26 desember 2009

Muffin ser på gaver

Vil dere se på noen av gavene mine?
Det er blitt meg mange gaver til del denne julen, noen av dem har vært høyst uventet.
Denne fine mobilvotten kom plutselig i posten her en god stund før jul, sammen med julegodt... damen som sendte hadde fått noen nissetegninger av meg :) Votten er strikket av hennes svigermor på 83. Supre greier og akkurat passe til iPhone.

Mobilvott

Så plutselig fikk jeg pakke igjen! Denne gangen fra en dame som er god kunde hos meg. Omvendt kundepleie kan man si :) Pakken inneholdt selveste Ishbelsjalet, som jeg faktisk har siklet etter ganske lenge. Og det har vært i bruk hver dag, for deiligere plagg har jeg aldri hatt! Og se så vakkert det er!

Ishbel

Før jul hadde jeg det kjempetravelt, tenkte jo å gi noen gaver selv også da.
Disse beiarvottene startet jeg med i veldig god tid før jul,
faktisk allerede i mars.
Likevel var det bare så vidt den siste votten ble ferdig til jul.
Har forsøkt ulike fargekombinasjoner bare for å se hvordan det ble.
Beiarvotter - etter eget design.
Beiarvotter
Duken under er en som mamma broderte i sin pure ungdom.
Har sansen for denne skarp blå / sort.
Laks og rype

Det var årets strikkegaver :)

Og jeg har fått ukulele.
Til nå har jeg lært å spille både "Glade jul" og "Halleluja".

Ukulele
Jorull : -Kan du ikke ta den "Glade jul" bare en gang til, det er så vakkert når du synger og spiller.
Muffin: - Jeg tror ikke resten av familien har lyst til å høre den flere ganger akkurat nå. Men du kan jo høre på den lille gutten under her, han er god på ukulele, og så bare 5 år.
Fin sangstemme har han jamen også!



Ha en fin romjul!

17 kommentarer:

  1. Jeg ler så jeg rister muffin, så søt ukulelespiller skal en lete lenge etter. Kjempe fine gaver du har fått :)

    SvarSlett
  2. Vilka fina julgåvor du fått. Sjalen är bara så läcker tycker jag. Vantarna du stickat i olika färger är också så fina.
    Önskar dej en skön söndag.
    Kramisar Birgitta

    SvarSlett
  3. Ha-ha... Dette var morsomt, du. Og veit du KA? Æ har også fått en sånn mobilvott og mønsteret fikk æ også + ei eske belgisk konfekt med navnet mett (mitt) på: GUDRUN. Og dein pakken, dein kom i fra Bodø, i fra sjølvaste Rønvika. Gratulerer med ukulele! Æ spille på irsk blikkfløyte, så vi kain jo spill ilag. He-he.... De beiarvottan va kjempestilig. Æ kjenn en beiarværing og han sku ha hatt sånne... Kos dæ i romjula. Æ har en halv julegave ferdig!!

    SvarSlett
  4. Det er ikke greit å spille på ukulele når man klør så veldig på nesen. Jeg har hørt du har nevnt ukulele før og nå har du altså fått en! Var det ikke den du skulle spille på i havemalerrommet ditt? Du får holde oss informert. ;)

    Så fine gaver - jeg er veldig glad i Ishbel jeg også. Herlig sjal er det og ditt hadde flote farger også.

    Og vottene er bare fantastiske. Jeg har virkelig hatt bruk for votter selv denne julen. Det har vært skikkelig kaldt her og masse sne. Og skal man lage snemenn så er det bare ullvotter som funker, det mener nå jeg. Så kattevottene mine har fått luftet seg.

    Ha en fin romjul.

    SvarSlett
  5. Fortsatt god jul til deg! Den hvite duken på hjerte på, den er bare så fin! Mye inspirasjon å hente hos deg, jeg har iallafall fått skikkelig lyst til å brodere!

    SvarSlett
  6. Så mykje fint du har fått, og så flotte vottar du strikkar og lagar mønster til. Og duken du viser er jo heilt praktfull :) Ha ei fortsatt fin jul :)

    SvarSlett
  7. Kjempefine ting du har fått. Sjalet er aldeles nydelig da..... Ha en fin romjulstid. Klem.

    SvarSlett
  8. Flotte gaver både hit og dit!
    Og så e æ så gla for at æ har fådd breibaind! For æ koinne høre heile biten me ukulelegutten uten stopp! Han va skjønn!
    Romjulsklem!

    SvarSlett
  9. Det er morsomt å se på gaver, både de som er gitt bort og de som man har fått :) Fortsatt god jul til deg og dine!

    SvarSlett
  10. Så masse flott Jorid!,
    Og Beiarvottene er kjempefine!
    For et sjarmtroll...vi kjøpte gitar til Viktor (Ane sin) jeg må vise han filmen....
    Ha ei fortsatt fin jul!
    Klem fra Nordvika. : )

    SvarSlett
  11. artig kar det der Muffin! Ønsker deg ei fortsatt God Jul i heimen.
    Har sjøl vært på Engeløya noen dager i Jula,herlig!! se bloggen min. snakkes på ordentlig på nyåret Jorid! juleklem fra anne

    SvarSlett
  12. Hei, og kor fint det må vera å få slike flotte gåver i posten, heilt utan vidare. Men eg kan mest forstå kvifor nokon vil gje deg ein gåve, for du lagar dei vakraste mønstre!
    Ynskjer deg ei fin romjul!
    Siri

    SvarSlett
  13. Så fine gaver du både har fått og gitt bort! Fortsatt god romjul! :)

    SvarSlett
  14. Snakk om medføtt talent! Han hadde nok et forbilde også. Du får bare henge i, så blir du nok like flink en dag! :-)
    Men egentlig kom jeg innom for å ønske deg gode dager i romjula. Klem fra Torunn

    SvarSlett
  15. Stikker innom for å ønske fortsatt god jul. Flotte julegaver, både gitt og fått. :o)

    SvarSlett
  16. Ukulele-gutten var RÅ ! Og så berre 5 år, mine er snart 30 !! Du kjem til å få maaaaaange flotte stunder med ukulela, sjølv har eg berre prøvd litt. Når Englebarna setter igang, presser smilet og gleden seg fram. Det er noko magisk med ukulela der ! Eg er stor fan av Jorull !

    SvarSlett
  17. Så flotte votter det er hos deg! Godt Nyttår!

    SvarSlett