvarSlett
  5. Så koseleg engel, og så mykje fint og godt du lagar til jul :)

    SvarSlett
  6. Lucky you!! Ullhedinanissefrøken var kjempe fin. Jorull mistenkes for å skylde på sin nye venninne ... Han ser ut til å like kaker den karen ;0)

    SvarSlett
  7. Smaksprøver er jo obligatorisk, bra ikke alle er like blyge da. ;o)

    Artig leke for hunden, både trim og godbit på en gang.

    Ønsker deg og dine en god helg!

    SvarSlett
  8. God bedring til den fine vofsen! Toril A.

    SvarSlett
  9. Vilken fin ängel Ruth har sänt till dej. Förstår att du så glad. Din lilla historia är så söt.
    Och din vovve så lydig och väntar tills han får ta bollen.
    Önskar dej en skön luciahelg.
    Kramar Birgitta

    SvarSlett
  10. Så fin engel - alltid koselig med overraskelser:-) Søt griseflokk og vofs også! Nå har jeg kost meg med oppussing av bloggen, stooor takk til deg! Hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett
  11. Kjempefin engel du har fått. Jeg blir beroliget når jeg ser at du er i gang med baksten. Jorull har lyst på en bit, ser jeg. Hun kan vel få de som ble brent?

    SvarSlett
  12. Takk for hilsen hos meg. Barnebarna kommer nok til deg også, som perler på en snor, tenker jeg. Gled deg......
    Fin engel du har fått og nøffene er jo kjempesøte da.....
    Vi skal liksom også ha i alle fall en av hundene på diett fordi hun er for fet. Men det er utrolig vanskelig å få henne ned i vekt.
    Ha en superduper helg.
    Klem:)

    SvarSlett
  13. Så flott en engel!
    Og marsipan....
    Her er det fult kaos, skulle egentlig pakket inn julegaver...men her sitter jeg ved pc'n....
    Ha en fin lørdag, så sees vi på søndag.
    Klem : )

    SvarSlett
  14. Koselig førjulskakeprat!
    Ullhedinaengelen var nydelig! Gratulerer!
    Lange ord er også musikk i mine ører...
    Ha en fin adventssøndag!

    SvarSlett
  15. Hei Muffin!
    Koselig å besøk d igjen! Va alle de grisan av marsipan? Må sei du e tålmodig:-)
    Du verden, så fin en sang du har lagt ut, den har e ikkje hørt før. Hmmm, joda, nordlænningan har flotte sanga. Nordnorsk julesalme e den vakraste julesangen e hør - men trur ikkje alle her sør skjønna se på sånt...hihi:-)
    Flott Ullhedinaengel du har fått - den får nok selskap i huset ditt, regne e med:-)
    Ha ei fin helg, og kos d med både bakst og hobby!

    SvarSlett
  16. Herlig, herlig engel. Og grisene var jo bare til å spise opp da;O)

    SvarSlett
  17. Kjempeherlig, både engelen, grisene og ikke minst måten du skriver på, jeg ler så jeg griner altså...

    SvarSlett
  18. Så søt engel du har fått! Har akkurat oppdaget sida di, her var mye fint å se på og spennende å lese, kommer nok til å følge deg. Lisjepiå her hang på skuldra og falt for sebravottene, så det mønsteret måtte vi bare bestille umiddelbart:) Greit med litt julestrikk.

    SvarSlett
  19. jeg MÅTTE bare ta med meg noen marsipangriser. Jeg elsker jo marsipan! Bikkja merket ingenting, siden den var så opptatt med ballen, men engelen så litt rart på meg.........håper det er greit? Var jo så mange der. tusen takk ;)

    SvarSlett
  20. Det er herlig med slike Joruller, dei ordner ut :)) Ullhedina frå Ullhedina er nydelig og det var "marsvinpangrisane" dine også og bjerkehjerta og hjerteduken og sist men ikkje minst : Vovven ! Du verden som eg kosar meg når eg er inne på bloggen din ! Dokke har en fin dialog du og Jorull :))

    Ha ei fin adventstid vidare.

    ps den videoen har eg spelt om og om igjen ! Vakker!

    SvarSlett