30 desember 2009

Kosekjole ferdig!

Etter ett år som UFO er kjolen omsider ferdig.
Kosekjole
Den er strikket og heklet av et sånn der digert nøste, der fargen skifter.... banderolen forsvant visst. Nøstet fikk jeg i julegave i fjor.
Selvfølgelig bruker man ikke mønster. Jeg begynte nede og strikket oppover til under ermene, felte og økte litt på gehør. Så ble det vanskelig, og da felte jeg bare av.
Overdelen er heklet, og ermene. Så kan man jo prøve og tilpasse etter hvert.
Til slutt heklet jeg en kant nede.

Kosekjole
Kjolen er utropt til kosekjole nr 1, og jeg har brukt den hele tiden siden den ble ferdig.
Etter to-tre dager er det godt etablerte albuer og rumpe i den. Stakkars akrylgarnet er undervurdert, denne var bare sååå deilig!

Mobilkjole
Telefonen måtte også få ny heklekjole av restegarnet.
Den er dessuten mye flinkere til å posere enn sin eier, ikke noe foten på bordet og tull og fjas under fotoseansen.

13 kommentarer:

  1. Så herlig kjole! Godt å ha noe varmt å kle seg i slike fimbulvinterdager vi har nå.

    Ønsker deg et riktig godt nyttår!

    Klem fra Torunn

    SvarSlett
  2. Kjolen ble bærre lekker! Skjønner godt at du har bodd i den siden den ble ferdig!
    Jeg ønsker deg et godt nytt år med stadig nye oppdagelser!

    SvarSlett
  3. Snakk om å være dyktig! Ikke alle som strikker seg kjole uten mønster!!
    Ønsker deg et riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Så fin kjolen din vart. Eg har og liggjande eit slikt nøste, det var ein god ide med kjole, men eg treng helst mønster eg da.. Godt nyttår!

    SvarSlett
  5. Tøff kjole som ser virkelig myk og god ut. Godt nytt år forresten, og takk for mange fine stunder på bloggen din i året som snart er ute...

    SvarSlett
  6. Kjempefin kjole! den ser god ut!

    SvarSlett
  7. For en utrolig flott kjole! Den hadde blitt min kosekjole også. ;-)
    God nyttårsfeiring til deg.
    Klem fra Eirin

    SvarSlett
  8. Ser ut som den perfekte kosekjolen! Ønsker deg og dine alt godt i det nye året :)

    SvarSlett
  9. Jeg begriper ikke at det går an å bare strikke ivei uten mønster og få til noe så lekkert! Herlig kosekjole!

    SvarSlett
  10. Takk for hyggelig kommentarer på bloggen. Det er sååååå kjekt !!

    Kjolen din er super og du klarer deg godt som posøse. Likte godt måten du poserer fingrane dine på. Kommer til å kopiere denne fingerposisjonen til ullfigurane mine. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  11. mmm....nydelig kjole! Og mønster nei hvem trenger det;-)

    Ja snakker om mønster, jeg fikk et mønster på sokker fra en jeg byttet julegave med på ravelry, hun hadde spurt designeren om den norske utgaven til meg og så så fine kattesokker det var mønster på;-D Gjett hvem som hadde laget det mønsteret dah:-D

    SvarSlett
  12. Du lager så utrolig mye fint, så derfor ligger det en award til deg inne på bloggen min :-)

    SvarSlett